ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
דר קנאביס רפואי

מי המושחת בסיפור הזה?

שתפו את החברים

יותר ממחצית מקרי המוות ממנת יתר בארצות הברית נגרמים מתרופות שנלקחו במרשם רופא, רובן אופיאטים, נגזרות תרופתיות של אופיום, בהן מורפין, קודאין, אוקסיקודון, אקטיק ומתדון. ולמרות זאת, רופא יכול לרשום המלצה לאופיאטים ללא יותר מדי פיקוח.

את דעתנו על קנאביס רפואי כבר הסברנו בעבר. עכשיו כשפרשת ד”ר קנאביס התפוצצה צריך לדבר שוב על קנאביס רפואי.

כאשר רופא רושם לחולה הסובל מכאבים כרוניים מרשם למשכך כאבים, קיימת סבירות גבוהה שהחולה יפתח תלות שתזיק לו בטווח הקצר והארוך. יותר ממחצית מקרי המוות ממנת יתר בארצות הברית נגרמים מתרופות שנלקחו במרשם רופא, רובן אופיאטים, נגזרות תרופתיות של אופיום, בהן מורפין, קודאין, אוקסיקודון, אקטיק ומתדון. ולמרות זאת, רופא יכול לרשום המלצה לאופיאטים ללא יותר מדי פיקוח.

ואם אותו רופא מבין את סבלו של המטופל ויודע שהדבר היחיד שיכול באמת לעזור לו ולהרגיע את הכאב שלו זה קנאביס? ויתרה מכך, יש ראיות מוצקות שקנאביס לא מזיק, לא מסוכן אפילו בשימוש מוגזם ובעל סיכון מועט אם בכלל להתמכרות? בכזה מקרה רופא לא יכול לרשום מרשם, הוא יכול לרשום “המלצה”. על “ההמלצה” עוברים במשרד הנקרא יק”ר- יחידת קנאביס רפואי והם אלו שמאשרים את ההמלצה ונותנים מרשם. למען הסר ספק, יק”ר לא רואים את החולה, לא מדברים עם החולה ולרוב אפילו לא מדברים עם הרופא. כל מה שיק”ר עושים זה לעבור על היסטוריית הטיפולים של החולה. בודקים שהוא ניסה תרופות ״נורמטיביות״ במשך תקופה של שנה ועבר ועדה שהחליטה שהוא כשיר לקבלת מרשם לקנאביס רפואי. זוכרים שמדובר בצמח? לא רעיל, לא ממכר, לא מזיק. הבעיה היחידה עם הצמח היא שיש כאלה שנהנים לצרוך אותו בשעות הפנאי.

מחקרים מראים כי גידולים סרטניים יכולים להיעצר ואף להיעלם כאשר קנבינואידים כמו THC מעורבים (נחשו במה יש THC? נכון, בקנאביס), ולא רק לטיפול בסרטן, מומחים מאמינים שזה יכול לעזור גם לחולי איידס/HIV, אלצהיימר, דלקת פרקים, כאבים כרוניים, אפילפסיה, פיברומיאלגיה, גלאוקומה, טרשת נפוצה, הפרעות שינה, הפרעות פוסט טראומתיות ועוד. אנחנו לא מדברים רק על שיכוך כאבים, מדובר פה בטיפול במחלות ובשנים האחרונות חוקרים מכל העולם החלו להכיר בפוטנציאל הרפואי הרחב שיש לצמח הקנאביס.

הידיעה האחרונה בנוגע לרופא שניהל ״סחר בסמים״ היא ידיעה חמורה על רופא מושחת. אבל סחר בסמים? אילו סמים? קנאביס? אנחנו כבר יודעים שיש חומרים הרבה יותר מסוכנים שמאוד קל להשיג ב AM:PM הקרוב לביתך, כמו אלכוהול וטבק.

אז למה אותו רופא בעצם מושחת? למה הוא לא רופא אמפטי, שדואג לחולים שלו? רופא שלוקח סיכון גדול מאוד בעזרה שהוא מציע להם. כי הוא לקח כסף? לא נעים לספר, אבל כל הרופאים שנותנים המלצות לקנאביס לוקחים כסף והרבה. כי הוא היה לכאורה בקשר עם אנשי עולם תחתון? כשמשהו לא חוקי, תמיד העולם התחתון יהיה מעורב.

יש כמה שחקנים גדולים בהתנגדות לשחרור צמח הקנאביס, ביניהם חברות התרופות, טבק ואלכוהול. יש אינטרס כלכלי חזק לבלום את מהלך הרישוי לקנאביס כתרופה והיות והקנאביס הוא צמח ואינו פטנט של חברה רפואית, אף גורם לא מוכן להשקיע את הכסף הנדרש כדי להפוך אותו לתרופה.

אז מי המושחת פה? הרופא שנותן את הקנאביס, או כל מי שעומד בחזית כדי למנוע אותה מכם?

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות