ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
לגליזציה בארה"ב - 4 המדינות הבאות בתור

4 המדינות הבאות שיעשו לגליזציה בארה”ב

שתפו את החברים

שוק הקנאביס החוקי בארה”ב ממשיך להתפשט, ואחרי שהתרחב בשנה האחרונה בעיקר בתחום הרפואי, כעת מגיע תורה של הלגליזציה, שכנראה תיכנס בקרוב למדינות מישיגן, ניו ג’רזי, אוקלהומה וצפון דקוטה. בחלק מהמדינות מדובר בהצעת חוק מוגמרת שעולה לדיון בבחירות בנובמבר הקרוב, ובחלק…

שוק הקנאביס החוקי בארה”ב ממשיך להתפשט, ואחרי שהתרחב בשנה האחרונה בעיקר בתחום הרפואי, כעת מגיע תורה של הלגליזציה, שכנראה תיכנס בקרוב למדינות מישיגן, ניו ג’רזי, אוקלהומה וצפון דקוטה. בחלק מהמדינות מדובר בהצעת חוק מוגמרת שעולה לדיון בבחירות בנובמבר הקרוב, ובחלק עדיין במגעים לניסוח מתווה החוק, אך כולן צפויות לסיים את 2018 עם לגליזציה בכיס. 

שיחות על קנאביס חוקי למטרות פנאי החלו לבצבץ בארה”ב בשנת 2012, וכבר בתחילת שנת 2014 יכלו הלקוחות המאושרים הראשונים בקולורדו ליהנות מלגליזציה מלאה. היום, ישנן כבר 7 מדינות בארה”ב בהן קיים שוק קנאביס חוקי (9 אישרו לגליזציה) למטרות פנאי ומדינות רבות נוספות המאפשרות טיפול בקנאביס רפואי, והמגמה רק הולכת ומתרחבת.

בחודש נובמבר הקרוב יערכו בארה”ב בחירות אמצע הקדנציה (Midterm), במהלכן יתמודדו נציגי הציבור על כל המושבים בבית הנבחרים והקונגרס וכן על 35 מושבים בסנאט. בעת הבחירות יעלו למשאל עם מספר הצעות חוק מדיניות בנוגע ללגליזציה, וכמעט כולן נמצאות על סף מימוש.

תכירו את החברות בגל הירוק הבא. הנה 4 המדינות שצפויות להצטרף למועדון הלגליזציה בשנה הקרובה:

1. מישיגן – חצי רגל בפנים

מדינת מישיגן היא המועמדת המובילה ברשימת הלגליזציה של 2018, והיחידה שהשלימה כבר את כל המסלול בדרך להצבעה המכריעה בנובמבר. הצעת החוק לרגולציה ומיסוי של קנאביס במישיגן כבר אושרה ברוב גדול על ידי הציבור ועלתה לפני כחודשיים לרשימת ההצעות במשאל העם.

מישיגן – התשתית מוכנה ללגליזציה

מישיגן הייתה אחת המועמדות המובילות לחוקק לגליזציה כבר בבחירות הכלליות של 2016, אך הצעת החוק הקודמת נדחתה על הסף מאחר ולא קיבלה את התמיכה הדרושה על ידי רוב המצביעים. כעת, סקר שנערך לקראת הבחירות הקרובות מראה כי מעל 61% מתושבי המדינה מתכוונים להצביע בעד הצעת החוק החדשה ולהתחיל לגרוף רווחי מיסים מהתעשייה החדשה.

מודל הצעת החוק במישיגן קובע כי כל אדם מעל גיל 21 יוכל להחזיק קנאביס במשקל של עד 70 גרם (2.5 ounces) לשימוש עצמי ולצרוך אותו בשטח פרטי, וכן לגדל בביתו עד 12 צמחי קנאביס כל עוד הם אינם נראים משטח ציבורי ואינם נגישים לציבור.

2. ניו ג’רזי – הפללה כבר אין, ומחכים לחוק

מדינת ניו ג’רזי צפויה להיות הבאה בתור להעלות הצעת חוק מוכנה למשאל העם, ובמדינה זו מדובר בהצעה שתנוסח על ידי נציגי בית הנבחרים והסנאט בגיבוי של מושל המדינה פיל מרפי (Phil Murphy), שכבר התחייב בפני בוחריו לחוקק לגליזציה עד תום השנה, מה שכמעט מבטיח את אישורה גם ללא משאל עם.

למרות האווירה החיובית והדיונים האופטימיים לגבי הצעת החוק, שהובילו עד כה לביטול מוחלט של ההפללה במדינה לגבי כל עבירה של שימוש עצמי בקנאביס, עוד לא ידוע מתי בדיוק יתחילו הדיונים לגבי נוסח ההצעה המלא ועדיין אין וודאות שהיא תהיה מוכנה להצבעה בחודש נובמבר.

הדיונים בנוגע למתווה הצעת החוק צפוים להתחיל בשלושת השבועות הקרובים, ואם אכן כך יהיה, סביר להניח שגם ניו ג’רזי תחגוג השנה לגליזציה.

3. אוקלהומה – הצעת החוק אושרה על ידי הציבור

במדינת אוקלהומה, שחוקקה בשנתיים האחרונות לגליזציה של קנאביס רפואי ושינתה מספר תקנות המקלות את מדיניות האכיפה לקראת מודל של אי הפללה, עשויה לדלג מעל שלב הביניים ולקפוץ באופן מיידי ללגלזיציה מלאה, עם הצעת חוק חדשה שנוסחה גם היא על ידי הציבור.

אוקלהומה – הציבור עושה לגליזציה בעצמו

ארגון פעילי הלגליזציה ‘מצביעים ירוק’ שמקדם את ההצעה, הודיע השבוע כי מאמצי ההחתמה בעד הצעת החוק ממשיכים ועד כה נאספו למעלה מ-137 אלף חתימות בעד העלתה למשאל עם, כאשר הסף הנדרש הוא 124 אלף חתימות מאושרות, כך שסביר להניח שההצעה אכן תעלה למשאל בנובמבר.

כמות הקנאביס שמוגדרת בהצעת החוק בתור שימוש עצמי עומדת על 108 גרם והיא הגבוהה ביותר בארה”ב, ולצד אישור גידול ביתי של 12 צמחים לאדם (4 בוגרים) צפויה אוקלהומה להיות אחת המדינות המתירניות ביותר לגבי קנאביס חוקי.

4. דקוטה הצפונית – מגיעים ללגליזציה בחינם

הצעת החוק ללגליזציה במדינת דקוטה הצפונית נוסחה על ידי הממשלה ואושרה על ידי העם, ובמהלך קמפיין הקידום שלה נאספו מעל 18,700 חתימות של תושבי המדינה, כשהרף הנדרש של 13,452 חתימות מאושרות. רשימת החתימות הוגשה לבדיקה של הרשויות, ובשבועיים הקרובים צפויה להתקבל ההכרעה בשאלת העלאתה למשאל העם.

הייחודיות של הצעת החוק בדקוטה הצפונית נעוצה בכך שמדובר בהצעת חוק אזרחית שקודמה על ידי מתנדבים בלבד ולא קיבלה מימון משום גורם, ולכן עברה את כל הדרך מהניסוח הראשוני למשאל העם בלי השקעה של דולר אחד, לא פרטי ולא חיצוני, והתראתה לחברות הגדולות שכסף זה לא הכל בחיים.

לפני שנתיים חוקקה דקוטה הצפונית לגליזציה של קנאביס רפואי, בהצעה שעברה את תהליך החקיקה במהירות מסחררת ועם תוצאות חיוביות במיוחד, אך עד היום לא נכנסה תוכנית הקנאביס הרפואי לפעילות מלאה. כחלק מהצעת החוק ללגליזציה הוכנסו סעיפים שיהפכו את הקנאביס הרפואי למיותר ויאפשרו לחולים לקבל את התרופה באופן חוקי ומיידי בחנויות.

עדכון (13/8) – הצעת החוק אושרה עם מספיק חתימות, ותעלה בוודאות להצבעה במשאל עם בחודש נובמבר.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות