ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
לגליזציה בקנדה - התאריך הרשמי 17 לאוקטובר

רשמית: מכירות הקנאביס בקנדה יחלו באוקטובר

שתפו את החברים

ממשלת קנדה הצהירה על התאריך הסופי ליריית הפתיחה המיוחלת של הלגליזציה – תחילת מכירות הקנאביס החוקי בחנויות – שנקבע ל-17 באוקטובר בקרוב.”הדבר הכי חשוב בהחלה של משטר חדש, הוא היכולת ליישם אותו באופן ממשי, ואת זה אנחנו רוצים לעשות בצורה…

ממשלת קנדה הצהירה על התאריך הסופי ליריית הפתיחה המיוחלת של הלגליזציה – תחילת מכירות הקנאביס החוקי בחנויות – שנקבע ל-17 באוקטובר בקרוב.”הדבר הכי חשוב בהחלה של משטר חדש, הוא היכולת ליישם אותו באופן ממשי, ואת זה אנחנו רוצים לעשות בצורה מדויקת”, מסר ראש ממשלת קנדה בראיון.

זמן קצר לאחר ההכרזה על חתימתה הסופית של הצעת החוק ללגליזציה בקנדה, ראש הממשלה ג’סטין טרודו (Justin Trudu) הכריז השבוע על התאריך הרשמי בו החוק החדש ייכנס לתוקפו.

לפי הדברים שמסר טרודו לאחר שההצעה עברה בחוק, תחילתה הרשמית של הלגליזציה ופתיחת מכירות הקנאביס החוקי בחנויות תתקיים ב-17 לאוקטובר, בעוד שלושה חודשים וחצי מהיום. התאריך המדובר אמנם רחוק בחודשיים מהיעד הראשוני, אך הממשלה בטוחה כי לא תהיינה דחיות נוספות.

דחיית התאריך התרחשה לאחר שכמה מהמחוזות הגדולים בקנדה, ביניהם גם קוייבק, הביעו התנגדות לפתיחת המכירות בתחילת חודש אוגוסט, וטענו כי לא ניתן ליישם את הלגליזציה בשטח זמן כה קצר לאחר שקיבלה מעמד חוקי.

“אחד הדברים הברורים ביותר שעלו מהדיונים שלנו עם נציגי כל המחוזות הוא הצורך שלהם בזמן כדי להתכונן לשינוי, ולהקים חנויות ושירותי מכירה אונליין,” מסר טרודו בראיון שנערך עמו. “הדבר הכי חשוב בהחלה של משטר חדש, הוא היכולת ליישם אותו באופן ממשי, וזהו משהו שאנחנו רוצים לעשות בצורה מדויקת”.

“הזמן הנוסף שאנו נותנים כעת למחוזות יעזור לנו להשיג את המטרה העיקרית”, הוא מסר לסיכום, “שהיא כניסה חלקה ושקטה של חוקי הלגליזציה למציאות הנוכחית, בדרך הטובה ביותר שניתן לקוות לה”.

לגליזציה בקנדה
הלגליזציה מגיעה לקנדה – החל מה-17 לאוקטובר

שרת המשפטים של קנדה, ג’ודי ווילסון רייבולד (Jody Wilson-Raybould), אמרה כי הלגליזציה ומודל החקיקה החדש מקדמים את העם הקנדי אל עבר עתיד נאור ומבטלים חוקים מיושנים שנשתמרו עשרות שנים, במטרה להגן על הנוער ובעיקר לפגוע בשוק השחור שהפך את הקנאביס למכונת מזומנים.

לצד הדברים החיובים שאמרה בעד החוק החדש, הקפידה השרה להדגיש כי עד כניסתו לתוקף בחודש אוקטובר, קנאביס היה ונשאר סם לא חוקי, והפצירה בכל האזרחים שלא לרכוש אותו באופן לא חוקי לפני פתיחת החנויות.

בניגוד לעמדה המאופקת שמפגינה שרת המשפטים, הציבור הקנדי כבר מחכה בקוצר רוח לשריקת הפתיחה, וכראייה לכך ניתן לראות את חנות הקנאביס הראשונה במדינה, שכבר נפתחה (ללא מלאי) במחוז נונוואט, וצפויה להיות מוקד למסיבת פתיחה ענקית שתיערך עם התחלת המכירות.

נכון לכעת הנושאים היחידים שעדיין לא נפתרו באופן סופי הם נושא מחיקת הרישומים הפליליים (מחוזי או כלל ארצי) ובקרת הבטיחות בדרכים, אך הצעת חוק נלווית (C-46) שצפויה לעבור בימים הקרובים בסנאט, תסגור את הפערים באופן סופי.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות