ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מכשיר אידוי לקנאביס Vape Pod

לראשונה בעולם: משרד הבריאות אישר מכשיר אידוי לשימוש בשמן

שתפו את החברים

מכשיר לאידוי שמן קנאביס המיוצר על ידי חברה ישראלית, הפך למכשיר הראשון בעולם שקיבל חותמת ממשלתית ואישור שיווק בתור מוצר רפואי. המכשיר החדש ייבחן כעת במסגרת מחקרים קליניים לטיפול בהפרעות שינה, כאבים ותסמונת פוסט טראומתית, וייכנס לשימוש חלקי על ידי…

מכשיר לאידוי שמן קנאביס המיוצר על ידי חברה ישראלית, הפך למכשיר הראשון בעולם שקיבל חותמת ממשלתית ואישור שיווק בתור מוצר רפואי. המכשיר החדש ייבחן כעת במסגרת מחקרים קליניים לטיפול בהפרעות שינה, כאבים ותסמונת פוסט טראומתית, וייכנס לשימוש חלקי על ידי מטופלים בישראל כבר בחודשים הקרובים.

שוק מכשירי האידוי נמצא בצמיחה משמעותית בשנים האחרונות, אך כעת מתרחש צעד רשמי ראשון בהתפתחות של שוק הפנאי, אליו היו מכוונים מרבית מכשירי האידוי עד כה, אל תוך השוק הרפואי.

משרד הבריאות הנפיק השבוע אישור רשמי (אמ”ר) למכשיר האידוי ‘VapePod‘ של חברת ‘Kanbo Research’ הישראלית, שמאפשר לחברה לשווק אותו בתור מוצר המוכר לשימוש רפואי. אישור מסוג זה הוא הראשון שניתן בישראל, וככל הנראה גם בעולם, למכשיר המיועד לאידוי שמן קנאביס.

בניגוד למכשירים דומים שנמכרים בארה”ב, ה-‘VapePod’ אינו מוגדר בתור מכשיר לשימוש “בתמציות צמחים”, אלא מיועד באופן ספציפי לשימוש בשמן קנאביס בלבד, ובאישור החדש שהנפיק משרד הבריאות הוא מוגדר בתור “מכשיר לשימוש במיצויי קנאביס רפואי”.

אידוי רפואי – מנות שמן מסודרות

בדומה למכשיר האידוי “סייקי” (אידוי תפרחת), בו השקיעו בשנה שעברה חברת “טבע” וכן משרד הבריאות עצמו, גם ה-‘וייפ-פוד’ מכוון אל עבר שוק מטופלי הקנאביס הרפואי ולא אל עבר שוק צרכני הפנאי. לפיכך, הוא אינו מיועד לאידוי של תפרחת קנאביס גרוסה, אלא לאידוי שמן בלבד.

המכשיר מכיל תא אחסון שלתוכו מוכנסות קפסולות מוכנות מראש של שמן, שנמכרות על ידי החברה בנפרד מהמכשיר, בתצורה דומה למכונת קפה מבוססת קפסולות. אידוי השמן מתבצע על ידי גוף חימום ייחודי (טכנולוגיית CCELL) שאמור לספק מיצוי אופטימלי של חומרים פעילים.

מכשיר האידוי 'Vape Pod' - הראשון בעולם שקיבל אישור לאידוי שמן
‘Vape Pod’ – המכשיר הרפואי הראשון בעולם לאידוי שמן

הרעיון מאחורי שיטת הצריכה הזו הוא ליצור נוהל טיפול פשוט ומדויק לשימוש בקנאביס רפואי, שלא רק יהיה קל למעקב על ידי מטופלים מבוגרים וחולים במחלות קשות, אלא גם יעיל ומדיד מבחינה רפואית, בשונה מעישון או אידוי קנאביס בתפרחת ובכמויות משתנות.

“המוצר שאנו מציעים ללקוח הוא לא רק יעיל ברמה זהה לזו של עישון לכל הפחות, אלא בעיקר מהווה שיטת טיפול בריאה יותר ב-95% שגם מתאימה יותר להווי טיפולי מסודר,” מסר לנו בראיון אביהו תמיר, מנכ”ל החברה. “אני עצמי מקבל קנאביס רפואי מאחת הספקיות הישראליות, ואני יכול להעיד כי איכות החומר וריכוז החומרים הפעילים שבו משתנים משקית לשקית, ולפיכך לא מאפשרים טיפול סדיר ויעיל לאורך זמן.”

בימים אלו מנהלת חברת ‘Kanbo Research’ מגעים לפתיחתם של מחקרים קליניים, בהם יעשה שימוש במכשיר האידוי החדש עבור 3 התוויות רפואיות שונות – אינסומניה, כאב נוירופתי (עיקר מטופלי הקנאביס) ו-PTSD (תסמונת פוסט טראומתית) – בהתבסס על מחקרים פרה-קליניים שנערכו בשנתיים האחרונות.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 5

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. אריאל |

    צר לי אבל זה ממש לא נכון.
    המכשיר הראשון שאושר לשימוש בקנאביס רפואי גם ע״י משרד הבריאות הישראלי וגם ע״י גורמים ממשלתיים נוספים בעולם הוא ה״וולקאנו מדיק״.
    לאחריו אושר גם ה״מייטי מדיק״.
    להוכחה מס׳ התקן הרפואי בישראל (אמ״ר) : 22280003

    מקווה שהטעות תתוקן
    חג שמח

    1. ג'ק |

      כתוב כאן שזה המכשיר הראשון שאושר בעולם לטיפול בשמן בלבד, שלא כמו המכשיר שתיארת, שמתאים רק לפרחים.

      מבדיקה נוספת עולה שזה נכון, כתבו על זה גם בחו”ל וג’רוזלם פוסט. מסתבר שהם צודקים וזה הראשון מסוגו

      1. אחד שיודע |

        שלום ג’ק,

        כבר מתחילת שנות ה2000 ניתן להשתמש במכשיר האידוי וולקנו וחבריו, בשמנים, באמצעות כרית נוזלים מיוחדת.
        ברוך הבא ל20 שנה אחורה.
        פסח שמח!

    2. נדב |

      מי ישמע מה עוזר לנו מכשיר שיש לו אישור… איפה האישור לקנאביס עצמו??

  2. ג'ק |

    האמת שיש טעות בתגובה הראשונה. זה באמת המכשיר הראשון שאושר בעולם, אבל רק לשימוש בשמן קנאביס.

    אריאל, מהתגובה, תודה על המידע המדויק לגבי האמ”ר, אבל כנראה שלא קראת נכון את הכתבה. הם אומרים שזה הראשון שקיבל אישור לשמן, וממה שאני ראיתי בתקשורת בעולם זה נכון. הראשון שקיבל אישור זה רק לפרחים ולא שמן.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות