ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

מחקר בארה”ב: צריכת קנאביס בקרב בני נוער ירדה מאז הלגליזציה

שתפו את החברים

מחקר פדרלי חדש שבחן את מצב בריאות הנוער במדינת קולורדו, ארה”ב, מצא כי מאז כניסתם לתוקף של חוקי הלגליזציה, השימוש בקנאביס בקרב בני נוער נמצא בירידה מהותית ורציפה עקב שיפור הרגולציה וצמצום השוק השחור. הנתונים מראים כי מאז הלגליזציה ירד…

מחקר פדרלי חדש שבחן את מצב בריאות הנוער במדינת קולורדו, ארה”ב, מצא כי מאז כניסתם לתוקף של חוקי הלגליזציה, השימוש בקנאביס בקרב בני נוער נמצא בירידה מהותית ורציפה עקב שיפור הרגולציה וצמצום השוק השחור. הנתונים מראים כי מאז הלגליזציה ירד שיעור בני הנוער הצורכים קנאביס בקולורדו בכ-4%, וישנו צפי להמשך במגמת הירידה.

התובע הכללי של ארה”ב אמנם החמיר לאחרונה את הגישה הפדרלית כלפי קנאביס מאחורי הקלעים, אך בשטח המצב אחרי הלגליזציה נראה טוב מתמיד, והפעם בהיבטים של צמצום השימוש בקרב קטינים.

מחקר חדש שמתבסס על נתונים שאסף הממשל הפדרלי בארה”ב במשך 11 שנים, מראה כי צריכת הקנאביס החודשית של בני נוער בגילאי 12-17 במדינת קולורדו נמצאת בירידה מתמדת מאז שנכנסה לתוקפה הצעת החוק (הצעה 64) ללגליזציה של קנאביס למטרות פנאי, בשנת 2014.

חופשיים יותר ומעשנים פחות

המחקר נערך על ידי המרכז לניהול בריאות הנפש והתמכרויות (SAMHSA) של השלטון האמריקאי, והתבסס על נתונים עדכניים של המרכז לבקרת צריכת תרופות ובריאות לאומית (NSDUH) לגבי שימוש בקנאביס בקרב בני נוער בארה”ב כולה, בין השנים 2005 ו-2016.

ממצאי המחקר מראים כי בניגוד מוחלט לתחזיות הפסימיות, שגרסו כי קנאביס חוקי בחנויות יגרום ליותר בני נוער לצרוך אותו, בפועל המצב הפוך לגמרי. מאז שהחלו מכירות הקנאביס החוקי בקולורדו, צריכת הקנאביס החודשית הממוצעת בקרב בני נוער צעירים בגילאי 12-17 ירדה בלמעלה מ-4%, וזאת עוד לפני שכלול הנתונים משנת 2017 שנגמרה זה עתה וצפויה להביא נתונים חיוביים עוד יותר.

גרף המציג שימוש בקנאביס בקרב בני נוער בקולו
שימוש בקנאביס בקרב בני נוער בקולורדו | מקור: Washington Post

סקר שנערך בשנה שעברה ופורסם על ידי מחנה המתנגדים ללגליזציה, קבע כי החוקים החדשים לא מגנים על בני הנוער מפני צריכת קנאביס. הסקר הראה כי בני הנוער בקולורדו מדורגים במקום הראשון בצריכת קנאביס בארה”ב, אך לא ציין כי עובדה זה הייתה נכונה עד לרגע הלגליזציה, ואפילו לא חודש אחד לאחריה.

למעשה, מאז שהחלה הלגליזציה, מראים נתונים חדשים כי בני הנוער בקולורדו ירדו למקום השביעי ברמת צריכת הקנאביס בארה”ב, מתחת למדינות בהן עדיין אין לגליזציה, כמו ורמונט ורוד איילנד.

“שימוש בקנאביס בקרב קטינים הוא תופעה שהולכת ומצטמצמת לאור הפיקוח על הייצור וההפצה שלו שנעשה כעת על ידי הרשויות המקומיות והמדיניות.” מסר בריאן וינסנט (Brian Vicente), בעלים של חברת קנאביס ומחבר שותף להצעת החוק ללגליזציה, בראיון לעיתון ה-‘וושינגטון פוסט’, “עסקי קנאביס חוקיים מבצעים בדיקות קפדניות של תעודות זהות, וישנם עונשים חמורים שנועדו להרתיע את אלו המעוניינים למכור קנאביס לקטינים.”

בני נוער מעשנים קנאביס
מתוצאות הלגליזציה: פחות בני נוער משתמשים בקנאביס

בהשוואה לשנים קודמות, שיעור בני הנוער המשתמשים בקנאביס שנרשם בסוף 2016 הוא הנמוך ביותר בעשור האחרון, ובשנה הבאה צופים המומחים כי שיעור זה ימשיך בירידה מתונה. במקביל לירידה בשימוש בקנאביס מציגים הנתונים גם בירידה בשימוש ובנזקים הנגרמים מאלכוהול, טבק וחומרים אופיאטים – תופעות שהחלו כולן בשנת 2014 ומקושרות באופן ישיר ללגליזציה.

מחקרים מעניינים נוספים:
טיפול יומי ב-CBD משפר את מצבם של חולי אפילפסיה
במדינות עם קנאביס רפואי יש ירידה של 15% בצריכת אלכוהול
צריכת קנאביס גורמת לנסיגה מלאה של תסמונת קרוהן וללא תופעות לוואי

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות