ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מדד הקנאביס

השקעות וקנאביס – קנדה ממשיכה לשלב הלגליזציה הבא

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס  North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 10.9%. להשוואה, הנאסד”ק והדאו ג’ונס עלו השבוע בכ- 1.3% כל אחד.   הפרחים שעל הענף מה שהעיב השבוע על מדד הקנאביס כולו היה הפרסום של חברת הקסו (סימול:…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס  North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 10.9%. להשוואה, הנאסד”ק והדאו ג’ונס עלו השבוע בכ- 1.3% כל אחד.

 

הפרחים שעל הענף

  • מה שהעיב השבוע על מדד הקנאביס כולו היה הפרסום של חברת הקסו (סימול: HEXO). הקסו הוציאה השבוע הודעה מקדמית לפני דוחות הרבעון השלישי של 2019. ברבעון השני של 2019 הכנסותיה עמדו על כ- 13 מ’ דולר. תחזיות החברה עמדו על הכפלה של ההכנסות ברבעון השלישי, והכנסות של כ- 400 מ’ דולר בשנת 2020. בהודעה שפרסמה השבוע החברה נאמר, כי הכנסות הרבעון השלישי ינועו בין 14.5 ל- 16.5 מ’ דולר בלבד, וזאת בעיקר לאור קצב נמוך יותר מהתחזיות של אישורי פתיחת חנויות חדשות. בנוסף, הקסו משכה את התחזית שלה ל- 2020, וטרם סיפקה תחזית חדשה. לאור זאת, קרסה השבוע מנייתה בכ- 39%.
  • קרן הריט המתמחה בחוות קנאביס, Innovative Industrial Properties (סימול: IIPR) חתמה השבוע על הסכם לרכישת חווה במישיגן בסכום של 19 מ’ דולר. IIPR תשקיע גם בהתאמות בנכס, בסכום כולל של עד 42 מ’ דולר. הנכס יושכר בחזרה בהסכם ארוך טווח לחברת LivWell. עד כה השקיעה IIPR בחוות קנאביס ברחבי ארה”ב סכום של כ- 318 מ’ דולר.
  • חברת אורורה (סימול: ACB) השיקה השבוע ליין חדש של מוצרי קנאביס רפואי בשיטת מתן של סטריפים תת לשוניים, המתמוססים תוך 5-15 שניות. בין יתרונות שיטת המתן: הדירות, זמינות ביולוגית גבוהה, אפשרות לתת לחולים מוגבלים המתקשים בבליעה, ודיסקרטיות.
  • חברת מדמן (סימול: CN) הודיעה השבוע על ביטול ההסכם שלה לרכישת PharmaCann. זאת, לאור הרצון של מדמן לצמוח אורגנית, בעיקר בקליפורניה. כחלק מביטול ההסכם, סוכם בין החברות כי פרמקן תעביר למדמן 4 מתקנים באילינוי ובוירג’יניה, תמורת ביטול החוב.
  • חברת שיח, שהחזיקה ב- 1.5% ממניותיה של חברת Gloucester הפועלת בניו יורק, הודיעה השבוע כי לאור המיזוג הצפוי של Gloucester עם חברת קרסקו האמריקנית, תקבל שיח במזומן כ- 460 אלף דולר, ובנוסף אופציות בחברת קרסקו. סך התמורה לשיח עשוי להגיע ל- 1.8 מיליון דולר. מנייתה של שיח ירדה השבוע בכ- 4.4%.
  • בגזרת הישראליות רשמו רוב החברות ירידות: אינטליקנה ירדה בכ- 12%, אינטרקיור ירדה בכ- 6.5%, פארמוקן ירדה בכ- 3.8%, ואילו הרודיום עלתה בכ- 5.8%.

שורש הענף

השבוע הוציאה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של קנדה דו”ח חדש על תעשיית הקנאביס, לפיו תעשיית הקנאביס החוקית הוסיפה 8.25 מיליארד דולר לתמ”ג במדינה. התוספת הזו מתייחסת לתקופה בין תחילת הלגליזציה המלאה ב- 17 לאוקטובר 2018 לסוף יולי השנה, כלומר תשעה וחצי חודשים. בקצב שנתי מדובר על תוספת לתמ”ג של כ- 10.4 מיליארד דולר.

הדו”ח מוסיף כי לפי ההערכות, רוב השוק הקנדי עדיין מתרחש בזירה הבלתי חוקית. רק כ- 21% ממכירות הקנאביס במדינה מתבצעות באופן חוקי, והן שאחריות לגידול הנמדד בתמ”ג. לפי הערכות אלה, לו כל הקנאביס במדינה היה נמכר באופן חוקי התוספת לתמ”ג היתה מגיעה לכ- 49 מיליארד דולר בשנה.

כזכור, הלגליזציה המלאה של קנדה כללה עד כה תפרחות ושמנים בלבד, והחל מהשבוע הבא יחל הדור הבא של הלגליזציה, בה ניתן יהיה למכור מוצרי מזון ומשקאות מבוססי קנאביס, מוצרי קוסמטיקה ותרכיזים למאיידים. סגמנטים אלה צפויים להגדיל באופן ניכר את המכירות של הקנאביס במדינה.

בקנדה מתגוררים כ- 35 מ’ תושבים, פי ארבעה מאשר בישראל. ניתן להסיק כי לגליזציה מלאה בישראל תוסיף לתמ”ג כרבע מהנתונים הקנדיים, קרי כ- 2.6 מיליארד דולר בשנה הראשונה.

 

מועדים לשמחה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות