ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

מזל טוב למנהטן: אלפי תיקי קנאביס פתוחים נמחקו לצמיתות

שתפו את החברים

משרד התובע המחוזי של מנהטן הודיע אמש על צעד משמעותי לקראת הלגליזציה המתקרבת, במסגרתו נמחקו לאלתר יותר מ-3,000 תיקים, אישומים, צווים והליכי מעצר הקשורים לעבירות קנאביס לא אלימות. אלפי הנאשמים ישוחררו תוך 90 ימים מהכבלים המיותרים של מערכת המשפט ומתגית…

משרד התובע המחוזי של מנהטן הודיע אמש על צעד משמעותי לקראת הלגליזציה המתקרבת, במסגרתו נמחקו לאלתר יותר מ-3,000 תיקים, אישומים, צווים והליכי מעצר הקשורים לעבירות קנאביס לא אלימות. אלפי הנאשמים ישוחררו תוך 90 ימים מהכבלים המיותרים של מערכת המשפט ומתגית העבריינים, והממשל שמח לחסוך כסף למשטרה ולמערכת המשפט.

מדינת ניו יורק מתקרבת בחודשים האחרונים אל עבר הלגליזציה, לאחר שזו נמצאה בתור הפתרון היעיל ביותר להתמודדות עם “המלחמה בסמים”. בדרך למטרה, הודיעו בשבוע שעבר רשויות המדינה על מדיניות אי הפללה זמנית.

אמש, הודיעו רשויות מחוז מנהטן על הרחבה נוספת של מדיניות זו, כחלק ממנה יימחקו אלפי רישומים, תיקים ואישומים פליליים פתוחים הנוגעים לעבירות קנאביס לא אלימות.

“החלטה שמשרתת את הצדק”

ההודעה הרשמית לגבי מחיקת האישומים נמסרה לציבור על ידי התובע המחוזי של מנהטן, סיירוס ואנס (Cyrus Vance), במהלך מסיבת עיתונאים, שליוותה סדרת דיונים שנערכו משעות הבוקר המוקדמות בבית המשפט הפלילי של העיר ניו יורק.

האישומים והתיקים שיימחקו נוגעים לעבירות של החזקה וצריכה של קנאביס בלבד, ולא לתיקים של סחר או לתיקים בהם מעורבות עבירות נוספות, בעיקר מטבע אלים או חמור כמו למשל ניסיון לשחד שוטר או להימלט מעיכוב משטרתי.

איך צה"ל נתן לי לעשן ג'וינט עם חסינות מהמשטרה
על ג’וינט לא תיפלו יותר

בשילוב ההכרזה הקודמת שיצאה ממשרד התובע המחוזי של מנהטן והתחייבה שלא לעסוק יותר בתביעה של מקרים כאלה במטרה למנוע מהמשטרה לאכוף אותם, מדובר למעשה כמעט באי הפללה מלאה.

“לקחנו החלטה שמשרתת את הצדק, ותסיר עומס מיותר ונאשמים חפים מפשע ממערכת המשפט העירונית והארצית”, סיכם ואנס את מסיבת העיתונאים, והעביר את ההחלטה בנושא לשופט קווין מק’גרף (Kevin McGrath), שפסק כי מחיקת כל האישומים תתבצע בתקופה מקסימלית של 90 ימים.

בנוסף לסיבה העקרונית והמוסרית, הוסיף התובע המחוזי ללא בושה כי אין למערכת די משאבים כדי להתמודד עם “הנטל” של עבירות קנאביס מינוריות שאינן מסוכנות לציבור, וכי הוא היה שמח להיפטר מנטל זה אחת ולתמיד.

כתוצאה מהמהלך, כמעט כל צרכני הקנאביס במנהטן שהיו להם תיקים פתוחים במשטרה – 3,042 במספר – נשמו אתמול לרווחה את אחת הנשימות היותר עמוקות שהיו להם בחיים, ונמחקו לצמיתות מהמערכת הפלילית יחד עם כל האישומים נגדם.

קנאביס ניו יורק
שינוי בחוקי הקנאביס? כנראה בקרוב מאד

בנוסף, משרד התובע המחוזי מעריך שהפעילות הפלילית והוצאות מערכת המשפט הנוגעות לעבירות קנאביס צפוים לרדת בשיעור של כ-96% כבר בשנה הקרובה ואפילו קודם לכן.

עם זאת, חשוב לציין שזהו אינו מהלך של מחיקת תיקים (Expungement) רטרואקטיבית כמו זה שצפוי לקרות בקרוב בברוקלין, וכל אדם שכבר הורשע בבית משפט יישאר עם רישום פלילי מלא.

הצפי למחיקת האישומים נדחה בינתיים לפחות עד לחקיקה המלאה בנוגע ללגליזציה, שצפויה לכלול סעיפים הנוגעים למחיקת אישומים רטרואקטיבית של כל עבירות הקנאביס.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות