ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
לימונן

מה זה לימונן (Limonene), ומה הם היתרונות של טרפן הקנאביס הנפוץ כל כך?

שתפו את החברים

 לטרפן לימונן – Limonene יש ארומה וטעם של פירות הדר והוא מצוי בזני סאטיבה רבים. השימוש בו נפוץ בארומתרפיה כמרומם מצב רוח, וכמקל על מצבי דיכאון. הלימונן משמש כחלק מרכזי באופוריה המרוממת המקושרת בדרך כלל עם זני סאטיבה. בנוסף, ללימונן יש…

 לטרפן לימונן – Limonene יש ארומה וטעם של פירות הדר והוא מצוי בזני סאטיבה רבים. השימוש בו נפוץ בארומתרפיה כמרומם מצב רוח, וכמקל על מצבי דיכאון. הלימונן משמש כחלק מרכזי באופוריה המרוממת המקושרת בדרך כלל עם זני סאטיבה.

בנוסף, ללימונן יש השפעות בריאותיות שמיוחסות לו – והוא גם ידוע כבעל סגולות אנטי בקטריאליות, אנטי פטרייתי וכאנטי סרטני. הלימונן יכול גם להקל על חומציות בקיבה ועוד בעיות עיכול.

ארומה של לימון והדרים

ישנם זנים של קנאביס שמאד מזוהים עם הריח שלהם, כמו סופר לימון הייז, טאנג’י, או צ’רנוביל – שהם כולם בעלי ניחוח חזק של לימון ופירות הדר. אז מה שאחראי על הריח הוא הטרפן ‘לימונן’ שנמצא בטריכומות, שהן בלוטות השרף של הפרח. את הלימונן ניתן למצוא גם במוצרי קוסמטיקה, מוצרי ניקוי וכמעט בכל מוצר שמפיץ ריח לימוני. זנים מסוימים של קנאביס נוטים לייצר רמות גבוהות יותר של הטרפן לימונן, והם בעיקר מזוהים עם הריח החמוץ לימוני שלהם.

טרפנים הם מולקולות שקובעות חלק מהטעם והריח של צמח הקנאביס והם קיימים גם בשאר הצמחים, ויחד עם קנאבינואידים כמו CBD ו-THC, הם תומכים בהרכב הפעיל שיוצר את ההשפעה על המוח והגוף שלנו. מקורות טבעיים אחרים ללימונן כוללים פירות הדר וצמחים כמו נענע ורוזמרין, אבל הכמות הגבוהה ביותר של הטרפן לימונן נמצאת בקליפות של פירות ההדר, והם משמשים את התעשייה הכללית לייצור ומיצוי הטרפן.

לימונאן טרפן
הקליפות של פירות ההדר עשירים במיוחד בלימונן

ההשפעה הרפואית של הלימונן

ללימונן יש היסטוריה ארוכה בעולם הרפואה, ולכן לא מפתיע שהלימונן שנמצא בקנאביס מציע יתרונות טיפוליים, כמה מן ההשפעות הנחקרות כוללות:

  • מצב רוח מרומם
  • הפגת מתחים
  • תכונה אנטי פטרייתית
  • תכונות אנטיבקטריאליות
  • מסייע לצרבת ולבעיות קיבה
  • משפר את ספיגתם של טרפנים וכימיקלים אחרים דרך העור, ריריות הממברנה, ודרכי העיכול

המאפיינים האנטי-סרטניים של הלימונן הם שיצרו את תשומת הלב הגדולה ביותר לגביו, וניתן לטעון כי זהו המאפיין המבטיח ביותר של המולקולה הזו.

זני הלימונן הטובים ביותר

בעוד שבדרך כלל אחוזי ה-THC בפרחים נעים בין 8 ל-30 אחוזים בדרך כלל, אחוז הלימונן בפרחים הוא נמוך יחסית ועומד על בין 0 אחוז ועד 2 אחוזים, ישנם זנים שעשירים יותר בלימונן, והייצור שלהם מושפע בין היתר מתהליך הגדילה והיישון של הפרחים. ובמילים אחרות – ג’ק הרר של מגדל אחד עשוי להכיל רמות גבוהות של טרפן לימונן, בעוד שלמגדל אחר של אותו הזן יהיו רמות נמוכות יותר של הטרפן.

לימונים ופירות הדר טרפנים
מריח כמו לימון – סופר לימון הייז

הדרך העיקרית לדעת את אחוז הטרפנים היא כמובן על ידי בדיקת מעבדה, אבל תמיד אפשר לזהות את ריח הלימוני הדרי שלו כשהוא מופיע בכמויות גדולות יחסית בפרח. הנה כמה זני קנאביס שיש להם פוטנציאל לייצר פרופיל טרפנים עשיר בלימונן

  • ‘סופר לימון הייז’ (Super Lemon Haze) – זן סאטיבה עם נוכחות חזקה של לימונן, ידוע ביכולתו לשפר את מצב הרוח, לצד טעם לימון מתקתק.
  • ‘רעל הדורבן’ (Durban Poison) – זן סאטיבה טהור שמגיע מעיר הנמל האפריקאית דורבן, הריח הלימוני אינו מורגש בניחוח המתוק של הפרח, אבל בכל זאת תרגישו את ההשפעות המרגיעות והקלות שלו.
  • ‘ג’ק הרר’  (Jack Herer) – זן היברידי שנוצר בהולנד של שנות ה-90, עשיר בתכונות רפואיות ומכיל רמות גבוהות של לימונן, ובנוסף גם מכיל כמות גבוהה של הטרפן פינאן, שמסייע להגביר ריכוז ועירנות.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות