ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
טוד שאו, מפקד משטרה שהודח, גזענות כלפי שחורים ואפליית צרכני קנאביס

בכיר במשטרה הודח לאחר שהורה “לירות בצעירים שחורים שמעשנים קנאביס”

שתפו את החברים

ארה”ב: סגן מפקד לשעבר במשטרה מקומית בקנטקי, הודח מתפקידו לאחר שהתברר שבעת הדרכת חניכים חדשים בקורס המשטרה, הוא הורה להם “לירות בצעירים שחורים שמעשנים קנאביס”, וקרא להתעלם מהכללים הנוגעים להפעלת כוח פיזי מתון. “אנחנו, בצמרת המשטרה והעירייה, הופתענו בצורה יוצאת…

ארה”ב: סגן מפקד לשעבר במשטרה מקומית בקנטקי, הודח מתפקידו לאחר שהתברר שבעת הדרכת חניכים חדשים בקורס המשטרה, הוא הורה להם “לירות בצעירים שחורים שמעשנים קנאביס”, וקרא להתעלם מהכללים הנוגעים להפעלת כוח פיזי מתון. “אנחנו, בצמרת המשטרה והעירייה, הופתענו בצורה יוצאת דופן,” מסר מפקד המשטרה לתקשורת.

טוד שאו (Todd Shaw), שכיהן עד השבוע האחרון בתור סגן מפקד משטרת פרוספקט, קנטקי, הודח רשמית מתפקידו בשל התנהגות פוגענית וגזענית.

סגן מפקד המשטרה לשעבר, פוטר בבושת פנים מתפקידו’ לאחר שהדריך חניכים בקורס הכשרה משטרתי והנחה אותם לפתור בעיות עם אקדחים שלופים ולא מעט גזענות, או במילותיו המדויקות “לירות בצעירים שחורים שמעשנים קנאביס בכל הזדמנות”.

בושה למשטרה: גזענות במייל ובפייסבוק

בראשו של הליך התביעה נגד שאו עומד התובע המחוזי הראשי מייק או’קונול (Mike O’Connell), שחשף בחודשים האחרונים מספר תכתובות מייל, הודעות פייסבוק ומכתבים פיזיים שהוחלפו בין שאו לבין 4 צוערים בקורסים שונים של המשטרה המחוזית.

באחד המכתבים שנחשפו במהלך המשפט, הסביר שאו לאחד מהצוערים כי “זה בסדר לירות בצעירים שמעשנים קנאביס, כל עוד הם שחורים”. במקרה אחר הוא הדריך צוערת אחרת שלא להישמע לכללים הנוגעים להגבלת כוח פיזי המופעל על חשודים, בעת ששאלה לגבי התמודדות עם נערים המעשנים במקומות ציבוריים, ואמר כי “לעזאזל עם הדבר הנכון, בכל מקרה צריך לירות בצעירים שחורים המעשנים קנאביס”.

טוד שאו, מפקד משטרה שהודח, גזענות כלפי שחורים ואפליית צרכני קנאביס
טוד שאו – סגן מפקד לשעבר במשטרה מקומית בקנטקי

מלבד המסרים הגזעניים הברורים, התכתובות השונות חושפות עוד התבטאויות רבות שהנן שנויות במחלוקת במקרה הטוב, וגזעניות מאד במקרה הרע. בין היתר טען שאו כי “צריך לשטח פרויקטים של דיור ציבורי לטובת שחורים”, וטען כי מרטין לותר קינג (Martin Luther King), לוחם זכויות השחורים המפורסם מארה”ב, היה “רודף נשים גזען”. עוד הוסיף כי העובדה שנחקק יום חופש לאומי על שמו של קינג הוא בושה לאומית, אך אמר כי בשל העובדה שמדובר ביום חופש בתשלום, הוא שמח לקבל אותו.

לאחר שנאספו בידיו די עדויות לאופיו המפוקפק של סגן מפקד המשטרה, פנה או’קונול בפנייה רשמית למועצת העיר בבקשה להשעות את שאו עד לסיום ההליכים. במועצת העיר הגדילו לעשות ופיטרו אותו באופן מיידי לאחר שהוכחו ההאשמות בדיון הראשון במשפט.

“התיק האישי שלו היה מאז ומעולם נקי לחלוטין ומלא בהמלצות מצוינות,” אמר ג’ון אוונס (John Evans), ראש העיר של פרוספקט. “מעולם לא היו סימנים מזהירים לגבי קיומן של אותן דעות או קו התנהגות, ומעולם לא הוגשו כנגדו תלונות או דו”חות שהיו יכולים לרמוז להיתכנותם.”

“אנחנו, בצמרת המשטרה והעירייה, הופתענו בצורה יוצאת דופן,” אמר ג’ף שרארד (Jeff Sherrard), מפקד המשטרה ומפקדו האישי לשער של שאו. “ההודעות שנחשפו היו חשודות בהתחלה בתור בדיחה, מכיוון שהכילו בחלקן נימה הומוריסטית, אך חשוב לציין שזהו אינו נושא להתבדחות וכל העיסוק בו, גם אם היה אמור להיות מצחיק, הוא פסול מיסודו.”

ההליך המשפטי כולו התנהל מספר חודשים בדלתיים סגורות, עקב מעמדו של שאו כאיש מערכת החוק, אך בשבוע שעבר הפך התיק לפומבי, וכך גם התפטרותו הרשמית של שאו מתפקיד סגן מפקד המשטרה.

“הודעות הפייסבוק המדוברות הוחלפו בפרטיות בין מרשי לבין עמיתיו לעבודה, החולקים הכולם את ההוויה המשטרתית בתרבות המודרנית, בה דעת הקהל כנגד המשטרה מושחתת מתמיד גם כאשר מדובר בעבודה חיונית להגנת הקהילה.” מסר עו”ד מייקל בארנס (Michael Burns), שייצג את שאו בתביעה. “מעשים מדברים חזק יותר ממילים, ומעשיו של אדון שאו במהלך הקריירה הארוכה שלו מדברים טוב מאד בעד עצמם. הוא אינו אדם גזען, בשום צורה של המילה.”

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות