ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מדריך - קנאביס חוקי בארה"ב

המדריך המלא להשגת קנאביס חוקי בארה”ב

שתפו את החברים

ארה”ב מראה לעולם, צעד אחרי צעד, איך מקדמים לגליזציה, אבל בקושי 20% מהמדינות כבר שם. היכן יש לגליזציה מלאה, ואיך תדעו האם אתם זקוקים לרישיון רפואי כדי לקנות לעצמכם שקית פרחים? להלן המדריך המלא לכל מדינות ארה”ב שמציעות קנאביס חוקי:…

ארה”ב מראה לעולם, צעד אחרי צעד, איך מקדמים לגליזציה, אבל בקושי 20% מהמדינות כבר שם. היכן יש לגליזציה מלאה, ואיך תדעו האם אתם זקוקים לרישיון רפואי כדי לקנות לעצמכם שקית פרחים? להלן המדריך המלא לכל מדינות ארה”ב שמציעות קנאביס חוקי:

האירוויזיון מגיע לעיר הקודש, השגרירות כל רגע עולה לירושלים, אפילו הג’ירו האיטלקי הוזנק על רקע החומות, אבל בארץ ישראל שלנו עדיין אי אפשר לעשן פרח בלי להסתכל מעבר לכתף.

כולנו יודעים שחסר לבירה קצת ירוק בין כל האבנים העתיקות – אז האם יש טעם להגיע לירושלים כדי לשים פתק “תעשה שתהיה לגליזציה” בכותל, או פשוט כדאי לחדש את הוויזה לארה”ב? כנראה שקנאביס חוקי יהיה יותר קל להשיג שם.

אבל באילו מדינות בארה”ב זה חוקי, איפה זקוקים לרישיון רפואי, ואיפה ג’וינט יכול לשלוח אתכם לכלא? הנה הרשימה המלאה:

הגביע הקדוש: 9 מדינות עם לגליזציה מלאה

כבר ב-1972 עיר הסטודנטים אן ארבור, מישיגן, עשתה בשכל והפחיתה את הקנס על שימוש בקנאביס ל-5 דולר בלבד. הרי מי רוצה לרדוף אחרי סטודנטים כל היום?

בשנת 2012, שתי מדינות בארה”ב, וושינגטון וקולורדו, חוקקו לגליזציה מלאה ולקחו את חוקיות הקנאביס לחזית האמיתית, ובכך הפכו למעשה לחלוצות הלגליזציה העולמיות עוד לפני אורוגוואי.

לחלוצות הללו התווספו מאז עוד 8 מדינות: אלסקה, קליפורניה, מיין, מסצ’וסטס, נוואדה, ורמונט ואורגון, וכן הבירה וושינגטון די.סי. האחרונה לאשר, ורמונט, עשתה זאת בדרך יוצאת דופן ומשמחת במיוחד: בית המחוקקים לא המתין שתעלה הצעה פרטית להצבעה, אלא קבע אותה בחוק בהבנה מלאה של רוח התקופה. כן ירבו.

“דיספנסרי” לקנאביס

ב-9 המדינות הללו ניתן כיום לרכוש קנאביס בחנויות ללא צורך באישור מיוחד, ומותר לצרוך אותו במרחב הביתי (ולעיתים במרחב הציבורי) באופן חופשי. תושבי המדינות הללו יכולים גם לגדל קנאביס בבתיהם תחת הגבלות מסוימות, אך אפשרות זו אינה רלוונטית לתיירים.

התרופה הירוקה – 29 מדינות שמציעות רפואי

בחודש שעבר (אפריל 2018) סקר מצא כי 93% מהציבור האמריקאי תומך בלגליזציה של קנאביס רפואי. האהדה הזאת היא שיאו של גל ציבורי, שהתגבר ככל שמדינות חוקקו מדיקליזציה, חלקית או מלאה, שמנגישה קנאביס חוקי שאלו הזקוקים לו באמת.

כיום, כולל מדינות הלגליזציה, ישנן סה”כ 29 מדינות בארה”ב בהן תוכלו לקבל את הפרח האהוב בתור תרופה: וושינגטון, ורמונט, וירג’יניה, פנסילבניה, אורגון, אוהיו, רוד איילנד, ניו יורק, צפון דקוטה, ניו מקסיקו, ניו ג’רזי, מרילנד, דלאוור, ניו המפשייר, נוואדה, אילינוי, אלסקה, אריזונה, לאויזיאנה, ארקנסו, הוואי, פלורידה, קונטיקט, קליפורניה, מיין, מישיגן, קולורדו מסצ’וסטס ומונטנה.

החוק המדינתי שמתיר קנאביס כמובן לא מתורגם לחוק פדרלי, מה שמשאיר מקום להבדלים בין מדינה למדינה בתנאי והיקף השימוש. בדלאוור למשל, חולים יכולים לטפל בעצמם עם כ-170 גרם בחודש, בעוד שניו ג’רזי מאפשרת פחות מ-60. במונטנה, לעומת זאת, חולים יכולים לגדל לעצמם את התרופה באין מפריע.

.
בדרך לכבוש מדינות נוספות?

אם נתקעתם בארה”ב ולא באמת באתם כדי לעשן, אבל בכל זאת יש לכם כאבים או בעיות שדורשות טיפול, יש מדינות שבהן מאושר רק טיפול ב-CBD, לרוב עבור הסובלים מאפילפסיה או כאבים כרוניים. לא אידיאלי, וחסר אפקט טיפולי של THC, אבל זה גם משהו.

טיפול ב-CBD בלבד מאושר במדינות אלבמה, ג’ורג’יה, אינדיאנה, קנטאקי, מיסיסיפי, מיזורי, צפון קרוליינה, אוקלהומה, דרום קרוליינה, טנסי, טקסס, וויאומינג, וירג’יניה, וויסקונסין ויוטה.

אי הפללה – האזור המשפטי האפור

אם אתם חיים בישראל, אתם כנראה מבינים את האבסורד העקרוני באי-הפללה. למה ללכת למחוזות עמומים כשאפשר פשוט לשחרר את הצמח? ועם זאת, לא נתלונן על מה שיש – ואי הפללה היא חתיכת “יש”, לפחות במדינות בארה”ב שבהן באמת הסירו את האיום הפלילי מצרכני הצמח.

אלו מדינות ארה”ב בהן קיימת אי הפללה של קנאביס: קונטיקט, נברסקה, ניו המפשייר, מיזורי, מיסיסיפי, מינסוטה, מרילנד, אילינוי, דלאוור, ניו יורק, צפון קרוליינה, אוהיו ורוד איילנד.

המשמעות של אי הפללה על הנייר היא שאסור בחוק להחזיק בצמח, אך החזקה שלו בכמויות קטנות לא תוביל למעצר או לרישום פלילי, אלא לדו”ח, ברוב המקרים. מה זה כמות קטנה? שוב, תלוי במדינה. בכל מקרה, מומלץ להיוועץ במישהו שבקיא בחוקי המדינה שאליה אתם מתכוונים להגיע, ולהיות מודעים מהי מגבלת ההחזקה לשימוש עצמי שתמנע מכם להסתבך.

לאן ממשיכים מכאן? המדינות הירוקות שבדרך

גל הלגליזציה בארה”ב אמנם מתקדם לאט יחסית, אך רוחות החופש שנושבות מהשכנה מצפון, קנדה, משפיעות גם הן על הלך הרוח האמריקאי. הצפי הכללי לשנים הקרובות הוא להמשך ההקלה ביחס לקנאביס, והתרחבות רשימת המדינות שיחוקקו לגליזציה המלאה.

בין המדינות המתקדמות אל האור ניתן למנות את ניו ג’רזי, מישיגן, אוקלהומה ויוטה, כאשר שתי הראשונות קרובות מאד להשלים מוכנות ללגליזציה עוד לפני 2020, והאחרות צפויות להדביק את הפער לכל היותר תוך שנתיים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות