ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
ממשיכים במחאה: מאהל נגד הרפורמה הוקם בלב ת"א

ממשיכים במחאה: מאהל נגד הרפורמה הוקם בלב ת”א

שתפו את החברים

עשרות מטופלים בקנאביס רפואי ובראשם קבוצה של חולים אונקולוגיים – אלו הנפגעים בצורה החמורה ביותר עקב השינויים שמביאה רפורמת הקנאביס – הקימו היום מאהל מחאה בשדרות רוטשילד בת”א. המחאה – תחת הסיסמא “ליצמן תן לחיות” – צפויה להימשך לאורך כל…

עשרות מטופלים בקנאביס רפואי ובראשם קבוצה של חולים אונקולוגיים – אלו הנפגעים בצורה החמורה ביותר עקב השינויים שמביאה רפורמת הקנאביס – הקימו היום מאהל מחאה בשדרות רוטשילד בת”א. המחאה – תחת הסיסמא “ליצמן תן לחיות” – צפויה להימשך לאורך כל סוף השבוע, וחלק מבאי המקום הודיעו כי הם נשארים בו עד לדחייה והקפאה מוחלטת של הרפורמה בשטח.

מי שטייל היום ברחובות המרכזיים של ת”א והגיע בדרכו גם לשדרות רוטשילד, היה יכול לחשוב בטעות שהתחיל היום איזה פסטיבל קנאביס מחתרתי שצבע את מרכז השדרה העמוסה בירוק. למרות המראה המטעה, מדובר בשלב נוסף במחאה של מטופלי הקנאביס הרפואי נגד הרפורמה של ליצמן והשלכותיה החמורות.

הפעם, מדובר במחאה אותה מובילים החולים האונקולוגיים, שהם הנפגעים העיקריים מהשינויים שגוררת הרפורמה – החל מעליית המחירים המוגזמת ועד לאיסור המתמשך על טיפול בשמן קנאביס בריכוז גבוה (שמן ריק סימפסון), שגורם למרבית החולים, כך לדבריהם, “להרגיש שמשרד הבריאות מפקיר את החיים של כולנו”.

ממשיכים במחאה: מאהל נגד הרפורמה הוקם בלב ת"א
חולי הסרטן: “מרגישים שמשרד הבריאות מפקיר את החיים של כולנו”

החל משעות אחר הצהריים המוקדמות, החלו מטופלי קנאביס ובני משפחותיהם להגיע לשדרה ולצרף את האוהל שלהם למאהל ההולך ומתגבש. לאט לאט הצטברו במקום כמה עשרות אוהלים, וסביבם, כמיטב המסורת, שלטים צבעוניים מלאים בסיסמאות נגד המחדלים של משרד הבריאות.

בין הפרצופים הבולטים בקבוצת החולים האונקולוגיים, הגיע למאהל המחאה גם ניר “המלאך” יופטרו שמכין בעצמו שמן קנאביס לחולים מחוץ למסגרת החוקית של משרד הבריאות. ניר, כמו רבים אחרים, הגיע כדי לתמוך באלו שזקוקים יותר מכל להגנתו ויחסו החם של משרד הבריאות, ומקבלים עד עתה רק כתף קרה וחוקים דרקוניים וחסרי היגיון רפואי.

ממשיכים במחאה: מאהל נגד הרפורמה הוקם בלב ת"א
המטופלים מכים שורש – מאהל מחאה, לפחות לסופש”

אל החולים האונקולוגיים הצטרפו היום גם חלק מההורים שהפגינו השבוע נגד הרפורמה והנזק שהיא עושה לילדים הלוקים באוטיזם ואפילפסיה, וכן קבוצה של כמה עשרות פעילי קנאביס שתומכים בשינוי כללי של החוק וביטול המעמד הפלילי של הצמח, שיפתור באחת את כל צרות החולים.

וכך, לאחר כמה שעות של התארגנות ועידוד רוח הלחימה, עומד ברגעים אלו מאהל מחאה נגד רפורמת הקנאביס, בלב ת”א, וככל הנראה הוא כאן כדי להישאר, לפחות לאורך היומיים הקרובים.

סופ”ש של מחאה? “לא זזים עד שהרפורמה נדחית”

התוכנית המקורית של מארגני המחאה, כך לפי מידע שנמסר למערכת ‘קאנה’ בשיחה עמם, היא לשנות קצת את אווירת הנכאים שמאפיינת בדרך כלל הפגנות מסוג זה, בעיקר בתחום הקנאביס הרפואי. לשם כך, הפעם הכוונה היא לעשות מעין “מסיבה” משולבת בתכנים אינפורמטיביים, שתימשך לאורך כל סוף השבוע.

היום (ה’) הוא יום ההקמה של המאהל, ולכן הוא חף יחסית מתוכניות אומנותיות, מעבר להרצאה של גלעד אלפר (מס’ 2 בפלגת ‘זהות’) שמקים בקרוב עמותה לקידום לגליזציה, ביקור של הח”כ לשעבר משה פייגלין וכן “מסיבת פתיחה” במהלכה תתחיל ככל הנראה כבר המחאה הקולנית של באי המקום.

ממשיכים במחאה: מאהל נגד הרפורמה הוקם בלב ת"א
“יריד המחאה” ברוטשילד – תוכניה

מחר ומחרתיים צפויות להיערך במסגרת “יריד המחאה”, מספר סדנאות והרצאות שיעסקו בתחום הקנאביס הרפואי. בנוסף, משתתפי המחאה צפוים גם לקיים צעדה והפגנה מול משרדי ‘פייסבוק’ כנגד הצנזורה שמפעילה ענקית המדיה נגד צמח הקנאביס.

“הדרישה שעומדת במרכז המחאה שלנו היא ברורה: לאפשר לחולים נגישות לקנאביס רפואי ללא מגבלות ולהפסיק את הענישה נגד משתמשי קנאביס”, מסר לנו אחד ממארגני יריד המאחה ברוטשילד, שביקש להישאר בעילום שם. “אנחנו פה, בשטח, כאן ועכשיו, והפעם אנחנו לא זזים עד שהרפורמה נדחית”.

האם הפעם תהיה זו מחאה ארוכת טווח, בדומה למחאה החברתית של 2011 שהיוותה את ההשראה עבור המארגנים של המחאה הנוכחית? כרגע נותר לנו לחכות עוד יומיים, ולראות לאן נושב העשן הירוק עם הרוח.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 3

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. אני כבר כאן מה איתכם?✌🏻🦄

  2. יואב |

    יש להפנות את המאבק למען הוצאת הקנאביס מרשימת הסמים המסוכנים, ולא כנגד ‘הרפורמה החדשה’, ובכך להשיג את כל ההביטים: כתרופה ושימוש פנאי.
    על אזרחי ישראל להצטרף את המוחים בשדרות, ובכך למשוך עוד ועוד תומכים במאבק הצודק. כך מתחילה לה מחאת גדולה , מלמטה…והעם.

    צאו והצטרפו אל המוחים בשדרה!

  3. פינחס |

    רפורמה מכינים בסדר הפוך – מדריכים את המגדלים על הזנים שעתידים להכנס לרפורמה ומכינים תכנית מעבר שמגינה על החולים. זה שלב שיכול להמשך בפועל כחצי שנה עד שזנים המאושרים לאריזה מוכנים לקטיף.
    בו זמנית מכינים את מפעלי התרופות לסוגי הצרופים שיש בפורמולות – כל פורמולה באריזה מיוחדת.
    אח”כ עושים רשימה של הבתי מרקחת שיעמודו בתנאים למכירת המוצר בפיזור ארצי.
    ובסוף משנים את הרשיון בהתאם לפורמולות שמתאימות לכל חולה. וזה כמו כל תרופה על בסיס רפואי מגובה במחקרים שתוצאותיהם פתוחות לציבור.

    לפני כל זה אין למשרד הבריאות רשות חוקית להשתמש בכוח שרירותי ולחייב רק את צרכני הקצה על תהליך שלא מגובה רפואית ומסחרית.
    ובמיוחד כאשר הנטל הכספי נופל על החולים.

    הרופאים עצמם חייבים להתנגד לרישיונות החדשים בהסדרה כי אלה אינם מגובים במחקרים.

    צריך הפגנות מול בתי החולים שמנפקים רישיונות אלה.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות