ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מאגר מטופלי קנאביס

חדש: מאגר מטופלי הקנאביס הגדול בעולם

שתפו את החברים

באוניברסיטת תומאס ג’פרסון בפילדלפיה, ארה”ב, עומלים בימים אלו על הקמתו של מאגר המידע הגדול ביותר בנושא קנאביס רפואי וסגולותיו בטיפול במחלות שונות. החוקרים באוניברסיטה צפויים לגייס עדויות של 100,000 מטופלים בקנאביס רפואי מרחבי המדינה שישתתפו בפרויקט, ולהפוך את המאגר לכר…

באוניברסיטת תומאס ג’פרסון בפילדלפיה, ארה”ב, עומלים בימים אלו על הקמתו של מאגר המידע הגדול ביותר בנושא קנאביס רפואי וסגולותיו בטיפול במחלות שונות. החוקרים באוניברסיטה צפויים לגייס עדויות של 100,000 מטופלים בקנאביס רפואי מרחבי המדינה שישתתפו בפרויקט, ולהפוך את המאגר לכר פורה למחקרים נוספים.

קנאביס רפואי הוא טיפול המאושר במדינות רבות בארה”ב, אך מלבד תרופה בודדת שמבוססת על הקנבינואיד CBD, עדיין לא קיים טיפול מבוסס קנאביס שהנו בעל סטטוס רשמי של “תרופה”, זאת מכיוון שמעולם לא נערכו מחקרים קליניים שהוכיחו את יעילותו.

למרות זאת, ישנם עשרות אלפי חולים במחלות קשות שרואים בקנאביס תרופה מצילת חיים לכל דבר ועניין, ומציגים ראיות ברורות שעולם המדע לא יכול להתעלם מהן. כעת, פרויקט חדש בשם יוזמת MMJ שואף להציג לציבור את סיפורי ההצלחה הרבים מאחורי הקנאביס הרפואי.

100 אלף מטופלים בחצי שנה

הפרויקט החדש, שנוסד בשותפות ציבורית-פרטית בין מכון למברט לחקר קנאביס והמפ רפואי של אוניברסיטת ג’פרסון, לבין סטארט-אפ דיגיטלי בריאותי בשם ioVita, שם לעצמו למטרה “לקדם את המדע הנוגע לקנאביס רפואי באמצעות משאבים מבוססי הוכחות”.

מאגר המטופלים, שהוא חלקו הראשוני של הפרויקט, רוקם בימים אלו עור וגידים, והחוקרים צופים להשיג מאה אלף עדויות מטופלים עד סוף השנה הנוכחית. תוך כדי פיתוח המאגר, פועלים החוקרים כדי להתחיל להפיק מידע מחקרי מתוך קבוצת המטופלים כבר בחודש הקרוב.

אוניברסיטת תומאס ג'פרסון
אוניברסיטת תומאס ג’פרסון: פרויקט מאגר המטופלים הגדול בעולם

כל המטופלים שיתגייסו לפרויקט יהיו אחראיים לניטור השימוש שלהם בקנאביס רפואי, ולתיעוד ההשפעות והסימפטומים שהם חשים כתוצאה ממצבם הרפואי ומהשימוש בקנאביס.

המשתתפים במיזם לא יקבלו תגמול מסוג כלשהו, אך מנהל הפרויקט, ד”ר צ’ארלס פולק (Charles Folk) אומר כי התגמול שתקבל החברה כולה היא הפיכת המאגר למשאב חשוב שבאמצעותו מטופלי קנאביס רפואי יוכלו להתחבר זה עם זה, ללמוד על הטיפול ותוצאותיו מאחרים, ולקבל תמיכה או מידע חיוני ממקורות אנושיים.

אישור למחקר יש, אך הקנאביס מסופק על ידי המדינה

מאגר הנתונים של מטופלי הקנאביס הרפואי יהיה ניסיון נוסף של חוקרים לאסוף מידע נחוץ על מטופלי הקנאביס, שבעקבות מדיניות הקנאביס הפדרלית של הממשל, נשאר עד היום ברובו מחוץ להישג יד.

על אף שמחקרים קליניים אנונימיים ורנדומליים נחשבים לאלו המפיקים את המידע המדויק ביותר, ביצועם של מחקרים כאלו אינו דבר פשוט עבור חוקרים עקב מעמדו המשפטי של הקנאביס בארה”ב, שעדיין מוגדר כסם ברמה הפדרלית.

קנאביס בארצות הברית
קנאביס בארה”ב – עדיין נחשב כסם ברמה הפדרלית

תהליך האישור של מחקרים קליניים עבור טיפולי קנאביס הוא ארוך ומורכב, אך יתרה מכך, גם לאחר שהחוקרים משיגים את האישור הם נאלצים להשתמש בקנאביס המסופק להם על ידי הרשות הבינלאומית למלחמה בסמים (NIDA) – קנאביס בעוצמה נמוכה, שלא נותן לחוקרים את ההבנה המקיפה של השפעת השימוש של הזנים שהמטופלים צורכים בפועל.

כתוצאה מכך, מחקר שמבוסס על סקר שבו המידע נאסף ומנותח הוא אחת האפשרויות המעשיות היחידות שנותרת לאלו המעוניינים לחקור את סגולותיו של הקנאביס הרפואי בשטח.

מאז הקמתו של מכון למברט לחקר קנאביס והמפ רפואי בשנת 2016, אוניברסיטת ג’פרסון דוחפת את הגבולות של מחקר הקנאביס בארה”ב על ידי חיפושן של דרכים חדשות לעקוף את ההגבלות הפדרליות, וכעת נמצא צוות החוקרים בשאיפה להתחיל ברגל ימין עם מאגר המטופלים ואפשרויות המחקר החדשות שהוא יספק.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות