ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

מנהל מדיניות הסמים לשעבר: לגליזציה בלתי הפיכה

שתפו את החברים

מנהל מדיניות המלחמה בסמים לשעבר, גנרל בארי מסר הצהרה מזעזעת לוושינגטון פוסט: “תהליך שינוי היחס לקנאביס כסם חוקי הוא בלתי הפיך”. בארי, ראש המשרד למדיניות לאומית לשליטה בסמים במהלך כהונתו השנייה של ביל קלינטון (1996-2001), מאמין שהפופלריות של תהליך הלגליזציה גורמת…

מנהל מדיניות המלחמה בסמים לשעבר, גנרל בארי מסר הצהרה מזעזעת לוושינגטון פוסט: “תהליך שינוי היחס לקנאביס כסם חוקי הוא בלתי הפיך”.

בארי, ראש המשרד למדיניות לאומית לשליטה בסמים במהלך כהונתו השנייה של ביל קלינטון (1996-2001), מאמין שהפופלריות של תהליך הלגליזציה גורמת לרשויות לשתוק בנושא. “הפולטיקאים, המשטרה והשופטים יודעים שלגליזציה היא מדיניות רעה, אך הם אינם פוצים פה. אז אנו נמצא את עצמנו עם טייסים ומנתחים תחת השפעת סמים”. כי כידוע, למנתחים וטייסים אין היום גישה למריחואנה, אך ברגע שזה יהיה חוקי, הם יתמסטלו כל יום בעבודה. בדיוק כפי שהיום טייס לא עולה למטוס מבלי להוריד כמה שוטים של טקילה.

הגנרל זועם על כך שהמדיה המרכזית איננה מתיחסת ברצינות לפוליטקיאים, שוטרים ושופטים שמנסים לשמר את המלחמה בסמים. הגנרל טוען “שהוא לא ידבר על הנושא” בגלל שרשתות התקשורת “רוצות רק אדיוטים להשכרה שטוענים שמריחואנה איננה מזיקה ורק ממלאה בתי הכלא”. יש לציין שגנרל בארי מתפרנס מלהתנגד ללגליזציה. הוא משמש כיועץ וסיפק פרזנטציות על סמים ופשע.

לפני שנה, אותו גנרל אמר דברים דומים על נבחרי ציבור מסכנים שמאוימים על ידי דעת הקהל לתמוך בלגליזציה. “אני חושב שאיימו על פולטיקאים מקומיים וחסרי אחריות בוושינגטון”. יש לציין שלפני כחמש שנים הוא טען טענה שונה “למען האמת לא אכפת לי, אם אתה בן 40, חי באורגון ויש לך איזה 12 עציצים בגינה, תעשה חיים”.

לגנרל בארי תמיד הייתה בעיה עם האמת על יתרונות הקנאביס. כמנהל מדיניות הסמים, הוא ניסה להעניש רופאים בקליפורניה שניסו לדבר על הנושא עם חולים. אותם “עונשים” שהוא העניק לרופאים, לא הופסקו עד שבית המשפט העליון הזכיר לו שיש כזה דבר שנקרא “התיקון הראשון לחוקה”. או אז טען שהמדיניות הסובלנית בהולנד הכפילה שם את מעשי הרצח (למעשה נרשמה ירידה ב-75%). בהמשך הוא טען שלא מדובר בתרופה כלל, והרעיון הזה אבסורדי ולא למדעי. אקורד הסיום שלו כמנהל המלחמה בסמים היה השקעה של 25 מיליון דולר עבור מסע פרסום הולווידי נגד סמים בתוכניות כמו 90210.

תרגום: אריק רוסמן

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות