ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מדד הקנאביס השבועי

מדד הקנאביס השבועי – הישראליות בעלייה ואילינוי פורחת בירוק

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס השבועי – מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 4.1%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 0.2%, והדאו ג’ונס ירד בכ- 0.2%.   הפרחים שעל הענף ב- 1.1.2020 החלה לגליזציה מלאה באילינוי. (הכל על…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס השבועי – מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 4.1%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 0.2%, והדאו ג’ונס ירד בכ- 0.2%.

 

הפרחים שעל הענף

  • ב- 1.1.2020 החלה לגליזציה מלאה באילינוי. (הכל על הלגליזציה באילינוי כאן) על פי דיווחי הממשל, ביום הראשון של הלגליזציה נמכרו מוצרי קנאביס בהיקף כספי של כ- 3.2 מ’ דולר. חברת קרסקו (סימול: CN), אשר פתחה במדינה חמישה דיספנסרים, דיווחה כי ביום הראשון ללגליזציה החברה שירתה מעל 3,000 לקוחות, שרכשו בממוצע מוצרים בשווי של 135 דולר כל אחד. מנייתה עלתה השבוע בכ- 8%.
  • חברת הקנאביס האמריקנית הרבסט (סימול: CN) הודיעה השבוע כי היא תרכוש מחברת MJardin מתקן גידול ועיבוד בנבדה. הרכישה תאפשר להרבסט לפתוח חנויות נוספות בנבדה, כולל בלאס וגאס. תמורה המתקן תשלם הרבסט כ- 35 מ’ דולר. מנייתה עלתה השבוע בכ- 37%.
  • חברת אינטרקיור דיווחה ביום חמישי כי חתמה על הסכם לייבוא וייצוא עם חברת טילריי (סימול: TLRY) הקנדית. על פי ההסכם, אינטרקיור תייבא לישראל בשנה הקרובה עד 2.5 טון של קנאביס שיוצרו על ידי טילריי בפורטוגל. בהמשך, תוכל אינטרקיור לייצר לטילריי עד חמישה טון קנאביס, מותנה בעמידה בתקן האירופי EU-GMP. מנייתה עלתה השבוע בכ- 30%.
  • קנביט גייסה השלימה השבוע גיוס בהיקף של כ- 26 מ’ ₪, לצורך מימון רכישת תיקון עולם. מנייתה ירדה השבוע בכ- 6%.
  • ברוב חברות הקנאביס הישראליות נרשמה השבוע מגמת עלייה. פנאקסיה עלתה בכ- 20%, פארמוקן עלתה בכ- 7.5%, יוניבו עלתה בכ- 11%, טוגדר עלתה בכ- 13% ושיח עלתה בכ- 19%.

 

שורש הענף

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) סיים את 2019 עם ירידה של 28%, וזאת בזמן שהנאסד”ק עלה בכ- 24.9% והדאו ג’ונס עלה ב- 15.5%.

הירידות החדות ביותר נרשמו באפריל, עם תחילת השימוע של ה- FDA בנושא ה- CBD, ובספטמבר עם פרוץ משבר המשאפים.

המניות שרשמו את התשואה השלילית ביותר הן קנטרסט (סימול: TRST) שרישיונה נשלל בגין גידול בחדרים לא חוקיים וירדה השנה בכ- 86%, מדמן (סימול: MMEN.CN) וסנניבה (סימול:  SNN.CN) האמריקניות שנותרו כמעט ללא מזומן וירדה בכ- 85% ו- 94% בהתאמה, וחברת הגידול הקנדית הקטנה אמרלד (סימול: EMH.V) שירדה בכ- 91%.

מבין מניות המדד, המניות שרשמו את התשואות הגבוהות ביותר הן חברות המספקות שירותים לתעשיית הקנאביס: חברת העיבוד הקנדיתValens  (סימול: VLNS.V) עם עלייה של 127%, חברת המוצרים לתעשיית החקלאות SMG עם עלייה של כ- 44% וקרן הריט האמריקנית IIPR עם עליה של 21%.

 

שבוע טוב.  

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות