ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

‘רוזין’ (נָטָף) – מיצוי הקנאביס שהכי עשיר בטרפנים

שתפו את החברים

עישון, אידוי, מאכלים ומשקאות הם רק קצה הקרחון כשמדברים על הדרכים השונות לצרוך קנאביס. בארה״ב, השיטות הפופולריות כיום הם בעזרת מיצויים הידועים בכינויים שונים כמו: זכוכית (Shutter), שעווה, חלת דבש, budder ועוד. בסופו של  דבר כל התמציות האלה הן שמנים…

עישון, אידוי, מאכלים ומשקאות הם רק קצה הקרחון כשמדברים על הדרכים השונות לצרוך קנאביס. בארה״ב, השיטות הפופולריות כיום הם בעזרת מיצויים הידועים בכינויים שונים כמו: זכוכית (Shutter), שעווה, חלת דבש, budder ועוד.

בסופו של  דבר כל התמציות האלה הן שמנים שמכילים THC ו CBD ומיוצרים במגוון תהליכי מיצוי והמסה כאשר השיטה הנפוצה ביותר היא באמצעות גז בוטאן (גז דליק המשמש בעיקר לחימום ובישול). התהליכים הללו מסוכנים לביצוע כיוון שמדובר בכימיקלים דליקים וחומרים שתחת לחץ יכולים להתפוצץ.

how-to-make-rosin

ואז הגיע טכנקית ׳רוזין׳ (Rosin) או בעברית תקנית “נָטָף”, שהיא תהליך מיצוי שמנצל חום ולחץ כדי “לסחוט” השרף. התוצאה היא חומר שקוף שנראה קצת כמו זכוכית מנופצת. בניגוד לשיטות אחרות, תהליך המיצוי בטכניקת נטף לא כולל חומרים ממיסים כמו גז בוטאן, רק חום ולחץ שמחלץ את השרף מהצמח. אם תשוו בין שתי השיטות (BHO – גז בוטאן), לא תראו הבדל במראה. גם בסופו של תהליך הרוזין תקבלו מוצר נקי, כמעט שקוף שנראה כמו זכוכית.

what-is-rosin

רוזין, אם נעשה כראוי, כולל טרפנים עם אותה ארומה וטעם שתמצאו בטכניקת BHO, אך בבדיקת מעבדה גילו שברוזין לא נמצאו שרידים של פחמימנים (תרכובות אורגניות המכילות אך ורק אטומי פחמן ומימן), במילים אחרות אתם מקבלים Shutter בלי כל החומרים המומסים.

הסיבה שרוזין זכה לפופuלריות לאחרונה נעוצה כנראה בפשטות שבטכניקה שלו, טכניקה שמאפשרת לחובבים ללא רקע בכימיה לנסות זאת בעצמם בסיכון מינימלי.

ניתן להכין רוזין כמעט בכל מקום עם הפריטים הבאים:

  • מיישר שיער
  • נייר קלף או פרגמנט
  • כלי איסוף
  • כפפות עמידות לחום

%d7%a8%d7%95%d7%96%d7%99%d7%9f

המשמעות של גילוי זה מדהימה, מדובר בשיטה פשוטה, נטולת סיכון, יעילה ומהירה עם תוצאה באיכות גבוהה.

יזמים בעולם כבר החלו בבניית מכשור תעשייתי לייצור רוזין, דוכני מכירת קנאביס רבים מפיקים תועלת מהשיטה ומעמיסים כמויות רוזין במדפי החנות. האופק נראה מזהיר לרוזין ונראה שהוא ימשיך להכות גלים בתעשיית הקאנביס.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות