ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
פרויקט התרופה הירוקה: רוית פוסט טראומה

“מאז הקנאביס: המצב הנפשי שלי במגמת עלייה”

שתפו את החברים

רוית היא צעירה שמטופלת בקנאביס רפואי בעקבות פוסט טראומה שנגרמה כתוצאה מהתעללות ואלימות שספגה בגיל צעיר. גם רוית, כמו הרבה מטופלי קנאביס אחרים, נאלצה לעבור דרך מתישה עד לקבלת הרישיון, שכללה נטילה של עשרות סוגי כדורים שלא הועילו לשיפור מצבה…

רוית היא צעירה שמטופלת בקנאביס רפואי בעקבות פוסט טראומה שנגרמה כתוצאה מהתעללות ואלימות שספגה בגיל צעיר. גם רוית, כמו הרבה מטופלי קנאביס אחרים, נאלצה לעבור דרך מתישה עד לקבלת הרישיון, שכללה נטילה של עשרות סוגי כדורים שלא הועילו לשיפור מצבה הרפואי. מאז גילתה את הקנאביס, כך היא מספרת, חייה נמצאים במגמת עלייה מתמדת.

כשמטופלי קנאביס רפואי אומרים ש”אפשר להתאבד” עד לקבלת הרישיון, בדרך כלל אנחנו חושבים שאולי הם קצת מגזימים בבחירת המילים שלהם, במקרה של רוית, צעירה בת 30 המטופלת בקנאביס רפואי עקב פוסט טראומה, זה באמת כמעט הפך להיות נכון.

רוית עברה דרך מתישה וארוכה להשגת רישיון הקנאביס הרפואי שלה, שכללה בקשות וערעורים חוזרים, שהוגשו  ונדחו שוב ושוב במשך זמן רב וגרמו לה לרצות להתייאש, לעזוב הכל לוותר על חייה.

דחיית בקשה לקנאביס רפואי
הסבל של המטופלים: בקשות לקנאביס רפואי נדחות בזו אחר זו

בדרך לאישור, התנסתה רוית בעשרות סוגי כדורים שגרמו לתופעות לוואי קשות מאוד, כמו נדודי שינה בלתי פוסקים, עד שהיא החליטה להפסיק עם כל הכדורים ולהלחם על הדבר היחיד שיכול להאיר לה את האור בקצה המנהרה: קנאביס רפואי.

רוית הסכימה להתראיין במסגרת פרויקט התרופה הירוקה של קאנה, ולספר לנו איך למרות העליות והירידות שהיא עדיין חווה, היא יכולה סוף סוף קצת לחייך ולשמור על אופטימיות.

1. מהי ההתוויה בגינה את מטופלת בקנאביס רפואי?

“אני מאובחנת כסובלת מפוסט טראומה, בעקבות התעללות ואלימות מכל הסוגים שספגתי בילדותי”. 

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“נחשפתי לטיפול בקנאביס בעקבות פוסט שהעליתי לפייסבוק במטרה לשתף, בו ציינתי את העובדה שאני לא מצליחה לישון ואת תופעות הלוואי הנוספות שאני חווה בגלל הכדורים שלקחתי. לאחר העלאת הפוסט קיבלתי הודעה פרטית מחברה שלי שבה היא כתבה לי לנסות את האפשרות של קנאביס רפואי”.

3. תארי את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים 

“כמו כולם, גם הסיפור שלי מתחיל בעשרות כדורים שונים שלא עזרו לי בשום צורה, אלא רק גרמו לי להרגיש כמו זומבי ולא להבין כלל מה הולך מסביבי. החלטתי להפסיק לפגוש את הפסיכיאטרית שטיפלה בי ולהפסיק לקחת את הכדורים”.

“אחרי תקופה מאוד רעה, אשר במהלכה גם רציתי להתאבד עקב תופעות לוואי קשות מאוד וחוסר שינה, פניתי לפסיכיאטרית אחרת במטרה לבקש מרשם לכדורי שינה שכמובן גם הם לא עזרו לי בכלל”. 

“לאחר מכן פניתי לפסיכיאטר אחר, שתחילה נתן לי גם הוא מרשם לכדורים, אך לאחר חודשיים הוא ניאות להסכים והגיש עבורי את ההמלצה לקנאביס רפואי. כמובן שהבקשה לא אושרה. מיד לאחר הגשתי ערער – שתופתעו לגלות, נדחה גם הוא”.

סמים- כדורי מרשם
תרופות מרשם: המכשול שהורג בדרך לרישיון לתרופה האמיתית

“התהליך שלי המשיך בפנייה לביטוח לאומי לקבלת הכרה באחוזי נכות, לעמותה לקנאביס רפואי ולחברת הכנסת שרן השכל, שבעזרתם הגשתי בקשה נוספת, הפעם יחד עם מסמכים לביטוח לאומי על קבלת אחוזי הנכות, ולאחר מכן סוף סוף אושרתי”.

4. תארי את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“עד לקבלת הקנאביס הרפואי, המצב שלי הלך והידרדר. כיום המצב הנפשי שלי במגמת עלייה ושיפור בזכות הקנאביס. אני עדיין חווה עליות וירידות אבל בסך הכל אני יכולה להגדיר את המצב שלי כסביר. בהחלט טוב בהרבה מלפני הטיפול בקנאביס”.

” כיום אני מצליחה לעבוד, אני מצליחה ללמוד כמו שצריך ולהוציא ציונים טובים יותר מבעבר, אני מצליחה לאכול כמו שצריך ולישון כמו שצריך”.

5. האם את מטופלת בקנאביס בלבד, או נוטלת תרופות נוספות במקביל?

“מטופלת בקנאביס בלבד”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“האמת שאין לי עצה חכמה במיוחד. במדינה שלנו רק אם אתה עשיר ובעל פרוטקציות אתה מצליח להשיג את מה שאתה רוצה ולשרוד. אני באופן אישי כמעט התאבדתי בדרך לאישור”.

“לכל אלו שצריכים קנאביס באמת, אני ממליצה שתצרכו קנאביס באופן עצמאי עד לקבלת האישור. אין ברירה אחרת אם זו התרופה היחידה שעוזרת לכם. כמובן שרצוי שתוודאו שיש לכם את כל האישורים הרלוונטיים לפני הגשת הבקשה”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“לצערי הרב כן. השכנים שלי סיפרו לי שבפעמיים שלא הייתי בבית, הגיעו שוטרים לבית שלי ופרצו לי לחצר בלי שום צו מסודר מבית משפט – כנראה בעקבות ריח. אמנם לא הייתי בבית כשזה קרה, אבל המקרה גרם לי לחוות חרדה של 8 שעות באותו הלילה. בנוסף, חוויתי אלימות משטרתית במצעד הגאווה”.

אלימות משטרתית - קנאביס
אלימות משטרתית: שלא תטעו, קיים גם אצלנו

“בעקבות טראומה ופחד מיחסי כוח ומרות, אני מעדיפה שתהיה לי כמה שפחות אינטראקציה עם משטרת ישראל, בעיקר בגלל שהמשטרה שלנו ידועה מלהיות רחוקה מאוד מלשמור על החוקים, ורחוקה מאוד מלשמור על הידיים של עצמה.  אני אמורה לגשת למח”ש ולהגיש תלונה על המקרים הללו, אך לצערי הרב המצב נפשי שלי לא מאפשר לי להתמודד עם זה כרגע”.

8. איפה את חושבת שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“אין לי מושג איפה הייתי לולא הרישיון שלי, זאת שאלה תאורטית ולא רלוונטית בעיניי”.

9. מה את חושבת על גידול קנאביס ביתי, והאם את חושבת להתחיל לגדל בעצמך?

“אין לי מספיק כוחות להתעסק בגידול בעצמי”.

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“אני באמת חושבת שחצי מהמדינה הזאת נמצאת בפוסט טראומה לא מאובחנת, ולכן אני לא חושבת שאפשר להגדיר את צריכת הקנאביס כמטרת פנאי. בנוסף, אני מאוד בעד לגליזציה ומעדיפה כמה שפחות התערבות ממשלתית בחיי הפרט”.

סיפורה של רוית פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות