ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

מדענים מסבירים מדוע משתמשי מריחואנה לעולם לא יכולים למות ממנת יתר

שתפו את החברים

מנת יתר של מריחואנה – מריחואנה מעולם לא הייתה קשורה למוות ממנת יתר וממצאים חדשים עשויים להסביר מדוע. במאמר שפורסם בכתב העת Science, חוקרים צרפתים זיהו הורמון טבעי שמבטל את שיכרון המריחואנה בחולדות. בראיון עם WebMD, מחבר המחקר, ד”ר פיר וינצ’נזו…

מנת יתר של מריחואנה – מריחואנה מעולם לא הייתה קשורה למוות ממנת יתר וממצאים חדשים עשויים להסביר מדוע. במאמר שפורסם בכתב העת Science, חוקרים צרפתים זיהו הורמון טבעי שמבטל את שיכרון המריחואנה בחולדות. בראיון עם WebMD, מחבר המחקר, ד”ר פיר וינצ’נזו פיאצה הסביר כי חולדות שנחשפו ל- THC הראו עלייה דרמטית בהורמון במוח הנקרא pregnenolone . נמצא כי ההורמון מונע את ההשפעות המשכרות של המריחואנה. “כאשר המוח מגורה על ידי מינונים גבוהים של THC , הוא מייצר pregnenolone – בעלייה של-3,000 אחוזים -דבר שמעכב את ההשפעות של ה- THC “.

אבל המחקר, שנועד במקור לפיתוח טיפול להתמכרות לקנאביס, כבר מקבל פרשנויות שונות. בעוד המחברים אומרים כי טיפול בהתמכרות מבוסס על pregnenolone יכול להיבדק בקרוב בבני אדם, אחרים מאמינים שהמחקר מסביר כיצד המוח מגן על עצמו ממנת יתר של מריחואנה. באמצעות קשירה לקולטני קנבינואידים, THC גורם לשחרור של pregnenolone, אשר בתורו מחליש את הפעולה של ה-THC על הקולטנים – לולאת משוב שלילית שיכולה למנוע ממשתמשים במריחואנה לקבל מינון גבוה מדי.

מיץ’ ארליויין, פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת אולבני, מוסיף כי בהתחשב בשיעורים הנמוכים של התמכרות לקנאביס,  תרופה לשימוש לרעה בקנאביס אפילו לא הכרחית.

“למרות שהמחברים מוכרים את זה כדרך חדשה לטיפול בהתמכרות בקנאביס, זה בעצם הסבר מעולה – אם חלקי – מדוע קנאביס כנראה לא יכול לגרם למנת יתר קטלנית ולכן היכולת שלו ליצירת התמכרות פוטנציאלית היא יותר כמו קפאין מאשר של כל סם בלתי חוקי אחר.”

מדענים כבר חוקרים את ה-pregnenolone מאז 1940 לשלל מצבים כמו מתח ודלקת פרקים, אך רק לאחרונה ההורמון תפס את תשומת לבם של החוקרים בנושא הקנאביס.

בעוד שכדורי pregnenolone נמכרים כתוספי מזון, ד”ר פיאצה והצוות שלו עובדים עכשיו על איך לספק את ההורמונים במינונים גבוהים יותר.

רועי.ג

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות