ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מאנצ'יז

מאנצ’יז ? הירוק הולך מעולה גם עם ירוקים

שתפו את החברים

מממ…כן גלידה, גבינת שמנת, במבה, נוטלה, פיצה, ביסלי גריל, כריך בגט עם נקניק וחסה ועגבניה ועוד במבה ושוקולד פרה…ואולי איזה פיתה קפואה מהמקרר. נשמע מוכר? המאנצ׳יז!   מאנצ’יז – מה בדיוק גורם לרעב שאינו יודע שובע? מה בקנאביס גורם לנו…

מממ…כן גלידה, גבינת שמנת, במבה, נוטלה, פיצה, ביסלי גריל, כריך בגט עם נקניק וחסה ועגבניה ועוד במבה ושוקולד פרה…ואולי איזה פיתה קפואה מהמקרר. נשמע מוכר? המאנצ׳יז!

 

מאנצ’יז – מה בדיוק גורם לרעב שאינו יודע שובע? מה בקנאביס גורם לנו לרצות לבלוע צנצנת שלמה של נוטלה בישיבה אחת?

קנאביס מכיל תרכובות כימיות שנקראות קנבינואידים. הגוף שלנו מייצר תרכובות דומות באופן טבעי. התרכובות הללו אחראיות, בין היתר, לשדר לנו שאנו רעבים או שבעים. ה-THC בקנאביס משחרר הורמונים שגורמים לנו להרגיש רעבים, גם אם אנחנו לגמרי מלאים. הודות לאבולוציה, אנחנו כנראה נשתוקק למזון עתיר שומן וקלוריות. מדובר במנגנון הסתגלות, אם הגוף שלנו חושב שאנחנו רעבים, הוא ירצה להתמקד במזון שייתן דחיפה גדולה של אנרגיה.

IMG_3279

הנה כמה רעיונות להפוך את המאנצ׳ לקצת פחות משמין ויותר בריא. כי אם כבר לרצות קלוריות, שיהיו קצת פחות ריקות:

מאנצ’יז למתוקים

פירות יבשים ולדר ללא סוכר:

חמוציות, תותים, אננס, קיווי… את מרבית הפירות הטעימים אפשר לרכוש גם בצורה מיובשת, ללא תוספת סוכר. מאנצ׳ מתוק וטבעי הרבה יותר. גליליות לדר מקיווי, גויאבה, מנגו – כל אלה ללא תוספת סוכר, מהווים תחליף מושלם למי שאוהב סוכריות גומי – רק שמדובר בחטיף טבעי שעשוי מפרי בלבד. וזה טעים, בטירוף.

fruits-berries-citrus-fruits-oranges-lemons-bananas-pears-apples-peaches-nectarines-plums

ענבים / דובדבנים קפואים

הטריק הזה ידוע- זורקים ענבים לפריזר, ואחרי כחצי שעה-שעה מקבלים סוכריות ענבים מתוקות ונגיסות. מאנץ׳ מרענן במיוחד! אותו סיפור עם דובדבנים, רק לא לשכוח שיש בפנים גלעין.

צ׳יפס בננה ותפוח

מי שמנשנש בריא כבר יודע. צ׳יפס מתפוח הוא השילוב המושלם בין מתוק וחמוץ. צ׳יפס בננה הוא ממתק כייפי, שאפשר לנשנש בלי סוף – ואת שניהם, כמובן, אפשר להכין בבית. כמובן שגם סתם קערת פירות כמו תותים, ענבים, תפוחים, פומלה, רימון  וכו תרגיש טוב יותר מקערת תפוצ׳יפס או שמונה שקיות במבה. לא?

 

מאנצ’יז למלוחים

אגוזים

פקאן, שקדים, קשיו, פיסטוק- כמובן טבעיים, יכולים להיות לא רק מאנצ׳ פריך אלא הם גם מקור מדהים למגוון ויטמינים וכל מיני דברים אחרים שטובים לנו לגוף. אגב, שקדים, הם אחד המאכלים שדווקא ממליצים לאכול לפני השינה ויכולים לעזור עם הירדמות.

מאנצ'יז

 

צ׳יפס בטטה בתנור בלי שמן, בלי תוספות, מכינים לבד בבית צ׳יפס בטטה – הרבה יותר טעים ובריא מחטיפים תעשייתיים מלוחים.

אדממה

אין מספיק מילים לתאר עד כמה אדממה זה מאנצ׳ מושלם. בלי שמן, בלי כימיקלים ובעיקר – פשוט להכנה וכיפי לאכילה.

פופקורן (ביתי)

גם זול יותר וגם בריא יותר – להכין סיר ענק של פופקורן עם מינימום שמן. למי שמשתעמם ממלח, יכול כמובן לשחק בטעמים של הפופקורן:אוהבי המתוק מוזמנים להוסיף לסיר מעט דבש, וחובבי המלוח- פסטו.

ולממנצ׳זים- גם וגם!

כרובית אפויה

ביסים כייפים של כרובית בתנור- בלי שמן, מינימום תבלינים ולטבול בטחינה.

חטיף חומוס אפוי

גרגרי חומוס שגם אותם אפשר להכין בבית – ללא תוספות חומרי טעם או סודיום – מתבלים ומפזרים בתבנית- ולתנור. התוצאה- כמו פיצוחי עפולה, רק ממש בריא.

מאנצ'יז

ירקות

מקלות גזר, מלפפון, עגבניות שרי, פלפלים קטנים מתוקים, סלרי – כל ירק יכול להיות נשנוש, עם טחינה, או כל דיפ מגניב אחר. נשנשו עד אין קץ – זה לחלוטין לא מזיק.
אם יש לכם עוד רעיונות למאנצ’יז בריאים, ספרו לנו ובעיקר- תהנו.

 

מאת נטלי שניידר

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות