ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מריחואנה לצרכים רפואיים

מבט חטוף אל מקורות הלימוד של השוטרים בנושא קנאביס

שתפו את החברים

לאחרונה נתקלתי במאמר מעמיק ורציני (42 עמודים) של רב פקד אורית נחמני ושל המפקחת אושרת אור-אל: רפ”ק אורית נחמני הייתה בעת כתיבת המאמר ‘ראש חוליית מחקר הסמים במשרד לביטחון פנים’ ואילו מפקחת אושרת אוראל הייתה ‘קצינת מחקר בחוליית הסמים במשטרת…

לאחרונה נתקלתי במאמר מעמיק ורציני (42 עמודים) של רב פקד אורית נחמני ושל המפקחת אושרת אור-אל: רפ”ק אורית נחמני הייתה בעת כתיבת המאמר ‘ראש חוליית מחקר הסמים במשרד לביטחון פנים’ ואילו מפקחת אושרת אוראל הייתה ‘קצינת מחקר בחוליית הסמים במשטרת ישראל’ לכן, אני מניח שאנשי חינוך ואנשי משטרה רבים מתייחסים לאותו מאמר כאל אמת צרופה, ועם רצף של עובדות בלתי ניתנות לערעור.

המאמר מופיע באתר הרשמי של משטרת ישראל והוא מהווה מן הסתם מקור של ידע והשראה לשוטרים במורד שרשרת הפיקוד, השואבים ממנו את דעתם על צמח הקנאביס ועל ציבור צרכניו, כולל הצורכים אותו כחוק מסיבות רפואיות.

שהמורה טועה כל הכיתה טועה

כותרת המאמר: מריחואנה לצרכים רפואיים – הדרך ללגליזציה של הסמים

 “מריחואנה רפואית היא שלב מעבר ללגליזציה של סמים” קובעות הקצינות כבר בכותרת. קשה שלא לשים לב לשימוש החוזר בטיעון המוכר של ‘שלב מעבר’: אם שימוש במריחואנה ‘רגילה’ הוא שלב מעבר לשימוש בסמים קשים, אזי שימוש במריחואנה ‘רפואית’ הוא שלב מעבר ללגליזציה של סמים, ואת זה כמובן יש למנוע בכל מחיר.

נעבור למבוא:

“תופעת השימוש במריחואנה לצרכים רפואיים בישראל צברה תאוצה בשנים האחרונות, ויחד עמה התחדש המאבק בתודעה הציבורית הדוגלת בלגליזציה של הסמים… במקביל, נרשמת עלייה מתמשכת במספר המשתמשים בסם לצרכים רפואיים, ולא ברור כמה מהם אכן זקוקים לו באופן מובהק.

“לא ברור כמה מהם (המשתמשים בסם לצרכים רפואיים) אכן זקוקים לו באופן מובהק”. בכך מביעות למעשה הקצינות אי אמון ברופאים ובעיקר ביחידה לקנאביס רפואי, הבודקת בדקדקנות כל המלצה רפואית שמתקבלת בטרם היא מאשרת אותה. אשר למטופלים בקנאביס רפואי – בהינף משפט אחד הפכו הקצינות כל אחד מהם לחשוד בהתחזות לחולה…

“לא ברור כמה מהם אכן זקוקים לו באופן מובהק” כאשר משהו “לא ברור“, חוקרי משטרה רבים רואים צורך לחקור את ‘חוסר הבהירות’ וכך, גם חולים המחזיקים ברישיון חוקי לשימוש רפואי בצמח אינם חסינים מפני חקירות ואף מעצרים. הבעיה מחמירה כאשר אותם חוקרים חסרי הכשרה רפואית מרשים לעצמם להחרים לחולים את התרופה ולקטוע את הרצף הטיפולי שלהם.

“צפי המשתמשים לצרכים רפואיים ע”פ משרד הבריאות יעמוד בעוד מספר שנים בודדות על כ-40,000 משתמשים. גידול בסם לצרכים רפואיים כפי שנעשה היום בישראל, טומן בחובו סיכון משמעותי לביטחון הציבור.”

עד היום לא ברור כיצד יכול היה משרד הבריאות לדעת מראש כי בעוד מספר שנים יהיו כ-40,000 חולים שיחזיקו באישור לשימוש חוקי בצמח. בשנת 2011, ע”פ נתוני הרישום הלאומי לסרטן והמרכז לבקרת מחלות של משרד הבריאות, אובחנו בישראל 24,992 חולים עם סרטן חודרני ו10,287 נפטרו מהמחלה. לו היה משרד הבריאות עושה עבודתו נאמנה הרי שכל אחד ואחת מאותם 24,992 חולים היו מקבלים באופן מידי אישור לשימוש רפואי בצמח.

מריחואנה לצרכים רפואיים
תרופה או מחלה?: פרח קנאביס

בהנחה אופטימית שמספר החולים בשנים הבאות לא יגדל, הרי שתוך פחות משנתיים יכלו, והיו צריכים להיות, הרבה יותר מאותם 40,000 בעלי רישיון, מספר שכה הפחידו את הקצינות. וזאת, מבלי לקחת בחשבון את החולים בפרקינסון, טורט, אפילפסיה, פוסט טראומה, קרוהן, כאב כרוני ויתר המחלות הנמצאות ברשימת ההתוויות שפורסמה על ידי משרד הבריאות.

כיצד אם כן יכול היה משרד הבריאות לדעת מראש מה יהיה מספר בעלי הרישיון בעוד מספר שנים בודדות?

ואולם גם במצב שבו חלק קטן בלבד מהחולים יקבלו את האישור בפועל (40,000 בלבד), הקצינות עדיין קובעות כי הדבר “טומן בחובו סיכון משמעותי לביטחון הציבור”.

על מנת להבין טוב יותר מהו אותו סיכון משמעותי לביטחון הציבור עלינו להמשיך לקרוא את המאמר ולהבין מה זה קנאביס ע”פ הקצינות ומהן השפעותיו

“לקנאביס השפעות פיזיולוגיות ופסיכולוגיות על המשתמש והשפעות על מופעים אנטיחברתיים, כגון: אלימות, פשיעה, נהיגה תחת השפעת סם ועוד. בהיבט הנפשי, שימוש במריחואנה, בעיקר אצל מתבגרים, עלול להביא לבעיות נפשיות משמעותיות, לרבות החמרת מצב של דיכאון, ולהוביל, בסופו של דבר, למחלות נפש כסכיזופרניה, ואף לעליה במספר מתבגרים-מתאבדים. ד”ר אמי שופמן, מומחה לפסיכיאטריה ומנהל המרכז הירושלמי לטיפול בבעיות סמים ותרופות טוען כי, קנאביס הוא סם קשה בתחום בריאות הנפש, שעלול לגרום להפרעות נפשיות גם לאנשים ללא רקע פסיכיאטרי, להחמיר אותן אצל אנשים שכבר סובלים מהן, וגם לפגוע בתפקודים קוגניטיביים שונים.”

ד”ר אמי שופמן שימש במשך 23 שנים כמנהל המכון הירושלמי לטיפול בנפגעי סמים והוא מעיד, במאמר שפרסם לפני כשנה, כי טיפל הן במסגרת המכון והן בקליניקה הפרטית שלו, ב”מאות רבות של נפגעי קנאביס”. אגב אותו ד”ר שופמן סירב להגיע לקורס הקנאביס של מכללת הדסה זאת לאחר שנקבעו לו 3 מועדים שונים. הוא גם היה היחיד שהמכללה הצליחה למצוא שידבר נגד קנאביס, כנראה נגמרו לו המילים.

הקצינות מרבות לצטט ‘מחקרים’ שפורסמו על ידי מי שיש לו מה להפסיד – בעיקר את פרנסתו, כאשר תהיה לגליזציה: בעלי מכוני גמילה, מומחים להתמכרויות, רשויות למלחמה בסמים ועוד. המציאות היא שכיום, ישנם למעלה מ-30,000 מטופלים ברישיון בקנאביס רפואי – ואיש מהם, למיטב ידיעתי, לא פיתח חלילה סכיזופרניה. יתר על כן, אותם 30,000 מטופלים מהווים עדות לבטיחות הרבה של השימוש בצמח: עד היום, היחידה לקנאביס רפואי לא פרסמה שום נתונים על נזקי השימוש בצמח, וזאת משום ש… אין נזקים, או כמעט ואין נזקים.

‘עובדה’ מטרידה נוספת אותה מציינות הקצינות:

“בקרב צרכני מריחואנה, אחד מכל ארבעה גברים ואחת מכל 3 נשים, היו אלימים כלפי צוות בית החולים ו/או פצעו עצמם בעת ההתנהגות התוקפנית”.

לסיכום:

  • לא ידוע כמה מבין צרכני המריחואנה הרפואית באמת זקוקים לה, ישנם כאלה ש’מתחזים’,
  • 1 מכל 4 גברים ו- 1 מכל 3 נשים היו אלימים… ו/או פצעו עצמם בעת ההתנהגות התוקפנית.

מה אמור להסיק מכך הבלש בריא הגוף הממוצע, כיצד ידיעה זו תשפיע על הדרך בה ינהג במפגש הקרוב שלו מול צרכן קנאביס, רפואי או לא רפואי? (במידה ויש לאדם אישור רפואי, האם הוא מתחזה? האם הוא יתקוף אותי באלימות או ינסה לפצוע את עצמו? האם הוא פתאום יתחיל ‘להשתגע’ ולהיכנס להתקף פסיכוטי?)

לקראת סוף המאמר נתקלתי בקטע שנראה כי מתייחס העיקר אלי:

“חלק מחברי מפלגת “עלה ירוק” לשעבר משמשים כתומכים נלהבים של השימוש במריחואנה לצרכים רפואיים, ופועלים במסגרת המדיה התקשורתית לקידום הנושא ולהרחבת השימוש בו במגוון רחב יותר של מחלות ומכאובים.

אני מניח שהיא התכוונה בין היתר לאירועים כמו אז שהעברתי בכנסת ג’וינט למטופל שסורב לקבל טיפול בקנאביס

בעת כתיבת המאמר הייתי היחידי שעומד בהגדרה של “חבר מפלגת עלה ירוק לשעבר שפועל במסגרת המדיה התקשורתית לקידום הנושא ולהרחבת השימוש בו במגוון רחב יותר של מחלות ומכאובים”. עוד קובעות הקצינות:

“גורמים אינטרסנטיים ופוליטיים עושים שימוש במריחואנה לצרכים רפואיים, לצורך קידום האג’נדה של לגליזציה בסם ולאו דווקא בשל דאגתם לחולים.

אני מניח ומקווה כי חברות הכנסת תמר זנדברג (מרצ) ושרן השכל (ליכוד) ימצאו לנכון להגיב על האשמה לפיה הן פועלות “לאו דווקא בשל דאגתם לחולים”

בסיכום המאמר כותבות הקצינות:

“השילוב בין ההשפעות המזיקות הטמונות בשימוש בקנאביס לצרכים רפואיים, לבין העדר מחקר מדעי תומך, עלול לסכן את חייהם של ציבור החולים המשתמשים, שכן עלולות להתפתח אצל המשתמש תופעות לוואי ומחלות נפש, כגון סכיזופרניה. יתרה מכך, ההשפעות הקוגנטיביות על המשתמש במריחואנה בכלל, לרבות המשתמשים במריחואנה לצרכים רפואיים, מהווה גורם סיכון לתאונות דרכים קטלניות. בהעדר התניה בגין הפקדת רישיון הנהיגה, קיימת סכנה ממשית לשלום הציבור.

“סכנה ממשית לשלום הציבור” אני מקווה כי ימצא עורך הדין שיפעל בהקדם להסרת המאמר השקרי, המסית ואשר לכאורה – ‘מתיר את דמם’ של צרכני הקנאביס, מהאתר הרשמי של משטרת ישראל.

מאחר ויש להניח כי אתר משטרת ישראל הוא צינור הידע ממנו ניזונים החוקרים, הבלשים ויתר כוחות המשטרה, אולי כדאי היה לבקש מבית המשפט לחייב את משטרת ישראל לפרסם מאמר אשר יציג בפני כוחותיה את האמת על צמח הקנאביס -תרופת הפלא של המאה ה-21 והפתרון למגפת מקרי המוות כתוצאה משימוש יתר בתרופות.

ועד אז, נראה כי חלק מבלשי ומחוקרי משטרת ישראל ימשיכו להתייחס לכל צרכן קנאביס רפואי כאל מתחזה פוטנציאלי אשר עלול בכל רגע לנקוט כלפיהם, או כלפי עצמו, באלימות – ולנהוג בהתאם.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 5

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) |

    שימו לב שבסופו של דבר כתוב שזה רק עלול ל…
    ככה הם בעצמם יודעים שהם לא יודעים
    ופועלים בכוח למרות שהם לא בטוחים בדעות שלהם
    התוצאה שתהיה למשטרה זה הפרעות באישיות המשטרה

  2. אריקה |

    איזה חמודים המשטרה, הם בעצם עוצרים אותו חוקרים אותי ומתעללים ופותחים לי תיק פלילי שידפוק לי את החיים – וכל זה רק בשביל לעזור לי .

  3. מישאל מור |

    בראשית דברי אצטט: ממחקרים עולה כי חשיפה למסרים בתקשורת בנוגע לקנאביס רפואי גורמת לאנשים לחשוב כי שימוש בקנאביס הוא פחות מזיק ולהגברת התמיכה בלגליזציה של צריכת קנאביס בשעות הפנאי. במילים אחרות, לגליזציה של קנאביס רפואי קשורה במספר דרכים עקיפות, לשימוש בקנאביס בשעות הפנאי. בארץ מתחולל בליץ תקשורתי ע”י גורמים רבים, כולל פוליטיקאים בכירים, אנשי תקשורת, צירוף של הסלבס, רופאים, חוקרים, מעשנים, מגדלים, ובעיקר משקיעים וחברות בורסאיות הסוחרות במניות קנאביס. בפועל, מעמידים את “העגלה לפני הסוסים” ויוצרים עובדות בשטח!
    לדעתי, בתחום הקנאביס שם המשחק הוא פוטנציאל העסקי! שהשמים הוא הגבול! העוסקים בתחום מבינים היטב שעד שהאמת תתגלה, “או שהכלב ימות או שהפריץ ימות”! לדעתי בכל תחום אפשרי בעלי הדעה הם בעלי המאה. מנצלים את הבורות, האשליה והכמיהה של אנשים לפריצות דרך ולמיסטיקה. כנראה ככל שהשקר גדול יותר, יותר אנשים יאמינו בו! בדומה לכתות למיניהם, גם בתחום הקנאביס נעשה שימוש בחצאי אמת ובסוג של אמונה מיסטית בנפלאות של צמח הקנאביס! ויש התעלמות מכוונת באלפי מחקרים שנעשו בעבר! (מחקר ענק: מה בדיוק מריחואנה עושה לגוף שלך). על אותו משקל, שמעתי הרצאה של מומחה לבינה מלכותית. מהרצאתו השתמע שהבינה המלכותית תתחרה ותעקוף את בינת האדם. כלומר, לבינה מלכותית תהיה תכונות של קינאה ,כעס , נקמה, תחרות ומעל הכול תחושות אהבה וחיבה! האומנם? ואפילו נוטעים אשליות בבני אדם באמירה שניתן לפתור את הצפיפות בכדור בארץ ע”י התיישבות בכוכבי לכת אחרים! דיינו. מי שישלם את המחיר הם המשקיעים וקופות הגמל!

  4. מישאל מור |

    העיסוק בקנאביס נוגד את האמרה “מוֹתַר הָאָדָם מִן הַבְּהֵמָה”! אומנם לאדם אמור להיות יתרון מוסרי על הבהמה, אך “כסף מעוור עיני חכמים ומסלף דברי צדיקים”. בעזרת גורמים חסרי אחריות ואינטרסנטים תאבי בצע כסף פרסום כבוד ויוקרה, מבוצעים מהלכים המובילים לפסיכוזה המונית. בהרבה תחומים בתולדות האנושות פסיכופתים שלטו, שולטים וישלטו בנו ללא מעצורים ובלמים – אלה ניצלו ומנצלים בדרכים שונות את חולשת האנושות. בדומה לשליטה באנשים בתחום הפוליטי, האמונה הדתית, בכתות, במיסטיקה ובמעשה כשפים – מנצלים את הפחדים, חוסר הודאות, את הכמיהה לנסים ונפלאות ואת הבורות של מרבית אוכלוסייה! למשל, מנכסים לקנאביס ניסים ונפלאות, תוך ניצול העובדה שאנשים מחפשים מזור לנפשם ולגופם (כל שכן חולי סרטן). לדעתי, העיסוק בקנאביס מגלם את תופעת האופורטוניזם בהתגלמותה בשיווק אשליות. גבלס אמר: “ככל שהשקר גדול, בוטה וגס יותר, כך הוא נאמן יותר על הציבור ויאמינו בו יותר אנשים” או “אם תחזור ותשנן שקר מספיק פעמים הוא יהפוך לאמת” – לדעתי, זה המצב גם בנושא העיסוק בקנאביס!
    למעשה, מילות הקסם “קנאביס רפואי”, ו”אי-הפללה” משמשות כסוס טרויאני ללגליזציה של הסם, תוך התעלמות מהסכנות ומחוות דעת מקצועיות המגובות באלפי מחקרים בתחום זה – לשם כך כל הדרכים כשרות. מבוצעים תרגילים מניפולטיביים, תוך זריעת דיסאינפורמציה רבה בנושא מורכב זה, וההיצמדות לאמת המדעית שולית! לדעתי, אלה מהלכים אסימטריים, מתוקשרים ואגרסיביים קלאסיים של מציאות מדומה ומדומיינת – כך ניתן לחולל מניפולציה בדעת הקהל.

  5. מישאל מור |

    שלומי סנדק כותבת בטור האישי “באקנה” מאמר “מבט חטוף אל מקורות הלימוד של השוטרים בנושא קנאביס”. אני תוהה האם היא מסתמכת על מאמרים מדעיים, או שמה היא חלק בלתי פרד מהדמיות המקדמות את הנושא שאזכיר אותם בהמשך.
    למעשה, בארץ מתחולל בליץ תקשורתי ע”י גורמים רבים, כולל פוליטיקאים בכירים, דוגמת שר החקלאות אורי אריאל, תמר זנדברג, שרן השכל, איילת שקד, משה פייגלין ופוליטיקאים אחרים. כמו כן, פעילים בתחום ראשי ממשלה לשעבר כמו אהוד ברק ואהוד אולמרט, ועוד בכירים רביים, ביניהם ראשי שב”כ, ראש מוסד, רמטכ”לים, מפכ”לים ושאר בכירים מהפוליטיקה והתעשייה, אנשי תקשורת, רופאים, חוקרים, מעשנים, מגדלים, ובעיקר משקיעים וחברות בורסאיות הסוחרות במניות קנאביס.
    הנושא פופולרי גם בתחום המחקר האקדמי – השנה זכתה חוקרת בתחום פיתוח “הקנאביס רפואי” בדירוג FORBES כאחת מ-50 הנשים המשפיעות בישראל 2019, ותמונתה אף הופיעה על שער המגזין. לא במקרה היא גם משתמשת בביטויים כמו “הגביע הקדוש” מלווים באמירות כמו “קודש הקודשים” או “תחילת עידן חדש ופתיחת הקופסה השחורה” וכיו”ב. לדעתי, יש הטעיה באמירות אלו כי בפועל בעולם בוצעו ומבוצעים אלפי מחקרים בתחום זה! אלו ביטויים מרשימים ומיסטיים הנפוצים בקרב הדתות והכתות! בספר ‘המוח הגמיש’, מתואר כיצד ניתן לשנות תודעה של אוכלוסיות בעזרת דמיון מודרך. במקרה זה, ע”י הופעה בתדירות מרשימה בתקשורת ההמונית, באמצעות הרצאות מסוגננות! למשל, מחקרים בתחום פיתוח תרופות, כל שכן, מבידוד מאות חומרים המצויים בקנאביס, משתרעים על פני שנים רבות – כידוע, פיתוח תרופה כרוך בהשקעה של מיליארדי שקלים, מחייב סטנדרטים גבוהים מאוד ומצריך מהמפתחים מיומנויות ספציפיות ושיתופי פעולה עם צוותי מחקר רב-תחומיים כגון: ביולוגיה, גנטיקה, כימיה ורפואה. יש צורך בלימוד מנגנונים גנטיים וסביבתיים מורכבים של גורמי המחלה ובפיתוח תרופה ממוקדת מטרה. בנוסף, כיום מתפתח תחום של רפואה מותאמת אישית המסבכת את המורכבות במחקרים בקרב בני אדם.
    בנושא ריפוי מחלות – אצטט מכנס של חברי האגודה לחקר בינתחומי של השפעת הפלצבו בכנס הוצגו מחקרים חדשים אשר שופכים אור על הבסיס הביוכימי של אפקט הפלצבו, דבר המאיים לפתוח את ‘תיבת הפנדורה’ של הרפואה. ראש התוכנית לחקר הפלצבו באוניברסיטת הרווארד למשל התבטא כך: “טקסטים מפעילים מסלולים נוירולוגיים המווסתים תחושות גופניות, תסמינים ורגשות ונראה כי אם אפשר לשכנע את הנפש, לעיתים גם הגוף יכול לפעול בהתאם”. כיום, כתוצאה מידע שנרכש משימוש באמצעי ההדמיה כמו במכשירי fMRI וניתוח הגנום האנושי, ניתן להראות כי לאפקט הפלצבו יש בסיס מדעי. לדוגמא, בניתוח הדנ”א של בעלי תסמונת המעי הרגיז, בעלי רמות שונות של האנזים COMT (הקשור לתגובה לכאב) הציגו תגובות שונות: בעלי רמות גבוהות של האנזים COMT הציגו את תגובת הפלצבו החלשה ביותר ולהיפך.
    פורסמו בספרות המדעית אלפי מחקרים בתחום “קנאביס רפואי”: לדוגמה, בספרות דווח זה מכבר כי במאה ה-19, מריחואנה הגיחה “כתרופה” מקובלת במערב. מחקרים ב-1940 על ידי רופא צרפתי בשם ד”ר ז’אק-ז’וסף מוראו (פסיכיאטר צרפתי) מצאו כי מריחואנה מדכאת כאבי ראש, מגבירה תיאבון, וסייעה לאנשים לישון. רוג’ר אדמס, מומחה בכימיה אורגנית, בודד וזיהה את הקנבידיול – CBD – מקנאביס סאטיבה בשנת 1940 וקיבל על כך פטנט ב 8/12/1942 פטנט מספר 2,304,669. אדמס גם סנתז במעבדה cannabinol CBN ו- THC Tetrahydrocannabinol. הממצאים שלו פורסמו בכתב העת Journal of the American Chemical Society JACS)). החוקרים השתמשו בסיגריות שהכילו THC נוזלי מעורב בטבק.
    על אף ההיסטוריה העשירה בעולם בתחום זה, למעשה מתעלמים מהמורכבות ותופעות הלוואי במתן “קנאביס רפואי”, אשר שכרו עלול לצאת בהפסדו! “מריחואנה אמנם מקלה על כאב כרוני, אך היא גם מגבירה בקרב הנוטים למחלות נפש את הסיכון להפרעות נפשיות, כולל הקשה ביותר ביניהן – סכיזופרניה. כך עולה מאחד המחקרים הגדולים בעולם שבחן מעל 10,000 מחקרים שנערכו עד כה על הסם. את הנתונים אספו חוקרים מהאקדמיה הלאומית האמריקאית למדע בהשתתפות אוניברסיטת הרווארד. קנאביס עלול להגביר גם את הסיכון לדיכאון. שימוש כבד במריחואנה מגביר את הסיכון למחשבות אובדניות ועלול להחמיר תסמיני הפרעה ביפולרית (מאניה-דפרסיה). הסם פוגם בלמידה, בזיכרון ובריכוז. יש עדות לכך שבעיות אלה נמשכות גם לאחר הפסקת השימוש בסם. השימוש בקנאביס פוגם בכושר הנהיגה. קנאביס עלול להגביר את הסיכון לסרטן. עישון הסם מגביר את הסיכון ללקות בהתקף לב ולאירוע מוחי. המחקרים על נזקי שימוש בקנאביס בקרב נוער הם חד-משמעים ומלמדים כי שימוש תכוף במריחואנה גורם להשפעה שלילית על מוחם של בני נוער ומבוגרים צעירים, לרבות ירידה ביכולת הקוגניטיבית, ביכולת תשומת הלב ובזיכרון, וכן הוא מפחית את ה-IQ וכיו”ב.
    המציאות בישראל היא שחלק מהצרכנים עובר “שטיפת מוח” – אלה נכנסים לפסיכוזה המונית וצובאים על דלתות בתי החולים והמרפאות לקבלת מרשם לקנאביס רפואי. חלק מצרכני “קנאביס רפואי” פשוט מוצאים דרך חוקית ‘להתמסטל’. במצב הנוכחי “רופאים הפכו לדילרים בחסות המדינה” – גורם באחד מבתי החולים הפנה אצבע מאשימה לעבר משרד הבריאות: “העומס שאתו התמודדו הרופאים במרפאות הכאב היה בלתי נתפס. הפכו את הרופאים לדילרים בחסות המדינה. במקום להתעסק ברפואה, רופאי הכאב נאלצו לבזבז את זמנם על סינון מתחזים שמעוניינים בקנאביס רפואי. זו לגליזציה באמצעות מרפאות הכאב. רופאי הכאב מצאו את עצמם מתעסקים כל היום בקנאביס רפואי”. צריך גם לקחת בחשבון שסוחרי סמים ימצאו את הנתיב להגיע לצרכני “קנאביס רפואי”, כך יהפכו אותם, שלא בטובתם, לקבלני משנה בהפצת הקנאביס לצרכני שעות הפנאי!

שינוי גודל גופנים
ניגודיות