ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
ג'יי.בי פריצקר - מושל אילינוי החדש שמבטיח לגליזציה

מושל אילינוי החדש מבטיח לגליזציה: “כמעט מיד”

שתפו את החברים

מושל מדינת אילינוי החדש, שנבחר לפקידו בבחירות אמצע הקדנציה שנערכו בתחילת החודש, מבטיח כעת לקדם מהלך מהיר של לגליזציה “כמעט מיד”. בדברים שמסר לתקשורת מספר המושל החדש כי לגליזציה הוכיחה את עצמה במדינות רבות בתור כלי כלכלי חיוני ביותר לקופת…

מושל מדינת אילינוי החדש, שנבחר לפקידו בבחירות אמצע הקדנציה שנערכו בתחילת החודש, מבטיח כעת לקדם מהלך מהיר של לגליזציה “כמעט מיד”. בדברים שמסר לתקשורת מספר המושל החדש כי לגליזציה הוכיחה את עצמה במדינות רבות בתור כלי כלכלי חיוני ביותר לקופת המדינה, ובנוסף היא תפתור בעיה ארוכת שנים של איסור פלילי מיותר בעל אופי גזעני.

בתחילת החודש (6.11) נערכו בארה”ב בחירות אמצע הקדנציה המסמנות את תום השנתיים הראשונות בכהונתו של הנשיא דונאלד טראמפ, שבמהלכן נבחרו לתפקיד אישי ציבור רבים בשלטונות המקומיים במדינות ארה”ב השונות, בין היתר מושלי מדינות.

המושל החדש שנבחר במדינת אילינוי, שכיום קיימת בה מערכת קנאביס רפואי מפותחת ומתירנית ביותר, לא בזבז זמן והספיק לצאת בסוף השבוע עם הצהרה לתקשורת הלאומית בה הוא מבטיח לקדם מהלך של לגליזציה כבר בעתיד הקרוב מאד.

הטיעונים העיקריים של המושל החדש, ג’יי בי פריצקר (J.B. Pritzker), בעד לגליזציה, מתבססים בעיקר על ההצלחה המשמעותית שהיא מראה במדינות האחרות שכבר נהנות ממנה, הן בתחום הכלכלי והן בתחום הצדק החברתי וביטול האיסור וההפללה המיותרת של אנשים נורמטיביים שאינם עבריינים.

לטענתו של פריצקר, מהלך של לגליזציה בראש ובראשונה יצור יש מאין תעשייה ענפה ומפותחת שתתחרה באיכותה וגודלה עם מעט התעשיות שקיימות בארה”ב כולה, ובכך יתרום להבאת משרות, חנויות, חוות ומפעלים רבים למדינה.

לגליזציה - צעד יעיל למדינה ולאזרחים
בקרוב באילינוי – לגליזציה?

על פי חישוב שערך השלטון המקומי באילינוי, כך לפי הדברים שמסר פריקצר לתקשורת, מדובר בתעשייה שתיצור רווח נקי של מעל 700 מיליון דולר בכספי מיסים לקופת המדינה כבר בשנתיים הראשונות. לדבריו, הכסף יאפשר לשלטון המדיני להשקיע תקציבים רבים בתחומים של חינוך ותשתיות עבור האזרחים.

כמו כן הוא הוסיף וציין כי הפן השני והלא פחות חשוב של לגליזציה וביטול הפללת צרכני הקנאביס, הוא ביטול העוול ההיסטורי שנעשה להם ובעיקר לאלו מהם המשתייכים לאוכלוסיות מוחלשות וסובלים כבר עשורים רבים מדיכוי לא מוצדק על רקע גזעני.

בהצהרתו התחייב פריצקר למלא “כמעט מיד” את אחת מהבטחות הקמפיין העיקריות שלו שהייתה להביא לגליזציה מלאה לאילינוי, ומסר כי כבר הוא כבר החל במשא ומתן עם נציגי החקיקה של המדינה בבית הנבחרים ובסנאט במטרה לנסח במהירות טיוטה ראשונה להצעת החוק.

לגליזציה “כמעט מיד”- או צעד ראשון במסע ארוך?

העובדה שמושל המדינה תומך בלגליזציה היא תמיד חדשות טובות לחובבי הקנאביס, המשקיעים וכל שאר הגופים הפרטיים והממשלתיים שנהנים מרווחי הלגליזציה הישירים והעקיפים (תיירות למשל), אך נכון לכרגע מדובר רק בצעד הראשון במסע של אילינוי אל עבר המטרה.

מבחינת לו”ז רשמי, אין הגבלה עקרונית למהירות שבה מושל המדינה, באם יתמכו בו נציגי המדינה בשני בתי הנבחרים, יוכל לעשות לגליזציה הלכה למעשה. אם אכן יצליח פריצקר לגייס את התמיכה הדרושה, ייתכן שהצעת החוק כבר תעלה לדיון ראשון (טרום ניסוח) בתחילת השבוע הבא.

“הכדור בידיים של המחוקקים והם יקבעו כעת מתי הדיונים הציבוריים לגבי הנושא יתרחשו, אך הדבר כבר היה בדיון בעת קמפיין הבחירות שלי”, מסר פריצקר בנושא. “כעת נשוב ונחדש את השיחות הללו עם הנהגת הנציגים שלנו בכל בתי הנבחרים לגבי ההעדפות שלנו לגבי חקיקה, שכוללות לגליזציה בתעדוף גבוה, ואני מניח שהנושא יעלה לדיון כבר במהלך המושב הקרוב”.

ג'יי.בי פריצקר - מושל אילינוי החדש שמבטיח לגליזציה
ג’יי.בי פריצקר – מושל אילינוי החדש שמבטיח לגליזציה

משמעות הבטחתו של פריצקר להתניע את המהלך של קידום הלגליזציה יכולה להסתבר בסופו של דבר כלא כלום, אך מאחר ומדובר באחת ההבטחות העיקריות שהוא הבטיח לבוחריו (נבחר ברוב של 15%) סביר להניח שהמשא ומתן החקיקתי בנושא יחל כבר בשבועיים הקרובים.

אם נציגי אילינוי בקונגרס ובית הנבחרים יבחרו לאשר את התוכנית שהציג פריצקר בקמפיין שלו, ולנסח הצעת חוק ללגליזציה, פריצקר התחייב כי יחתום עליה בלי השתהות ויפעל לפתיחה מהירה של מכירות חוקיות לציבור.

חתימה של מושל המדינה על הצעת חוק שנוסחה על ידי נציגי בתי הנבחרים, הופכת אותה לחוק ללא צורך בהצבעה או במשאל עם, בדומה לתהליך שקרה במדינת ורמונט, שהנה היחידה מבין מדינות הלגליזציה שעשתה זאת עד כה.

עתידה של הצעת החוק ללגליזציה באילינוי עדיין לא ידוע, אך לפי דיווחים בתקשורת המקומית חלק מנציגי בית הנבחרים כבר התבטאו בעדה והודיעו כי יתמכו בה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות