ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס רפואי - סופר פארם - פוגעים בחולים

האזינו: מה אומרים למטופלים בסופר פארם

שתפו את החברים

מטופלי הקנאביס הרפואי שמנסים לקבל את התרופה שלהם מסניפי “סופר פארם”, כפי שהובטח להם על ידי משרד הבריאות כשעזבו את הספקים הישנים, נתקלים במחסור מוחלט בכל סוגי התפרחות. לפי המידע שמוסרים נציגי הרשת, עד תום שלב הפיילוט של הרפורמה בחודש…

מטופלי הקנאביס הרפואי שמנסים לקבל את התרופה שלהם מסניפי “סופר פארם”, כפי שהובטח להם על ידי משרד הבריאות כשעזבו את הספקים הישנים, נתקלים במחסור מוחלט בכל סוגי התפרחות. לפי המידע שמוסרים נציגי הרשת, עד תום שלב הפיילוט של הרפורמה בחודש אוקטובר, לא צפויות להגיע למדפים תפרחות עם אחוז מספק של חומרים פעילים.

רפורמת הקנאביס הרפואי יצרה עד כה רק רעש והתנגדויות רבות בקרב המטופלים ואפילו חלק מהרופאים, שמוחים על בעיות מסכנות חיים והגבלות לא הגיונית, אך כעט מסתמן כי אפילו המתווה התיאורטי ורווי הבעיות שלה אינו מתקיים, והמציאות בשטח גרועה עוד יותר.

שלב הפיילוט של רפורמת הקנאביס, שהתחיל ב-20 לאפריל וצפוי להימשך עד סוף חודש אוקטובר, היה אמור להיות התחלה לעתיד טוב יותר עבור המטופלים והמערכת כאחד, אבל אפילו החלק המצומצם ממנו שהיה אמור להיות מיושם בפועל אינו מצליח להתקיים, והמטופלים נשארים בסכנה וללא כל מענה.

איך משיגים את התרופה? מתי הזנים שנשארו אמורים להיות זמינים? דברו איתם באוקטובר (במקרה הטוב).

האזינו: שיחה בין מטופל קנאביס לסניף רשת “סופר פארם”:

שיטת העבודה מאחורי תוכנית “קיצוץ הזנים” של ליצמן ומשרד הבריאות היא אבסורדית: לוקחים מטופלים שהיו מקבלים את הקנאביס שלהם מספקים, אמנם בצורה שלפי ליצמן “אינה עומדת בסטנדרט רפואי מודרני” אך כן מאפשרת להם לטפל בעצמם ביעילות, ומעבירים אותם למערכת חדשה ושבורה שעדיין לא מתפקדת.

בבואם (או בטלפון) לסניף, מגלים המטופלים שאפילו חלק קטן מתוך המגוון המצומצם של זני הקנאביס שאמורים להיות זמינים להם במסגרת הרפורמה, אינם קיימים במלאי, וגם לא באף סניף אחר, לפחות עד שיסתיים (?) שלב הפיילוט.

המלאי שכן קיים בינתיים בסופר פארם כולל רק זנים המוגבלים לריכוז THC של 10% ומטה (זנים המתחילים ב-T10), שאינם נחשבים כטיפול יעיל עבור סוגים רבים של מצבים רפואיים, עם דגש על שיכוך כאבים.

מכיוון ששיכוך כאבים היא ההתוויה (או התוויה נלווית) הנפוצה ביותר בקרב בעלי הרישיון לקנאביס רפואי בישראל, מכאן שמרבית החולים נידונים מראש לטיפול בתרופה לא מתאימה – בין אם מדובר בתרופה שתגרום להם תופעות לוואי לא נעימות או בכזו שלא תשפיע בצורה יעילה על הבעיה הרפואית שלהם.

מטה חברת "סופר פארם" - קנאביס רפואי בסופר פארם
סופר פארם – בדרך לכישלון מוחץ?

חשוב לזכור שכישלון זה הוא רק סימן לבאות, מכיוון שגם אם וכאשר יהיו כמה זנים נוספים זמינים למטופלים בסופר פארם, סביר מאד שמטופלים רבים לא ימצאו ביניהם זן שיעיל עבורם, מה שכמובן היה הסיבה לכך שספקי הקנאביס הרפואי טיפחו מראש מגוון רחב של זנים שונים.

לפיכך, ניתן להסיק שהניסיון לכפות על מטופלי הקנאביס שיטות טיפול לא מבוססות ולא הגיוניות כחלק מהרפורמה, ייגמר בכישלון של משרד הבריאות. כרגע לפחות, זה נראה בדיוק ככה בשטח, וכל הראיות מצביעות על כך שהרפורמה כולה נמצאת בסכנת קריסה עוד לפני שנכנסה לתוקף.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. שחר השכל |

    תודה רבה

  2. ערן אדלוף |

    בזיון של רפורמה “און שילטון על חשבוננו” אנשים שעוברים גם כך משברים בריאותיים קלקלים ונפשים
    מה עוד אתם רוצים מי איתנו ביזיון של רפורמה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות