ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

מה זה תסמונת קנבינואיד היפרמסיס (CHS)

שתפו את החברים

יחד עם הופעת ה”דאב” ושמני קנאביס אחרים שידועים בריכוז גבוה מאוד של חומרים פעילים, הופיעה לאחרונה תסמונת קלינית חדשה בשם “קנבינואיד היפרמסיס סינדרום”. כבר כתבנו עליה בעבר, אבל הנה מידע נוסף: התסמונת מופיעה בעיקר אצל צרכני קנאביס כבדים, ולפעמים גם…

יחד עם הופעת ה”דאב” ושמני קנאביס אחרים שידועים בריכוז גבוה מאוד של חומרים פעילים, הופיעה לאחרונה תסמונת קלינית חדשה בשם “קנבינואיד היפרמסיס סינדרום”. כבר כתבנו עליה בעבר, אבל הנה מידע נוסף:

התסמונת מופיעה בעיקר אצל צרכני קנאביס כבדים, ולפעמים גם נקראת בטעות בשם ” תסמונת הקאה מחזורית”. תופעות הלוואי דומות ביניהם אך “קנבינואיד היפרמסיס” נגרמת אך ורק מצריכת קנאביס בכמות גדולה לאורך זמן. התסמינים העיקריים שלה הם, הקאות חוזרות ונשנות ובחילות, אנשים הסובלים מהתסמונת לעתים קרובות מוצאים כי מקלחות חמות מקלות על התסמינים שלהם, זה אולי נשמע מפחיד, אבל זה נדיר למדי. אנשים מאשימים את הפופולריות ההולכת וגוברת של השימוש ב”דאב” או שמנים ומיצויים חזקים.

שמן קנאביס.jpg 2
סוגים שונים של מיצוי קנאביס

כדי לפתח את הסינדרום צריך להשתמש בכמות גדולה של קנאביס לאורך כל היום ולמשך מספר שנים, מחקר קליני מפילדלפיה, קובע כי משך הזמן הממוצע של שימוש בקנאביס לפני הופעת התסמינים היא סביב 16 שנים. מקלחות חמות מרובות עוזרות ומקלות על אנשים שסובלים מההקאות והבחילות. התופעה אובחנה לראשונה במחקר קליני באוסטרליה משנת 2004 שכבר בדק 10 אנשים שהופיע אצלם הסינדרום ומצא כי כולם משתמשים בקנאביס.

בעוד קנאביס דווקא ידוע כנוגד בחילות ועוזר למגוון חולים שסובלים מבעיות תיאבון או בחילה בעקבות הקרנות כימו למשל, הגיוני שיהיה קשר לתופעות הפוכות דווקא.

ה-CHS כמו שקוראים לזה בקיצור היא תסמונת נדירה מאד והתרופה העיקרית שלה היא פשוט להפסיק לצרוך קנאביס, וכמובן אין סיבה לשנות הרגלים. אבל צריך להיות מודעים לקיומה. אנחנו רק מבינים כמה עוד צריך לחקור את הקשר בין קנאביס והשפעותיו על הקולטנים במוח.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. טל ומטר |

    הכל החל כשקבלתי רישיון לקנביס רפואי.כמה שבועות אח”כ החלו בחילות נוראיות וזוועתיות!שבוע
    שלם הובחלתי והקאתי לא יכולתי להכניס פירור לפה.בעברי עישנתי חשיש שגם ממנו הקאתי אך זו היתה הקאה מקלה.במקרה גיליתי בניו יורק טיימס המשובח,במהדורת ום ראשון,על תסמונת CHS.הם הציעו מקלחת חמה.לא עזרה לי

שינוי גודל גופנים
ניגודיות