ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנסות קנאביס

קנסות קנאביס – ממשלת קנדה שוקלת להחליף ענישת מריחואנה בקנסות

שתפו את החברים

הממשלה השמרנית של קנדה שוקלת חקיקה אשר תאפשר למשטרה להטיל קנסות קנאביס על עבירות צריכת קנאביס, אמר שר המשפטים פיטר מק ‘קיי ביום רביעי. לדברי מק ‘קיי, ראש הממשלה קנדה סטיבן הרפר תומך ברעיון, למרות הביקורת שהטיח בעבר ביריבו הפוליטי…

הממשלה השמרנית של קנדה שוקלת חקיקה אשר תאפשר למשטרה להטיל קנסות קנאביס על עבירות צריכת קנאביס, אמר שר המשפטים פיטר מק ‘קיי ביום רביעי.

לדברי מק ‘קיי, ראש הממשלה קנדה סטיבן הרפר תומך ברעיון, למרות הביקורת שהטיח בעבר ביריבו הפוליטי ג’סטין טרודו על תמיכתו ברפורמה של חוקי המריחואנה. שר המשפטים רמז גם בסוף השנה שעברה כי עונשים קלים יותר בדמות קנסות קנאביס נשקלים כעת. בישיבת המפלגה השמרנית שהתקיימה ביום רביעי, אישר מק ‘קיי כי משרד המשפטים עובד על חקיקה שתהפוך אחזקת מריחואנה בכמויות קטנות לעבירה שעונשה קנס.

“אנחנו לא מדברים על דקרימינליזציה או לגליזציה,” הדגיש מק ‘קיי. במקום זאת, המטרה היא לתת לגורמי אכיפת החוק אפשרות נוספת להתמודדות עם עברייני המריחואנה, הוא הסביר. מטרת קנסות הקנאביס היא לאפשר למשטרה להתמודד עם הפופולריות הגבוהה של צריכת קנאביס בקנדה.

השינויים המוצעים הועברו במקור בסקירה החודשית באוגוסט האחרון על ידי האגודה הקנדית של ראשי מטות המשטרה, לאור העדר “אפשרויות אכיפה” להתמודדות עם אנשים שנתפסו עם כמויות לצריכה עצמית של מריחואנה. נראה כי קנסות קנאביס הם הדרך היחידה להתמודדות עם העובדה שצריכת קנאביס הפכה לעניין נורמטיבי לחלוטין.

על פי החוק הפדרלי הנוכחי, עבריינים מועדים הנתפסים עם כמויות קטנות של מריחואנה (עד 30 גרם) עלולים לרצות מאסר של עד חמש שנים. עבריינים בתחילת דרכם (פעם ראשונה או שנייה) עלולים לקבל קנס של עד 2,000 דולרים, לרצות עד שנה בכלא, או שניהם יחדיו. אולם המשטרה לא פעם מעלימה עין מעבריינים קלים, בהתחשב בחומרת העבירה. לאור חומרת החוק ביחס לפופולריות של העברה לכאורה. לטענת שר המשפטים, קנסות יאפשרו אכיפה נרחבת יותר ומשתלמת יותר למדינה.

בעוד עונשים קלים על החזקת מריחואנה עשויים להישמע הגיוניים לרוב הקנדים, גישתה של אוטווה לסחר כבר פחות נעימה. בחודש נובמבר 2012, הממשלה השמרנית הפתיעה רבים על ידי הטלת ענישה חמורה יותר לסוחרי ומגדלי מריחואנה. 

תחת חוק “רחובות וקהילות בטוחות,” אנשים הנתפסים מגדלים קנאביס אף בהיקף של שישה צמחי מריחואנה בלבד עומדים בפני מאסר חובה של שישה חודשים.

למידע נוסף על קנסות וקנאביס לחץ כאן

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות