ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

מה זה DHO ו-BHO, ומה ההבדלים ביניהם?

שתפו את החברים

בטח שמעתם כבר על ה-“BHO”, מיצוי הקנאביס רב העוצמה שמאפשר להשיג תמצית של עד 90% קנבינואידים טהורים. חלקכם גם אולי שמע על מה שמוצג כמו התחליף המשופר שלו DHO. אז מה הם, איך מכינים אותם, והאם כדאי לעשות את זה…

בטח שמעתם כבר על ה-“BHO”, מיצוי הקנאביס רב העוצמה שמאפשר להשיג תמצית של עד 90% קנבינואידים טהורים. חלקכם גם אולי שמע על מה שמוצג כמו התחליף המשופר שלו DHO. אז מה הם, איך מכינים אותם, והאם כדאי לעשות את זה בבית?

BHO הוא ראשי תיבות של Butane Honey Oil, שהוא מיצוי שמן קנאביס מגז בוטאן. זו תמצית קנאביס מרוכזת מאוד, בצבע ענברי חצי-שקוף. בתהליך הייצור, מעבירים גז בוטאן על קנאביס שמתחתיו יש מיכל איסוף. הגז מפריד את הקנבינואידים מהצמח, והופך אותם לתרכיז ה-BHO. ככל שמעבירים את הגז יותר פעמים על החומר, יותר ויותר חומר נוצר, עד שכמעט כל הקנבינואידים והטרפנים (מולקולות ביולוגיות שנותנות לקנאביס את הריח והארומה הייחודית שלו) עוברים ל-BHO. 

bho 2

הדרך הבטוחה לעשות את זה היא על ידי מכשיר מיצוי בלופ סגור מפלדת אל-חלד ברמה רפואית, שיכול לשמש להכנת BHO. גז הבוטאן עובר ממיכל אחד לשני דרך הקנאביס שנמצא באמצע, ובתחתית מופקת התמצית.

DHO הוא סוג דומה של מיצוי קנאביס, ההבדל ביניהם הוא בגז המשמש בתהליך המיצוי. כדי ליצור DHO משתמשים בדימתיל אתר (ידוע כ-DME) ומכאן השם. עם זאת, בניגוד לבאזז שנשמע במקומות מסוימים, הדימתיל יוצר מיצוי פחות טוב של קנאביס, וה-DHO נוטה למצות בסביבות ה-70% מהקנבינואידים והטרפנים, בזמן שה-BHO יכול גם להגיע למעל 90%. בנוסף לכך, דימתיל יכול לגרום לפיצוצים מאוד בקלות במגע עם חמצן, כמו שמציינים בדו”ח הבטיחות של החברה האמריקאית פראקסאייר. בשנות השמונים, הקומיקאי ריצ’ארד פריור ניסה לצרוך קוקאין עם שאריות דימתיל, וכל העסק התפוצץ לו בפרצוף והוא חטף כוויות רציניות. כמו כן, קל יותר להסיר את הבוטאן עצמו מהמיצוי הסופי, משום שהוא נדיף יותר.

שני הגזים רעילים מאוד, ומסוכן לצרוך קנאביס עם שאריות של דימתיל או בוטאן בתוכו. אוליבר ששון, מומחה למיצוי שמנים שמרצה בימים אלו במכללה האקדמית הדסה, מסביר ש”דימתיל אתר הוא מולקולת שרשרת ארוכה שנראית כמו אתאנול (החומר הפעיל באלכוהול), והוא מגיע מאותה משפחה. מולקולות שרשרת ארוכות לא מתאימות למיצוי שמן קנאביס, והתוצאות הטובות ביותר מגיעות ממולקולות שרשרת קצרות כמו בוטאן“.

אוליבר
אוליבר בשיעור מיצוי שמנים במכללה האקדמית הדסה

אבל הסכנה הגדולה באמת בשני הגזים האלה היא הדליקות שלהם. גם בוטאן וגם דימתיל הם גזים דליקים מאוד, שבסביבה לא בטיחותית יכולים ממש להתפוצץ בפרצוף של מי שמשתמש בהם. אוליבר ששון מדגיש ש”כל גז שמשתמשים בו למיצוי קנאביס חייב להיעשות בלופ סגור עם ציוד ברמה גבוהה. זה המינימום. פשוט לרסס גז באוויר הפתוח זה רעיון טיפשי ומאוד מסוכן. הסיכון לפיצוץ בשניהם הוא זהה, אך גבוה”.

למעשה, החוק במדינת ישראל אוסר על שימוש בגזים כאלה ללא הציוד המכני המתאים, אך מכיוון שזה לא מה שיעצור אדם שבכל מקרה מכין תמציות שמן קנאביס בביתו, אנו רוצים להדגיש שמדובר בפרקטיקה מסוכנת מאוד לניסויים חובבניים, ואנחנו לא ממליצים עליה אם אין לכם את הציוד המתאים ומישהו מקצועי שידריך אתכם.

מכשיר מיצוי

לא כדאי להתפתות למאמרים פסאודו-מדעיים הטוענים שאין כל סכנה בשימוש בדימתיל כדי ליצור DHO. או במילותיו של אוליבר ששון: “לא צריך להיות שום באזז. דימתיל אתר זו מולקולה ידועה, ולא המציאו פה שום דבר חדש. כבר ניסו אותה על קנאביס לפני הרבה מאוד זמן. הגז שמוכרים לכם בתוך פחית לא יכול להיות גז נקי, וגז תמיד צריך להיות מזוקק לפני שמשתמשים בו כדי למצות קנאביס, אחרת הוא יהיה אפילו יותר מסוכן ורעיל ממה שהוא”.

 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות