ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
להקדים תרופה למכה - 4 דרכים למנוע חרדה מקנאביס

להקדים תרופה למכה – 4 דרכים למנוע חרדה מקנאביס

שתפו את החברים

צריכת קנאביס ידועה בתור טיפול בסיסי ויעיל להפחתת מתחים וחרדות, אבל במקביל צריכה של יותר מדי THC בפחות מדי זמן עלולה בהחלט ליצור לכם תחושות חרדה לא מבוטלות שירגישו (רק בנפש) קיצוניות מאד. אז מה אפשר לעשות כדי להימנע מזה?…

צריכת קנאביס ידועה בתור טיפול בסיסי ויעיל להפחתת מתחים וחרדות, אבל במקביל צריכה של יותר מדי THC בפחות מדי זמן עלולה בהחלט ליצור לכם תחושות חרדה לא מבוטלות שירגישו (רק בנפש) קיצוניות מאד. אז מה אפשר לעשות כדי להימנע מזה? הנה 4 טיפים בסיסיים שיעזרו לכם בדרך לרוגע:

קנאביס הוא אחד הטיפולים היעילים ביותר וחסרי תופעות הלוואי שניתן ליטול נגד מתחים, דאגות, דיכאון וחרדות מסוגים שונים, בעיקר ממקור כרוני, אך בצורה אירונית למדי הוא ידוע גם בתור כזה שעלול לגרום לתחושות חרדה ופרנויה, שעלולות לעיתים אפילו להיות קיצוניות.

אם אתם כבר עכשיו מודאגים עוד לפני שעישנתם – אל חשש. מדובר בתופעת לוואי קלה שמתלווה לצריכת כמות גדולה מדי של THC, הקנאבינואיד הפסיכואקטיבי בקנאביס, ולא קשורה לצמח עצמו או לשאר החומרים הפעילים שקיימים בו.

קנאביס רפואי באוקלוהומה
קנאביס – תרופה לחרדה, שגורמת חרדה?

אחרי שמבינים מהו מקורה של תופעה, הרבה יותר קל להבין שניתן להתגבר עליה או להימנע ממנה. דעו כי יש לא מעט דרכים למנוע באופן יעיל את החרדה הקלה שמתעוררת מצריכת קנאביס, ואפילו להיאבק בחרדה לאחר שזו התפתחה כבר.

ברוח זו של עידוד תיאורטי ואמונה, קבלו גם קצת עידוד פרקטי וכמה טיפים שיעזרו לכם להימנע מחרדה שמתלווה לצריכת קנאביס כבר מעכשיו:

1. פחות THC, יותר CBD

קודם כל, כמו שכבר אמרנו, מקורה של הפרנויה הוא ב-THC בלבד. לכן, נסו לבחור זן שמכיל מעט THC או לחלופין זן שעשיר ב-CBD, שהוא קנאבינואיד שאינו פסיכואקטיבי שאחת מתכונותיו היא השפעה הפוכה ומרגיעה על מערכת העצבים.

קנאביס THC מול CBD
פסיכואקטיביות – שורש הרגשת החרדה

בנוסף להיותו חומר בעל אפקט מאלחש ומרגיע, ה-CBD עוזר באופן אקטיבי לשכך את ההשפעות הפסיכואקטיביות של ה-THC, וכתוצאה מכך תורם לחוויית סטלה רגועה, שלווה וצלולה יותר, ובעיקר נטולת חרדה.

2. אל תגזימו עם המינון

צריכת קנאביס בצורה של עישון או אידוי מציעה שליטה טובה יותר במינון מאשר צריכה של שמנים ומאכלי קנאביס, בהן לעיתים קיים ריכוז גבוה של חומר פעיל שאינו מפוזר באופן אחיד בכל נפח המוצר. לכן, עבור צרכנים מתחילים או “חלשים” כדאי להישאר עם הדרכים הישנות והטובות.

3. מצאו את הזן שלכם

לכל זן קנאביס אחר יש משהו להציע לנו ברמה הכימית והביוכימית. כל זן מכיל תרכובת שונה של חומרים פעילים, ולכן מסייע בהשפעתו לשיכוך סימפטום אחר.

חשיש איכותי
חשיש “אבקנים” (טריכומות) טהור – יכול להיות שזה יותר מדי בשבילכם

למשל, זני סאטיבה לרוב נוטים לגרום לסטלה מעוררת וחזקה יותר, אך גם ליותר תופעות לוואי חרדתיות. אם זה אכן משפיע עליכם כך, מומלץ לבחור זן מסוג אינדיקה שעוזר להרגעה ולהפגת מתחים. באופן כללי, רצוי ללמוד, לנסות ולעקוב אחר הזנים שעובדים הכי טוב בשבילכם.

4. צרו לכם סביבה נוחה ובטוחה

כל חוויה פסיכואקטיבית, אפילו עם מדובר בעישון ג’וינט קטן על הדרך, כדאי לעשות בסביבה טובה ונוחה. לפני שנהנים מהקנאביס, רצוי למצוא מקום רגוע, לבד או עם פרטנר שאתם אוהבים ומרגישים איתו בנוח, ורק אז לצלול לאווירה.

לגורמים הסביבתיים והרגשיים ישנה השפעה מרכזית על אופי החוויה, ולכן בטרם תדליקו את הפאף רצוי להגיע למיינדסט השלו שלכם על מנת להפחית מקרים של פאניקה או פרנויה, ובכלל כדי להפיק מהרגע את התוצאה הטובה ביותר.

תיהנו בזהירות, ושיהיה בצלחה לכולם.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. אביטל אור |

    איזה יופי של כתבה. עכשיו הרבה דברים התבהרו לי. תודה.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות