ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מפגלת 'העבודה' מצטרפת לקריאת הלגליזציה

מפלגת ‘העבודה’ מצטרפת לקריאת הלגליזציה

שתפו את החברים

נושא הקנאביס הולך ומתחמם לקראת הבחירות לכנת ה-21 בחודש אפריל הקרוב, וכעת גם מפלגת ‘העבודה’ מצטרפת לקול הקורא לחוקק לגליזציה מלאה של קנאביס. נושא הלגליזציה נכנה למצע הרשמי של המפלגה, ולמרות שהוא לא מהווה חלק מרכזי בו, מדובר בהתקדמות משמעותית…

נושא הקנאביס הולך ומתחמם לקראת הבחירות לכנת ה-21 בחודש אפריל הקרוב, וכעת גם מפלגת ‘העבודה’ מצטרפת לקול הקורא לחוקק לגליזציה מלאה של קנאביס. נושא הלגליזציה נכנה למצע הרשמי של המפלגה, ולמרות שהוא לא מהווה חלק מרכזי בו, מדובר בהתקדמות משמעותית בתחום בתוך מפלגת שלטון מרכזית שעשויה להיות בעלת כוח השפעה כבר במושב הכנסת הקרוב.

לגליזציה של קנאביס היא סוגיה שלא מעט אנשים בישראל היו רוצים שתיפתר, כך או אחרת, בעיקר לאור ההתקדמות במצב הקנאביס הרפואי ובנושא הייצוא שלו למדינות בחו”ל. ובכן, בכנסת הקרובה יש סיכוי לא רע שיחול מהלך משמעותי כזה או אחר בנושא, מכיוון שהוא הולך ומתחמם בקרב לא מעט מהמפלגות.

מעבר למפלגת ‘זהות’ שנטלה את דגל הלגליזציה במקום ‘עלה ירוק’ המיתולוגית, וכעת הנה בעלת סיכוי לעבור את אחוז החסימה לא רק בסקרים אינטרנטיים אלא אולי גם בקלפי, מתייצבת כעת מפלגת שלטון אמיתית מאחורי הנושא: מפלגת ‘העבודה’, בראשותו של אבי גבאי.

מפלגת העבודה בעד לגליזציה, בין היתר

מצע המפלגה לקראת הבחירות הקרובות כולל, לראשונה בתולדותיה ובתולדות מפלגות השלטון הגדולות בישראל, “הבטחה מרכזית” שמביעה תמיכה בלגליזציה מלאה של צמח הקנאביס, במודל שיאפשר “צריכה אישית באופן חוקי ומפוקח” שלו על ידי כל אדם שחפץ בכך.

למרות שמדובר בהבעת תמיכה כללית בלבד ולא “באימוץ” מלא של הנושא כולל תוכנית לקדם אותו באופן פרקטי או בטיוטה להצעת חוק כלשהי, עדיין מדובר בלא פחות מהמפלגה הגדולה והמרכזית ביותר בפוליטיקה שאי פעם הביעה תמיכה במושג המלא של לגליזציה.

בין ההבטחות של מפלגת העבודה - לגליזציה של קנאביס
בין ההבטחות של מפלגת העבודה – לגליזציה של קנאביס

ראש מפלגת העבודה אבי גבאי לא התראיין או הגיב בנושא הלגליזציה באופן מפורט, אך ציין בעבר כי הוא לא מתנגד לחקיקה שתקדם לגליזציה, או לחלופין אי הפללה ומדיקליזציה של קנאביס.

נוסח זה נלקח כמעט באופן מדויק לחלק במצע המפלגה שנוגע ללגליזציה, וכאמור חלק זה אינו כולל תוכנית או מודל בסיסי להצעת חוק ללגליזציה. בתחום היישום או קידום מהלכי חקיקה בפרקטיקה, עדיין לא נראו צעדים מצד מי מחברי מפלגת העבודה במושב הכנסת האחרון.

בראיונות שונים לתקשורת הביעו חברי המפלגה וגם יושב הראש שלה תמיכה בלגליזציה, במודל שיאפשר לא רק גידול מסחרי ומסחר מפוקח בחנויות אלא גם גידול ביתי שיהיה חוקי במסגרת מצומצמת ויאפשר לבטל את הצורך של הצרכנים בשוק השחור.

הקשר בין קנאביס לשפעת - איך הוא עוזר לנו בחורף?
קנאביס – נושא שמתחמם לקראת בחירות 2019

גם אם מודל זה יהיה מבוסס על אי הפללה (מלאה ואמיתית) ולא על לגליזציה מלאה, כל עוד הדבר ייעשה באופן שיגן על צרכני הקנאביס הפרטיים וימנע מהם את ההפללה שקיימת כיום, הודיעו חברי המפלגה כי יתמכו בקידומו.

בשורה התחתונה, נראה כי לקראת הבחירות הקרובות נושא הקנאביס הולך ומתחמם, ובשטח כבר ישנן 2 מפלגות (אחת שבטוח תיכנס לכנסת) שתומכות בפה מלא בלגליזציה מלאה של צמח הקנאביס. למרות שכנראה יקחו קצת יותר מ-4 שנים, כמעט בטוח שנראה צעד משמעותי כלשהו בכיוון כבר במושב הכנסת הקרוב.

 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. אופיר |

    קודם כל זה מפלגת העבודה לא מפגלת.דבר,שני סבבה מצידי שיהיה ליגליזציה סוף סוף.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות