ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מזיקים - ראשית

מזיקים בצמח הקנאביס: ממה להיזהר ואיך למנוע מראש?

שתפו את החברים

צמח הקנאביס אהוב לא רק על בני אדם אלא גם על מזיקים שונים, שעלולים לגרום לאובדן של יבול שלם. מגוון המזיקים שעשויים לתקוף את הצמח הוא רחב וכולל זבובים, עכבישים, כנימות, עובש ועוד. אך אל דאגה, ניתן למנוע מראש את…

צמח הקנאביס אהוב לא רק על בני אדם אלא גם על מזיקים שונים, שעלולים לגרום לאובדן של יבול שלם. מגוון המזיקים שעשויים לתקוף את הצמח הוא רחב וכולל זבובים, עכבישים, כנימות, עובש ועוד. אך אל דאגה, ניתן למנוע מראש את הנזק ובמקרה הצורך גם לטפל בו לאחר שתקפו את הצמח. איך למנוע מראש את הופעת המזיקים? מהם סוגי המזיקים? וכיצד ניתן להשמיד אותם כשהם מופיעים על הצמח? על כך במאמר שלפניכם:

בשונה מצמחים רבים אחרים, צמח הקנאביס מייצר ריח חזק מאד שמורגש לא רק על ידי השכנים או החברים שלכם, אלא גם על ידי חרקים שונים שנמשכים אליו ממרחקים ומוצאים בו את מזונם, וככל הנראה גם את התנאים הטובים ביותר למחייתם.

מזיקים - קנאביס

מגוון המזיקים שמחבבים קנאביס הוא רחב מאד וכולל מגוון ביולוגי לא קטן מעולם החי, החל מזבובי תסיסה, דרך כנימות, עכבישים ופטריות. חלקם ניתנים לזיהוי מידי, ואת חלקם נגלה לעיתים רק שיופיעו תסמיני מצוקה חמורים על הצמח.

הפתרון הטוב והיעיל ביותר אל מול מזיקים הוא שמירה על חלל גידול נקי וסטרילי, וכמובן טיפול ומניעה מראש – כך תעשו זאת נכון ותוודאו שמחזור הגידול שלכם יהיה נקי ממזיקים:

חיטוי והדברה

לפני ואחרי כל מחזור גידול, מומלץ לבצע ניקוי וחיטוי לחלל הגידול באמצעות ריסוס אקונומיקה וחומרי הדברה כימיים. הקפידו לכסות את פתחי הנשימה שלכם בזמן החיטוי ואווררו את החדר מספר שעות לאחר מכן – חיטוי והדברה לפני הגידול יכולים למנוע מכם הרבה צרות.

סדר וניקיון

שמירה על הסדר במהלך הגידול היא לא רק בגדר המלצה, אלא צורך חיוני ומהותי עבור שמירה על סביבה נקייה שלא מושכת מזיקים. הקפידו לנגב שלוליות מים מההשקיה, לאסוף את מצע הגידול שנשפך מפעם לפעם ולאחסן את כלי הגידול וההשקיה במקומות ייעודיים.

חיות מחמד

הם כאלו מתוקים והכי כיף להיכנס איתם לחלל הגידול כדי לטפל בצמחים, אבל הם גם נושאים עליהם חרקים ומזיקים מבחוץ שישמחו להשתחרר מהפרווה ולזנק ישירות לצמח או למצע הגידול שלכם. 

מזיקים - חיות מחמד

ככלל ברזל, הרחיקו את החתול הסקרן או את הכלב המלווה שלכם בזמן הטיפול בצמחים, חיות מחמד הן מקור נפוץ למזיקים בחללי גידול. אם יש לכם חיות מחמד בבית הקפידו גם אתם להיכנס בנעליים ובבגדים נקיים לחלל הגידול, לפעמים המזיקים תופסים גם עלינו טרמפ לצמח.

מלכודות דבק

מלכודות ניטור מדבק הן תכסיס פשוט אך יעיל במיוחד במניעת מזיקים, מכיוון שניתן לאתר מעופפים כבר בשלב הראשוני באמצעות מבט פשוט על המלכודת. 

מזיקים - מלכודות דבק

במידה ואתם מבחינים במעופפים או בחרקים הלכודים על המלכודות, הקפידו לאטום את חלל הגידול היטב ולמנוע כניסת מזיקים נוספים, ולאחר מכן טפלו באלו שנלכדו והחליפו את המלכודת לאחת חדשה. אין צורך להחליף יותר מדי, אך חשוב לבדוק פעם ביום שהמלכודת עדיין דביקה.

הגנה על העלים

טיפול מונע נוסף לטיהור החלל הוא באמצעות תרסיס לייטקס אורגני של חברת ‘BioBizz’, שמגן על העלים מפגיעות של כנימות, מחלות עלים ומזיקים שונים. התכשיר עשוי משעוות דבורים טבעית שמייצרת שכבת הגנה חיצונית לעלים וגם מונעת את התרבות החרקים במידה והופיעו.

שימוש בטבע עצמו

ניתן לשלב בחלל הגידול צמחים שונים המסייעים להרחיק ואף לדחות את המזיקים מהצמחים. נטיעת צמחים כמו לוונדר, קורנית, למונגראס, רוזמרין, נענע, בזיליקום, שום ולבנדר, משחררים שמנים אתריים המפיצים ריח חזק שמרחיק כנימות ומעופפים ולכן מומלץ לשלבם בחלל הגידול.

זיהוי מזיקים – איך נדע מה תוקף את הצמח?

טיפול יעיל בכל מזיק מתאפשר רק לאחר זיהוי מדויק של סוג המזיק ואזורי ההתרבות שלו. טיפול במזיקים באמצעות חומרי הדברה הוא עניין רגיש וצריך להיעשות בזהירות תוך בחירת חומר ההדברה בהתאם למזיק הספציפי ובנוסף להתאים אותו גם לשלב בגידול בו הצמח נמצא.

קנאביס - טיפול במזיקים

שימוש בחומרי הדברה כימיים ישירות על הפרחים לא יהיה מעשה חכם, שכן שאיפת החומרים הללו עלולה להיות מסוכנת במיוחד ואף להרוס את השפעת הפרחים. עדיף שלא לערבב בין פרחים לחומרי הדברה, נקודה.

לאחר שזיהיתם את סוג המזיק של הצמח שלכם, תוכלו לטפל בו באמצעים המתאימים ולהציל את היבול שלכם מנזק משמעותי. באתר הידרושופ תוכלו למצוא את רשימת המזיקים ודרכי הזיהוי והטיפול בכל אחד מהם.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות