ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

מתארגנים מסביב לעולם – מחירי הקנאביס במדינות שונות

שתפו את החברים

עבור מעשני קנאביס הנוהגים לטייל, רכישת וויד בחלקים מסוימים בעולם עשויה להיות חוויה לא נעימה לא רק בהיבט הפלילי אלא גם בגלל מחירים מוגזמים ואיכות ירודה. מומלץ להכיר מראש את המחירים ואיכות הוויד לפני שאתם עולים על טיסה, בין אם…

עבור מעשני קנאביס הנוהגים לטייל, רכישת וויד בחלקים מסוימים בעולם עשויה להיות חוויה לא נעימה לא רק בהיבט הפלילי אלא גם בגלל מחירים מוגזמים ואיכות ירודה. מומלץ להכיר מראש את המחירים ואיכות הוויד לפני שאתם עולים על טיסה, בין אם בכדי למנוע מעצמכם אכזבה ובין אם בשביל לאתר את המקומות השווים ביותר להתארגן בהם. כדאי להכיר – מחירי קנאביס במדינות מובילות בעולם:

בשוק חופשי ונורמטיבי, היחס לקנאביס זהה לזה שמקבל כל מוצר אחר, עם מחירים שנקבעו מראש על ידי השוק על סמך גורמי היצע וביקוש, איכות אחידה ומפוקחת ועוד. אבל וויד, בשונה מסחורות אחרות – הוא אינו חוקי ברוב מדינות העולם, מה שמשפיע באופן ישיר על חוסר הנגישות שלו ועל מחירו אצל אלו שכן סוחרים בו.

חוקי או לא, יחסית לצמח שניתן לגדל כמעט בכל מקום ובעיקר בפרטיות הבית, ישנו הבדל קיצוני במחירים שתשלמו על קנאביס במדינות שונות בעולם. חלק מההבדל נובע כתוצאה ממידת הקרבה הפיזית ליצרני הקנאביס, חלקו קשור לסיכון שלוקחים הסוחרים מול המשטרה ולחומרת העונש הצפוי להם, ובמקרים בהם הקנאביס חוקי, גם אז מחירו עשוי להשתנות דרמטית עקב מסים והיטלי רגולציה שונים.

שוק הקנאביס הוא אמנם בינלאומי ופעיל מאד, עם מעל 177 מיליון צרכנים קבועים ברחבי העולם, אך בניגוד לסחורות נפוצות כמו חבית נפט או אריגי טקסטיל, כאן המחיר משתנה באופן דרסטי ממדינה למדינה.

פרחי קנאביס על משקל
קנאביס – יקר פי 20 במדינות מסוימות לעומת אחרות

אם אתם באים ממדינה כמו קנדה, בה הצמח זול, זמין ומעובד לכדי תפרחת ומוצרים במפעלים המנוהלים באופן מקצועי, זה עלול להיות מתסכל לנסות להתארגן בחו”ל ולהתמקח עם בחור סקוטי שמוכר לכם דברים חומים ומפוקפקים במחיר מופקע. לעומת זאת, אם אתם מגיעים ממדינה בה חל איסור על מכירה, גידול או צריכה של הצמח, אז קנאביס איכותי כמעט בכל מחיר שהוא עשוי להיות סיבה מצוינת לחופשה.

היכן ישראל ממוקמת ביחס לשאר מדינות העולם?

בתור מדינה מהסוג השני שהזכרנו, בה מעבר למציאות המדומה של סחר מקוון חופשי עדיין אין באמת שום התקדמות חיובית בחקיקה, ברור למדי שישראל מדורגת נמוך ברשימה, ואפילו נמוך מאד.

בישראל, גרם קנאביס בודד, ולא תמיד באיכות גבוהה, עולה בקלות 80 ש”ח ואף למעלה מכך. על אף שבשנת 2016 נחקקה מדיניות האי הפללה (שטרם נכנסה לתוקפה) ולמרות המהפכה במחירים שיצרו שירותים דוגמת “טלגראס”, ישראל עדיין נחשבת לאחת המדינות היקרות בעולם כשזה מגיע לוויד.

איך נראה המצב בשאר העולם, וכמה קנאביס תוכלו לרכוש בכל מדינה תמורת 10 דולר? לפניכם מחירי קנאביס בכמה מדינות מובילות בעולם, נכון לתחילת שנת 2018:

זהב ירוק – 7 המדינות היקרות ביותר:

1. יפן – 140 ש”ח לגרם

כמו במדינות רבות באסיה, גם ביפן הקנאביס לא פופולרי במיוחד, בלשון המעטה. גובה המחירים קשור כנראה לחוקי הסמים הקפדניים של המדינה, שיכולים לשים אפילו משתמשים אקראיים מאחורי סורגים לעד חמש שנים עקב החזקה של ​​קנאביס לשימוש עצמי.

יפן, נוף ציורי של הרים
יפן. יפהפייה אך לא זולה

יחד עם זאת, ביפן יש מסורת של גידול קנאביס ביתי, ושם נחשב תחביב זה לנפוץ יחסית לעומת שאר מדינות אסיה. כמו כן הממשלה היפנית מאפשרת לתושביה להשתמש בשמן קנאביס למטרות רפואיות, אך בשורה התחתונה, אף אחת מההקלות הללו לא משפיעה לטובה על המחיר – 140 ש”ח לגרם באיכות בינונית, וסה”כ כ-0.25 גרם תמורת 10 דולר.

2. נורווגיה – 110 ש”ח לגרם

נורווגיה אמנם רחוקה שנות אור משדות הקנאביס של מרוקו ואפגניסטן, אך מצד שני לא מאוד רחוקה מהולנד. אף על פי כן, חוקי הקנאביס בנורווגיה, שאמנם עברה לאחרונה למודל אי הפללת צרכני סמים, עדיין קפדניים יחסית: החזקה של מעל 15 גרם נחשבת כראיה מוצקה לכוונה לסחור בסמים, והיא עשויה להוביל לענישה חמורה.

יתרה מזאת, מיקומה הצפוני והמרוחק, לצד עושרה הרב, נותנים לנורווגיה את הלגיטימציה המפוקפקת להפוך לאחת המדינות בעלות מחירי הקנאביס הגבוהים בעולם – 110 ש”ח לגרם, וסה”כ כ-0.3 גרם תמורת 10 דולר.

3. אסטוניה – 85 ש”ח לגרם

באומה הבלטית אסטוניה קיימת מדיניות אי הפללה (דה-קרימינליזציה) של עבירות החזקה של עד 7.5 גרם קנאביס, אבל במקביל החוק קובע כי מי שנתפס עם כמות גבוהה מזאת, עומד בפני מאסר של עד חמש שנים גם ללא כוונה לסחר.

האסטונים ללא ספק משלמים מחיר יקר יחסית עבור חוקי המדינה – כ-85 ש”ח לגרם, וסה”כ כ-0.45 גרם תמורת 10 דולר

4. צ’ילה – 75 ש”ח לגרם

הוויד בצ’ילה יכול להיות יקר להפליא, בהתחשב במחירן הנמוך יחסית של תרופות יקרות אחרות במדינה, שמקבלות סבסוד ממשלתי גבוה. צ’ילה נחשבת למדינה בה השימוש בקנאביס למטרות פנאי הוא הפופולרי ביותר בדרום אמריקה, וצריכה ביתית של קנאביס אמנם מותרת, אך שימוש בקנאביס במקום ציבורי עדיין אינו חוקי.

צ'ילה , פסלים בדמות ראשי אדם
צ’ילה – מחירים דומים לישראל

למרות החוקים המתירניים יחסית, אם בא לכם לעשן משהו טוב בצ’ילה יכול להיות שתידרשו להשקיע מחיר כמעט ישראלי לכל דבר. כמו ברוב המדינות בדרום אמריקה, אם אתם דוברי ספרדית ויכולים לעשות רושם של מקומיים, ייתכן שתוכלו להשיג עסקה זולה יותר, אבל ברוב המקרים – תתכוננו לשלם מחיר “תיירותי” – 75 ש”ח לגרם, וסה”כ כ-0.5 גרם תמורת 10 דולר.

5. פינלנד – 70 ש”ח לגרם

עוד מדינה סקנדינבית עם חוקי קנאביס נוקשים, היצע לא מספיק ומחירים מופקעים. צרכני קנאביס בפינלנד מדווחים כי לרוב ניתן להשיג וויד בהלסינקי בקלות יחסית, אך לא באיכות כל כך טובה.

במדינות כמו פינלנד, שאינן מבדילות בין שימוש בסמים קלים וקשים ולמעשה מטילות על צרכני הקנאביס אחריות פלילית דומה לזו של צרכני הרואין, מעשני הקנאביס משלמים מחיר יקר עבור הזכות לעשן – 70 ש”ח לגרם, וסה”כ כ-0.54 גרם תמורת 10 דולר.

6. אירלנד – 55 ש”ח לגרם

למרות העובדה ששכנתה, בריטניה, היא מקור להמוני הברחות לא חוקיות של קנאביס בשוק השחור, אירלנד עדיין מתאפיינת במחירי הקנאביס הגבוהים שלה, שאמנם ירדו מהשיאים שנרשמו בשנתיים האחרונות אך עדיין גבוהים לכל הדעות, לפחות למי שאינו רגיל למחירים המטורפים של ישראל.

אמנם מדיניות אי הפללה עשויה להיעגן בחוק בעתיד, אך בינתיים היא לא נראית באופק, והמחיר נשאר יציב בהתאם – 55 ש”ח לגרם, וסה”כ כ-0.7 גרם תמורת 10 דולר.

7. ארה”ב (ממוצע) – 50 ש”ח לגרם

זה אמנם סכום גבולי ולא מדויק, מאחר ולכל מדינה בארה”ב יש את המחירים שלה, אך באופן כללי זהו הממוצע המשוקלל בארה”ב כולה. למשל במדינת וושינגטון, שם הקנאביס חוקי למטרות פנאי, 10 דולר יכולים לקנות לכם בערך שלושה גרם של קנאביס, ואילו במדינות בהן עדיין חל איסור, קנאביס נמכר גם בסכומים של 20 דולר לגרם ומעלה.

כמו המחיר גם חווית הקנייה שלכם עשויה להיות שונה לגמרי ממדינה למדינה, אך כאמור הממוצע הוא כ-50 ש”ח לגרם, וסה”כ כ-0.8 גרם תמורת 10 דולר.

וויד כמו חול – 7 המדינות הזולות ביותר:

1. אורוגוואי – 4 ש”ח לגרם

כמו שרבים מצרכני הקנאביס יודעים, אורוגוואי מחזיקה בתואר “המדינה בעלת מחירי הקנאביס הנמוכים בעולם” כבר מספר שנים, זאת מכיוון שקיימת בה לגליזציה מלאה, והמחירים ההוגנים נקבעים ומפוקחים על ידי הממשלה במטרה ליצור תחרות בלתי אפשרית לשוק השחור.

שלט מתוך חגיגות הלגליזציה באורגוואי בשנת 2013
דולר לגרם – מתוך חגיגות הלגליזציה באורגוואי בשנת 2013

למרות שתושבי המדינה ואף חלק מתייריה רשאים לגדל בשטח פרטי עד שישה שתילים לשימוש אישי, כמו גם להצטרף לקהילת גידול עם אנשים נוספים מבלי אפילו לטרוח לגדל בעצמם, הסחר החופשי בקנאביס משגשג בשל המחיר האבסורדי שמושך אליו קליינטים מכל העולם – דולר אחד לגרם, או סה”כ 10 גרם תמורת 10 דולר – פחות מעשירית מהמחיר במדינות היקרות.

2. ברזיל – 8 ש”ח לגרם

קנאביס אינו חוקי בברזיל, אבל הוא בהחלט זול, בעיקר מחוץ לערים הגדולות בשלל הכפרים והעיירות הפזורים לכל אורכה ורוחבה של המדינה העצומה.

מעבר לעובדה שישנו גידול נרחב בתוך שטחי המדינה, ברזיל גם מגדלת את הקנאביס באיכות הגבוהה ביותר בדרום אמריקה, ועל הדרך גם גובלת עם אורוגוואי. כל המאפיינים הללו יחד יוצרים מחיר שלא מפסיד בהרבה לתחרות מעבר לגבול – 8 עד 10 ש”ח לגרם, וסה”כ כ-4.2 גרם תמורת 10 דולר.

3. הודו – 12 ש”ח גרם

למרות שהודו חתומה על האמנה נגד סמים, שמגנה שימוש בקנאביס, נדמה שהצמח היה שם לנצח. מעבר להיותו אחד הסמלים העתיקים של חצי היבשת, הוא גם נחשב לאחד מחמשת הצמחים הקדושים לדתות המרכזיות במדינה ומשמש הן למטרות דתיות, והן למטרות פנאי או רפואה.

ג'אראס, צ'אראס (חשיש הודי)
צ’אראס הודי – למרות תהליך הייצור הידני, המחיר נוח

כמו כן, מרבית הוויד שתמצאו בהודו נקרא צ’אראס – שהוא למעשה מיצוי המופק מצמח הקנאביס העשוי מהשרף החזק שיוצא ממנו. הצ’אראס נחשב לחומר מרוכז יחסית, ולמרות הקושי הפיזי בייצורו הידני, הוא נחשב לזול וזמין בהודו. בשקלול של מחירי התפרחת והצ’אראס האיכותיים, מדובר במחיר שעדיין מזמין מאד עבור תיירים מכל העולם – 12 ש”ח לגרם, וסה”כ של כ-3 גרם תמורת 10 דולר.

4. אפגניסטן – 18 ש”ח לגרם

יצרנית האופיום הגדולה בעולם, היא גם יצרנית הקנאביס הלא חוקי הגדולה בעולם. לפי נתוני משרד האו”ם לסמים ופשע (UNODC), מחירי הוויד הנמוכים מוכיחים שאפגניסטן בדרך להפוך למעצמת סמים עולמית.

חקלאים אפגנים מייצאים מדי שנה בין 1,500 ל-3,500 טונות של קנאביס, אשר רובו מיועד לייצור חשיש. שקלול של מחירי התפרחת והחשיש במדינה מעלה תמונה המשמחת את המקומיים – כ-18 ש”ח לגרם, וסה”כ כ-2 גרם תמורת 10 דולר.

5. הולנד – 20 ש”ח לגרם

למרות המוניטין שלה כבירת הגראס העולמית, הקנאביס לא בדיוק חוקי בהולנד. החוקים המקומיים לגבי הצמח מעורפלים מאד, ובפועל הסיכויים שתיעצרו על עישון ג’וינט קלושים ביותר. במקביל, מחוץ לגבולות אמסטרדם, בה מחירי הקנאביס גבוהים פי 3 מאשר בשאר הולנד, לא מתבצע סחר חוקי ומסודר בקנאביס שלא לצרכים רפואיים.

הערך התרבותי הנלווה לצריכת קנאביס בהולנד, אומר שהוא גם מאוד זול לרכישה, לפחות למי שיודע איפה להתארגן – 20 ש”ח לגרם, וסה”כ כ-1.8 גרם תמורת 10 דולר. בתוך קופישופ באמסטרדם יהיה המחיר גבוה פי 2 עד 3, ויעמוד על מינימום של 42 ש”ח לגרם.

6. דרום אפריקה – 22 ש”ח לגרם

קנאביס מוגדר כבלתי חוקי בדרום אפריקה, הן מבחינה רפואית והן למטרות פנאי, אבל נראה כי בפועל חוקים אלה כמעט ואינם נאכפים בשל תמיכה ציבורית נרחבת בלגליזציה וכן אוזלת ידן של הרשויות. לכן בכל מצב, לא מאוד קשה להשיג מחירים הוגנים תמורת קנאביס בדרום אפריקה.

המחירים עשויים להשתנות בהתאם לעיר בה אתם נמצאים, אבל אם אתם ביוהנסבורג או בעיר גדולה אחרת, סביר להניח שתיתקלו באותם המחירים – 20-22 ש”ח לגרם, וסה”כ כ-1.6 גרם תמורת 10 דולר.

7. קנדה – 32 ש”ח לגרם

ביולי 2018, קנדה צפויה להפוך לאומה השנייה בעולם (אחרי אורוגוואי) שתאשר לגליזציה מלאה של קנאביס. כמו שאתם בטח יכולים לדמיין, יש שפע עצום של קנאביס בקנדה, ובדומה למדינות בארה”ב בהן הקנאביס החוקי כמו וושינגטון ואורגון, המחירים נמוכים בהרבה לעומת המדיניות שעדיין אוכפות את השימוש בצמח.

קנדה: צפויה להפוך לאומה השנייה בעולם שמאשרת לגליזציה מלאה של קנאביס

ישנם ערים ומחוזות בקנדה שיותר ידידותיים לקנאביס, וכאלה שפחות. אזור קולומביה הבריטית הוא המקום הכי טוב להשיג בו וויד איכותי וזול, ואילו בכפרים יהיה לכם קצת יותר בעייתי למצוא חומר איכותי וזמין. עם זאת, המחיר במרבית המקומות זהה – 32 ש”ח לגרם, וסה”כ כ-1.2 גרם תמורת 10 דולר.

לסיכום, למרות המחירים הגבוהים של ישראל, נראה שכמעט בכל פינה בעולם וגם במדינות שנחשבות יקרות עבור אחרים, קנאביס הוא זול יחסית. אם כל שאיפתכם היא לצרוך קנאביס במחיר זול יותר מאשר בבית, אז כנראה שלא תצטרכו לטוס רחוק. אבל אם בא לכם מחיר של לגליזציה אמיתית אז כנראה שדרום אמריקה היא המקום בשבילכם.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות