ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס ובריאות הנפש

קנאביס ובריאות הנפש – מחקר חדש קובע: קנאביס הוא סם יציאה

שתפו את החברים

קנאביס ובריאות הנפש – סקירת מחקרים שנעשתה באוניברסיטת קולומביה הבריטית ניתחה לאחרונה מחקרים שנעשו בנושא קנאביס רפואי ובריאות הנפש. מהמחקר עולה כי צרכני קנאביס רבים משתמשים בצמח כדי להתגבר על התמכרויות, חומרים אחרים (כמו תרופות) ותופעות הלוואי של תרופות אלה….

קנאביס ובריאות הנפש – סקירת מחקרים שנעשתה באוניברסיטת קולומביה הבריטית ניתחה לאחרונה מחקרים שנעשו בנושא קנאביס רפואי ובריאות הנפש. מהמחקר עולה כי צרכני קנאביס רבים משתמשים בצמח כדי להתגבר על התמכרויות, חומרים אחרים (כמו תרופות) ותופעות הלוואי של תרופות אלה. המחקר מראה שאלכוהול ותרופות מבוססות אופיואידים מוחלפים לעיתים קרובות בקנאביס. על אף שהחלפת חומר אחד באחר בהחלט מעוררת חשד, ממצאי הביקורת רומזים שטיפול בקנאביס מסתדר עם גישת צמצום הנזק לטיפול בהתמכרות.

החוקרים מסכמים ״העדויות מצביעות על כך ששימוש טיפולי בקנאביס אינו מעלה את הסיכון לפגיעה עצמית או באחרים״. זאק וולש, פרופסור שותף למחקר חושב שקנאביס מצליח לסייע לחולים להפטר מהתמכרויות לחומרים אחרים. ״מחקרים מראים שאנשים צורכים קנאביס כתרופת יציאה על מנת להפחית שימוש בחומרים בעלי פוטנציאל מזיק, כמו משככי כאבים אופיואידים.״ אומר וולש.

וולש והצוות מאוניברסיטת קולומביה הבריטית ערכו מחקר על השפעת הקנאביס הטיפולי בבעיות נפשיות וגילו שזה נכון, לקנאביס השפעה חיובית על מחלות נפשיות רבות כמו התמכרות, דיכאון, פוסט טראומה וחרדה חברתית. עם זאת, הניתוח הראה גם כי לאלו הסובלים מהפרעות פסיכוטיות קנאביס עלול להיות בעייתי.

אין החלטה חד משמעית  על הסובלים מהפרעות קשות יותר כמו הפרעה דו קוטבית. הצוות של וולש הביע חשש מפני השפעת קנאביס על הזיכרון. כפי שרבים מצורכי הקנאביס יודעים, קנאביס יכול לגרום לנו להיות מעט שכחניים.

יש צורך מחקרים נוספים

מחקרם של וולש וה UBC (אוניברסיטת קולומביה הבריטית) יכולים להסיק מסקנות רק ממחקרים שכבר קיימים ויש לבצע מחקרים נוספים הקשורים בקנאביס ובריאות הנפש כדי להגיע למסקנות יותר חד משמעיות.

עד לא מזמן קנאביס נחשב טאבו בקרב רופאים ואנשי בריאות, אך אולי בעקבות החוקים והמדיניות שמשתנה בארה״ב ובעולם בכלל, יביאו את אותם אנשי בריאות לחשיבה מעט שונה כשזה מגיע לצמח הירוק ובריאות הנפש.

*לעומת סם מעבר לסמים קשים כפי שמתנגדים לקנאביס יטענו

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות