ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מאיר קדוש

מטופל שתה שמן קנאביס בכנסת ופוצץ את וועדת הבריאות

שתפו את החברים

מאיר קדוש, אב שביתו האפילפטית מטופלת בקנאביס רפואי, פוצץ לפני דקות קלות את ישיבת וועדת הבריאות והרווחה שעסקה ברפורמת הקנאביס של ליצמן, לאחר ששתה שני בקבוקונים ובהם 20 גרם של שמן קנאביס במטרה להראות לנוכחים בעולם שלא מדובר בסם מסוכן,…

מאיר קדוש, אב שביתו האפילפטית מטופלת בקנאביס רפואי, פוצץ לפני דקות קלות את ישיבת וועדת הבריאות והרווחה שעסקה ברפורמת הקנאביס של ליצמן, לאחר ששתה שני בקבוקונים ובהם 20 גרם של שמן קנאביס במטרה להראות לנוכחים בעולם שלא מדובר בסם מסוכן, השתלח בשר ליצמן ובמנכ”ל משרד הבריאות, ואמר כי “מי שלא תומך בלגליזציה מלאה שתנגיש את התרופה לציבור החולים, הוא רוצח”.

דיון החירום בוועדה הבריאות והרווחה של הכנסת שעסק ברפורמת הקנאביס הרפואי, והחל לפני כשעתיים, פוצץ ונסגר באופן לפני דקות אחדות על ידי מאיר קדוש, אב לילדה חולת אפילפסיה המטופלת בשמן קנאביס, שמחאתו כבר עלתה לכותרות מספר פעמים.

צפו: מאיר קדוש בדיון וועדת הבריאות

מטרת הדיון, שנקבע באופן בהול לאחר שהצטברה בשבועות האחרונים ביקורת חמורה מצידם של החולים והרופאים כנגד הרפורמה, הייתה לתת יחס אישי ופרטני מצד ליצמן עצמו, ומצדו של מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, לתלונות שהועלו כנגד הרפורמה.

למרות המטרה החשובה, בדומה לדיונים רבים שנערכו עד היום בנושא הקנאביס הרפואי בוועדות השונות, נציגי משרד הבריאות לא הפגינו התקדמות של ממש או סיפקו מענה רלוונטי לתלונות החולים – לא בנושא המחירים ולא בנושא “גריסת הזנים“. 

הדבר היחיד שבכל זאת נמסר לחולים הרבים, שהגיעו לוועדה כדי להתלונן ולספק את עדותם האישית לבעיות הרבות שקיימות במתווה הרפורמה, הוא שהצעד הנכון שעליהם לעשות כרגע הוא להמתין לכך שהמתווה יסדר את עצמו עם הזמן, ולסמוך על משרד הבריאות שידע לספק לכל חולה את התרופה שלה הוא זקוק.

שתה 2 בקבוקי שמן – “כדי להוכיח שזה לא סם מסוכן”

לאחר שרבים מן המטופלים שלא הסכימו לקבל את דברי משרד הבריאות כפי שהם, או להאמין לאותן הבטחות שנשמעות כבר מאז שנת 2015, הגיעו לכדי דמעות וצעקות, נשבר קדוש לבסוף ופוצץ את דיון הוועדה במחאה בוטה במיוחד.

בזמן שנאם מול הוועדה, עצר לפתע קדוש את הדיון, והודיע למנהליו כבדרך אגב שהוא מתכוון לשתות עכשיו כוס ובתוכה המון כדורים (“או כמו שאתם קוראים לזה, תרופות”) שהביא עמו, ולראות מה קורה. לדבריו, בניגוד לקנאביס שמוגדר “סם מסוכן”, הכדורים שהביא איתו הם “תרופות”, ולכן לא אמור לקרות לו משהו רע אם ייקח הרבה מהן.

עם סוף דבריו, נציגי משרד הבריאות ומנהלי הדיון עצרו אותו מלעשות כן, כנראה מכיוון שלא רצו להסתכן במוות של אדם בתוך וועדת הבריאות, כתוצאה ממנת יתר של “תרופות” שהן למעשה סמים מסוכנים באמת.

מטופלי הקנאביס הרפואי מחוץ לכנסת: "הרפורמה מסכנת את החיים שלנו"
מטופלי הקנאביס הרפואי מחוץ לכנסת: “הרפורמה מסכנת את החיים שלנו”

מיד לאחר מכן, הכריז קדוש כי יש לו תרופה אחרת – שמן קנאביס רפואי – שלעומת הכדורים ולמרות הסטיגמה, היא אינה מסוכנת כלל וכלל. הוא סיים לדבר, שלף מכיסו 2 בקבוקונים ובתוכם 20 גרם של שמן קנאביס שהופק מזן “אבידקל” (מכיל בעיקר CBD ומעט THC), בכמות להספיק לחודש וחצי של טיפול, וגמע אותם בשלומתם כדי להוכיח לכל יושבי הוועדה כי לא מדובר בסם מסוכן, וכי אין דבר כזה “מנת יתר של קנאביס”.

לאחר שתיית השמן, הוסיף קדוש למתוח ביקורת חריפה על התנהלות משרד הבריאות, הדגיש כי מדובר בלא פחות מחיי אדם, וסירב להתיישב בחזרה בכסאו. בהמשך הוא אף זינק מעל שולחן הדיונים אל אמצע החדר, ויצר המולה שגרמה לנעילה מיידית של הישיבה.

“מי שלא תומך בלגליזציה מלאה שתנגיש את התרופה לציבור החולים, הוא רוצח,” מסר לנו קדוש, בראיון שערכנו עימו דקות אחדות לאחר שהוצא מהוועדה, “ואמרתי את זה באופן אישי גם לנציגי משרד הבריאות שהיו בוועדה. אם הם יעזו לגעת בתרופה של הבת שלי, או של אחרים מהמטופלים, כולנו פשוט נתחיל לגדל בעצמנו ונפתח “מעבדות סמים” על ימין ועל שמאל כדי להתמודד לבד, בלי העזרה הקלוקלת וההזנחה הפושעת של משרד הבריאות”.

הראיון שנערך עם קדוש הופסק באמצע, ככל הנראה בשל התערבות כוחות האבטחה של הכנסת, אך כעת נודע לנו שהוא לא נעצר, ונמצא בדרכו חזרה הביתה. למרות פיצוץ הדיון, המטרה של העלאת המודעות הציבורית לצרותיהן החמורות של מטופלי הקנאביס, הושגה לפחות באופן חלקי.

“מצערת שישנם בודדים אשר בוחרים להביע מחאתם בצורות לא לגיטימיות, והעמותה מוקיעה התנהגות מסוג זה”, מסרה דנה בר-און, יו”ר העמותה לטיפול בקנאביס רפואי, שהייתה אחת השותפות המרכזיות בתכנון וקיום דיון החירום של הוועדה. “לצד זאת, העמותה מקווה כי אירועי היום יסייעו לוועדה להפנים את עוצמת המצוקה בה מצויים החולים ובני משפחותיהם בעקבות השינויים הצפויים, שטומנים בחובם סכנת נפשות של ממש, ותפעל בדחיפות הראויה למנוע שינויים אלו. במידה והרפורמה תתקיים כמתוכנן, העמותה תבקש את התערבות בג”צ לשם הגנה על צורכי וזכויות החולים הנזקקים לקנאביס רפואי”.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. שמואל |

    צריך תמספר של מאיר קדוש עם אפשר לשלוח לי 0542101619

שינוי גודל גופנים
ניגודיות