ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
לגדל עציץ אחד בבית

גידול קנאביס – מדריך למתחילים: איך לגדל עציץ קנאביס אחד בביתך

שתפו את החברים

גידול קנאביס – השיח הפוליטי בנושא גידול קנאביס מתחמם לקראת הבחירות, ואם לא לגליזציה אז לפחות אי הפללה כנראה תיהיה בקרוב. בכל מקרה – גידול של עציץ קנאביס אחד בבית הוא כבר לא חלום רחוק. במציאות, גידול של עציץ קנאביס…

גידול קנאביס – השיח הפוליטי בנושא גידול קנאביס מתחמם לקראת הבחירות, ואם לא לגליזציה אז לפחות אי הפללה כנראה תיהיה בקרוב. בכל מקרה – גידול של עציץ קנאביס אחד בבית הוא כבר לא חלום רחוק. במציאות, גידול של עציץ קנאביס אחד בבית הוא פעולה פשוטה ביותר שלא דורשת הרבה מאמץ ואמצעים, וכך תוכלו לעשות זאת בדיוק כמו המקצוענים:

גידול קנאביס ביתי הוא תחביב פשוט וחביב שהפך בשנים האחרונות לדבר מקובל ונפוץ יותר בקרב כל צרכני הקנאביס בישראל, ולקראת הבחירות הקרובות (אפריל 2019) הולך ומסתמן שהוא עומד להפוך בקרוב לחוקי או לפחות ללא פלילי.

בין אם תקרה כאן לגליזציה מלאה בחסות מפלגת ‘זהות’, מודל אחר שתוביל מפלגת ‘העבודה’ או בכלל הצעת חוק חדשה שתאפשר גידול קנאביס  במודל “עציץ לכל אזרח” שתעלה שוב מהליכוד בעקבות ההצהרה של ביבי – שינוי כלשהו עומד לקרות בקרוב בחוק נגד קנאביס, בעד המגדלים הביתיים.

מי שעדיין טרם חווה את החוויה של גידול צמחי קנאביס בבית אך מתעניין בניסיון ראשון צריך לדעת קודם כל שלא מדובר במשהו שקשה ללמוד. אם משאירים בצד את הטכניקות למקצוענים, גידול קנאביס ביתי הוא תחביב שכל אחד יכול להתחיל בו מעכשיו לעכשיו.

כדי להתחיל לגדל בבית כל מה שאתם צריכים זה עציץ אחד (3 ליטר), זרע או ייחור של קנאביס, קצת אדמה והרבה אהבה. מוכנים? התחלנו.

גידול קנאביס – החלטות לגבי ציוד ומיקום – אחרי שמתחילים

קודם כל, ההחלטה הראשונה שאתם צריכים לקבל לגבי גידול קנאביס שלכם הוא האם לבצע אותו בחוץ או בפנים – כלומר בעזרת מערכת גידול ייעודית או תחת כיפת השמיים. לפי זה תצטרכו לקנות (או לא לקנות) את הציוד המתאים ולהקים איתו את שטח הגידול שלכם.

במידה ויש לכם מקום נחבא יחסית שאתם יכולים לבצע גידול קנאביס בו תחת כיפת השמיים, בכל זאת מומלץ לחשוב על רכישת המוצרים הבסיסיים ביותר כמו דשנים וחומרי תזונה ורק אז לצאת לדרך.

לא משנה באיזו שיטה בחרתם, בתחילת הדרך אתם בכל מקרה לא זקוקים לשום ציוד. את הזרע או הייחור ששתלתם אפשר לשים מתחת לכל מנורת פלורסנט רגילה, ולתת לו להעביר כך לפחות שבוע עד ששורשיו יצאו מתחתית העציץ.

מניעת כניסה לפריחה
יותר מ-12 שעות אור ביממה ימנעו מצב של כניסה לפריחה – הקפידו על כך

בתקופה זו מומלץ להעשיר את אדמת הגידול ולכל הפחות לספק לצמח הצעיר חומרי תזונה ייעודיים לחיזוק שורשים. כמו כן ניתן להתחיל מראש בעציץ קצת גדול יותר ולהעשיר אותו גם בפטריות מיקוריזה.

לאחר 7-14 ימים הצמח הצעיר שלכם אמור לגבוה לגובה של כ-15 עד 18 ס”מ ולפתח 4 “קומות” (התפצלויות) של עלים. כאשר הגעתם לשלב זה, התחלתם באופן רשמי את שלב הצמיחה.

לפני מעבר לשלב הצמיחה חשוב מאד להתקין בתוך החלל הביתי שלכם תאורת גידול ייעודית. למתחילים מומלץ להשתמש במנורת HPS 250-600 וואט ולדאוג שיהיה לפחות מאוורר אחד שיקרר מעט את החלל. נורת הפלורסנט שהשתמשתם בה בהתחלה לא תספיק להמשך, והצמח שלכם ימות בלי מנורה ראויה.

גידול קנאביס – שלב הצמיחה – דואגים לאור ולתחזוקה

הדבר הראשון שמגדיר לצמח את תקופת הצמיחה שלו הוא מחזור התאורה. בגידול פנים (אינדור), גם אם העציץ מונח ליד חלון כדי לחשוף אותו לאור השמש, בכל זאת יש להשתמש בתאורה מלאכותית על מנת להבטיח 18 שעות אור מלאות ביום.

על מנת לשמור על הצמח בשלב הצמיחה (גדילה) ולגדל עציץ בריא ומפותח, שתיל צעיר צריך לצמוח בין שלושה לשישה שבועות לפני המעבר לפריחה. במשך התקופה הזו, הצמח צריך לקבל 18 שעות של אור בכל זמן נתון.

גידול קנאביס למתחילים – חלק 2 – צמיחה
שלב הצמיחה – אור, השקיה נכונה וקצת זמן

בשל הגבלת המקום הקיימת בחללי גידול מסוימים, מומלץ להעביר זנים גבוהים של קנאביס לשלב הפריחה אפילו אחרי 2-3 שבועות בלבד, מחשש שיעלו גבוה מדי ויגיעו קרוב מדי למנורת הגידול.

מלבד הקפדה על מחזור אור קבוע והשקיה שכוללת את חומרי התזונה הנדרשים, הדבר היחיד שכדאי לעשות בזמן הצמיחה הוא לגזום את הצמח מעט ולהיפתר מעליו וחלקיו המיותרים. מעבר לזה, מה שדרוש לקנאביס כדי לגדול הוא זמן, ואת זה הכי קל לתת לו.

גידול קנאביס – מעבר לשלב הפריחה והקציר

כאשר הצמח התפתח מספיק כדי להניב יבול נאה (אחרי 4 שבועות בדרך כלל), הגיע הזמן להעביר אותו למחזור אור של 12 שעות אור ו-12 שעות חושך ביממה – שהוא מחזור האור הדרוש בשלב הפריחה.

שינוי מחזור האור צריך להתבצע בזמן הנכון, לאחר שהצמחים מתחילים להראות סימני טרום פריחה מתקדמים. בשלב זה שינוי מחזור האור יגרום לפרחים להתחיל להפיק ניצני הפרחה, שיגדלו לאט לאט לפרחים שאתם מכירים.

בשלב זה חשוב מאד לשמור על סביבה לחה, אטומה יחסית ומאווררת כראוי, מכיוון שתהליך הפריחה הוא רגיש יותר מהצמיחה הירוקה שהייתה קודם לכן, והיבול שלכם עומד בסכנת פגיעה אם יגדל בתנאים הלא נכונים.

שלב הפריחה
צמח קנאביס בשלב הפריחה

הסיבה שכמעט תמיד שלב זה יבוצע בתוך אוהל גידול סגור היא שבמהלך 12 שעות החושך חשוב להקפיד ששום אור לא יכנס לחלל הגידול. כל אור שיכנס יכול להפריע לפריחת הצמח וליצור לחץ (סטרס) שיגרמו לו להפריה עצמית ולירידה בכמות ואיכות היבול, וקצת יותר מדי אור בשעות החושך פשוט יהרוג אותו.

אורכו של שלב הפריחה משתנה מאד בין זנים שונים, אבל באופן כללי מדובר לפחות על 5-6 שבועות ובמקסימום על 9-10 שבועות בזנים מסוימים בעלי פריחה ארוכה. הדרך הטובה לדעת מתי הזמן לקצור את היבול היא בעזרת צפייה בפרחים וחיפוש הסימנים המעידים.

תהליך הקציר, בעיקר לצמח בודד, הוא פשוט מאד ותוכלו לצלוח אותו ללא בעיה גם בלי לקרוא את המדריך שלנו מכיוון שמדובר בסך הכל בקצירת יבול עם מספריים. עם זאת, כדאי לקרוא אותו פעם אחת כדי להיות מוכנים ולבחור את השיטה שהכי מתאימה לכם.

אחרי שסיימתם לקצור נשאר לכם רק לייבש וליישן מעט את הקנאביס שלכם, וסיימתם את מחזור הגידול הראשון שלכם. מזל טוב, ונתראה במחזור הבא.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 16

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. uzi tzarafi |

    יש לי שני צמחים שצמחו לגובה של מעל מטר ועשרים כולל העציף ברור שתהליך הגידול לא היה נכון הם נראים יפים ירוקים וגבוהים כמו שצינת השאלה היא אם אפשר לשנות מהשהו בשיטת הגידול במצב הזה כאשר הצמחים נמצאים כבר במצב גידול כמעט שישה חודשים ?

    1. מערכת קאנה |

      אם הצמח עדיין נמצא בגדילה אפשר לחתוך את החלק העליון ולהוריד לו את הגובה חזרה למשהו סביר יותר. אם הצמח בפריחה אפשר לכופף אותו. אם אתה מעוניין בייעוץ נוסף אתה מוזמן לשאול בפורום הגידול שלנו

    2. סנופי |

      אולי הצמח הוא ממין זכר, תבדוק את העניין.

  2. נעמי |

    אשמח להתחיל לגדל היכן ניתן לקנות שתיל

    1. מערכת קאנה |

      לא ניתן לרכוש כרגע בארץ, זה לא חוקי עדיין.

  3. גנן סטלן |

    הכי כיף לגדל בבית

  4. ד"ר עליה סמיר |

    חש ברשותי כ 38 שתילים יפים שמעוניין להעביר או לתת פיתרון מב לעשות איתם פשוט חבל אחרי שהושקע בהם המון המון.

    1. דין דין |

      אני מעוניין

    2. שרה |

      אשמח שתתן לי אותם

  5. ישי |

    זה באמת לא הגיוני מה שקורה פה במדינה הזאת חייבים לשבור את האגוזים האלה!!!

  6. אלעד אביטל |

    היי, יש לי צמח שגידלתי בגינה והגיע כבר לגובה של מעל ל 2 מטר, הוא היה קרוב לחודש בעציץ ואז העברתי לאדמה שמקבלת כל יום מים עם דישון, הצמח נראה בריא ובין העלים התחילו לפניי כמה שבועות לצמוח עלים כמו צמה קטנה, בינתיים לא רואים פרחים, יש מצב שהצמח הוא זכר ולא מוציא פרחים? וכמה זמן עוד אני צריך להמתין? תודה ושבוע מבורך.

  7. ניסים |

    אחרי הקטיפה הראשונה אפשר להמשיך לגדל את אותו צמח והוא יביא פרחים?

  8. גוני |

    הנכונות מ’ס זרעים והם צמחו יפה עד שלב מסויים אבל זה לט מתפתח מעבר לכך.
    יש לכם אולי רעיון למה זה קורה?

    נמצאים בית בעיניך גדולה, המקום מואר

  9. ריקולהה |

    תלמדו תורה וספורט גרס ושאר הסמים לחולים לא לבריאים.

  10. Lea |

    ללא מרשם אמריקאי או בלי, הקבוצה הזו: https://cutt.ly/cannabisenligne- Wickr: globalp, אפילו מספקת אותי כאן בירושלים

  11. עדן סיבוני |

    היי יש לי עציץ בגידול חוץ תחת השמיים שכבר הגיע לגודל 2 מטר והוא נקבה לפי הסימנים … אבל עדיין לא הוציא לי שום פרח הוא כבר מעל כמה חודשים שרק גודל לגובה בלי לתת פרח אחד
    מה לעשות? והאם יש איזה דרך לקצץ אותו שוב ושיתחיל מחזור מחדש?

שינוי גודל גופנים
ניגודיות