ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מסצ'וסטס שברה שיא: חצי מיליון דולר ביום אחד של לגליזציה

מסצ’וסטס שברה שיא: חצי מיליון דולר ביום אחד של לגליזציה

שתפו את החברים

מכירות הקנאביס החוקי שהחלו במדינת מסצ’וסטס בשבוע שעבר נפתחו בקול תרועה שהדהדה בתקשורת בארה”ב כולה, עם שיא מכירות אדיר שנקבע ביום הראשון לפתיחת החנויות על סך של כמעט חצי מיליון דולר כולל שירותים נלווים, וזאת עוד לפני שמרבית החנויות במדינה בכלל…

מכירות הקנאביס החוקי שהחלו במדינת מסצ’וסטס בשבוע שעבר נפתחו בקול תרועה שהדהדה בתקשורת בארה”ב כולה, עם שיא מכירות אדיר שנקבע ביום הראשון לפתיחת החנויות על סך של כמעט חצי מיליון דולר כולל שירותים נלווים, וזאת עוד לפני שמרבית החנויות במדינה בכלל נפתחו. הצפי לשנה הקרובה הוא להכנסות של מיליוני דולרים לקופת המדינה, ודרכה למערכת החינוך הציבורית.

מכירות קנאביס חוקיות, שהותרו בשנים האחרונות במדינות הלגליזציה בארה”ב, הוכיחו את עצמן מעל כל ספק סביר בתור כלי כלכלי משמעותי שמסייע להזניק את כלכלת המדינה בצורה כמעט מידית מרגע החלתו.

בכל אחת מהמדינות הללו שכבר יישמה בפועל את פתיחת החנויות לציבור (כמה מדינות מתירות בינתיים החזקה ושימוש בלבד), תעשיית הקנאביס החוקי משגשגת ומניבה פירות בסדר גודל שלא ניתן להתעלם ממנו, בתצורת תקציבי עתק שממומנים על ידי מיסוי המכירות ומושקעים בחינוך ובתשתיות חברתיות.

מדינת מסצ’וסטס היא המדינה החדשה ביותר שהצטרפה למועדון הלגליזציה הפעילה, לאחר שבשבוע שעבר נכנס בה לתוקף החוק המתיר את פעילותן של חנויות קנאביס חוקיות, וה-2 הראשונות מביניהן פתחו את שעריהן לקהל הרחב וזכו למבול של לקוחות.

חצי מיליון דולר ביום – ככה פותחים תעשייה

למרות שבכל שטחה של מסצ’וסטס פעילות כאמור רק 2 חנויות קנאביס נכון לכרגע, לעומת 92 חנויות אחרות שממתינות בינתיים לקבלת אישור מכירה סופי מהרשויות, יום הלגליזציה הראשון עבר בהצלחה מסחררת ונקבע בו גם שיא חדש: חצי מיליון דולר ביום.

לפי הנתונים שפרסמה הוועדה לפיקוח על תחום הקנאביס (CCC), ביום המכירות הראשון מכרו שתי החנויות למעלה מ-10,700 מוצרים – כולל תפרחות מיובשות, ג’וינטים מגולגלים מראש, שמנים, תמציות וממתקים המכילים THC ו-CBD – בסכום כולל של יותר מ-440 אלף דולר.

לגליזציה במדינת מסצ'וסטס - חצי מיליון דולר ביום
לגליזציה במסצ’וסטס – חצי מיליון דולר ביום

בנוסף להכנסות הישירות מהמכירות, פעילותן של שתי החנויות לוותה בפעילות מקיפה (שמירה ואבטחה, משלוחים, שכר, תפעול שירותי אונליין ועוד) בסכום משוערך של כ-60 אלף דולר נוספים, מה שמעלה את סכום הפעילות הכולל ליותר מחצי מיליון דולר ביום בודד.

מתוך סכום זה, רשויות המדינה גרפו כ-75 אלף דולר בכספי מיסים, חלקם ממיסוי מכירות כללי (דמוי מע”מ) וחלקם דרך המערכת הישירה למיסוי קנאביס. מדובר בסכום ראשוני שכבר עכשיו הולך ותופח כמעט מדי יום, וצפוי להכפיל את עצמו ברגע שיגיע הגל הראשון של אישור חנויות נוספות.

מכיוון שמרבית הנתונים שנאספו על מדינות הלגליזציה ועל פתיחת מכירות הקנאביס בהן עוסקות בתקופות חודשיות ולא משקפות באופן פרטני את ימי המכירות הראשונים, עוד מוקדם לדעת האם הלגליזציה במסצ’וסטס אכן תתברג גבוה בטבלת השיאים בתום החודש הראשון.

בינתיים, שיא המכירות בחודש הראשון של הלגליזציה שייך למדינת נבדה, בה נמכר קנאביס בשווי של כ-27 מיליון דולר בחודש ספטמבר 2017. בקצב הנוכחי מסצ’וסטס כנראה לא תהיה השיאנית החודשית, אבל את המקום שלה ביום הראשון למכירות היא כבר הרוויחה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות