ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

נבחרי הקהל – 8 מדריכי הגידול הנקראים והמומלצים של 2017

שתפו את החברים

גידול קנאביס ביתי הוא כבר לא מונח חשוך שמרתיע את האדם הנורמטיבי, ובעוד יחס המשטרה מתרכך, הרצון של הציבור ללמוד לגדל בעצמו יבול איכותי רק הולך ומתחזק. הנה 8 מדריכי הגידול הנבחרים ומומלצים ביותר של שנת 2017, לפי דירוג הקוראים:…

גידול קנאביס ביתי הוא כבר לא מונח חשוך שמרתיע את האדם הנורמטיבי, ובעוד יחס המשטרה מתרכך, הרצון של הציבור ללמוד לגדל בעצמו יבול איכותי רק הולך ומתחזק. הנה 8 מדריכי הגידול הנבחרים ומומלצים ביותר של שנת 2017, לפי דירוג הקוראים:

גידול קנאביס בבית היה עד לפני כמה שנים עבירה “חמורה” שהרתיעה אנשים נורמטיביים רבים, הן מעצם הענישה החמורה האפשרית מצד המשטרה והן מעצם התפיסה הרעיונית השגויה לפיה “מגדלי הסמים” הם האנשים הגרועים ביותר בשרשרת האספקה הפלילית.

היום, בחסות השינויים הטובים שהביאו עמן שנת 2017 וכמה השנים שקדמו לה, גידול קנאביס ביתי הופך אט אט לתחום פחות פלילי ופחות מרתיע, וכעת למעשה הוא עומד בקנה מידה אחד עם החזקה קנאביס שגרתית, לפחות מבחינת הענישה הפלילית.

ברוח החופש והעצמאות החקלאית, שלא רק עוזרת לאנשים להתנתק מהצורך בשוק השחור אלא גם מורידה את המחיר לגרם, חזינו ב-2017 בעלייה נרחבת בכמות הצפיות וההמלצות על שלל מדריכי הגידול הביתי שלנו.

אתם ביקשתם, ואנחנו מספקים. בשביל לסכם את השנה ברוח טובה של צמיחה ופריחה, הנה ריכוז של 5 המדריכים המומלצים ביותר שנבחרו על ידי קהל הקוראים של מגזין ‘קאנה’:

1. מדריך גידול בסיסי – עציץ לכל אזרח

יסודות הגידול הביתי הם הדבר החשוב ביותר בתורה כולה. אף מגדל לא יוכל לצלול בצורה טובה לבריכה של הגדולים מבלי לעבור בדרך בגידול ראשוני והפקת לקחים, ולכן כדאי להתחיל ברמה הבסיסית ביותר שעונה על צרכים מינימליים של כל מי שרוצה להפסיק להיפגש מדי פעם עם הדילר שלו.

מדריך זה מרכז אל כלל היסודות הדרושים למגדל המתחיל ויביא אתכם לרמה בסיסית בה תוכלו להשלים בכל כמה חודשים מחזור גידול של עציץ בודד, בריא ורענן שיניב לכם תוצרת טעימה.

עציץ קנאביס
עציץ בבית – הצעד הראשון בדרך לעצמאות כלכלית

זהו המדריך הבסיסי ביותר למגדל המתחיל שרוצה לדעת איך לטבול את הרגל במים בצורה המיטבית, ומשם הדרך ללמידת הטכניקות החשובות דרך שלל מדריכים פתוחה לפניכם.

ראו גם: 10 טיפים לגידול מוצלח של קנאביס

2. התחלה טובה – מדריך הנבטה למתחילים

תחילת הדרך האמיתית, לפחות עבור מגדלים הבוחרים בזרעים על פני ייחורים. שלב זה הוא אמנם אחד הפשוטים ביותר לביצוע וכמעט שלא דורשת עבודה אלא בעיקר תנאים נכונים וקצת המתנה, אך בכל זאת כדאי להכיר אותו לעומק.

מדריך ההנבטה שלנו מפרט את התנאים הדרושים לזרע קנאביס בכדי להכות שורש ולהיות מוכן לצמיחה אל על, ואת הטכניקות השונות בהן ניתן לבצע הנבטה מוצלחת של זרעים.

נושא ההנבטה הוא אחד מהשנויים ביותר במחלוקת בקרב המגדלים, ולכן הדרך המקובלת היא לנסות בעצמכם את שלל השיטות השונות ולבחור את המועדפת עליכם על פי התוצאות בשטח.

3. צומחים יפה – מדריך גידול לשלב הצמיחה

השלב הראשון בחייו של צמח הקנאביס לאחר הפיכתו לשתיל צעיר, הוא שלב הצמיחה. במהלך שלב זה צריך הצמח לגדול ולהתחזק בכדי שיוכל להתחיל את שלב הפריחה באופן שיבטיח תוצאה מיטבית בהיבטים של כמות ואיכות.

הנבטת קנאביס, שתיל קנאביס צעיר
מנבט לצמח – שלב הצמיחה בדרך ליבול פורה

מדריך הצמיחה שלנו, שהיה בראש רשימת הצפיות במשך חודשים רבים, מפרט את שלל הפרמטרים השונים אחריהם יש לעקוב ואת השיטות הפשוטות ביותר לעשות זאת תוך תחזוקה שוטפת של חלל הגידול.

בשלב הצמיחה נמצאים הצמחים הצעירים במצב פגיע פחות מאשר בעת פריחתם, אך זהו בכל זאת שלב קריטי בהתפתחות השתיל ליבול פורה, בו חייב כל מגדל לשלוט בצורה שוטפת.

4. חג הקציר – מדריך לקציר מיטבי

החלק המהנה ביותר של גידול קנאביס הוא, איך לא, חג הקציר. הפרחים בשלים ומוכנים, הריחות עומדים באוויר והחגיגה כמעט מתחילה. במקביל, חשוב לזכור שזהו צעד שכדאי מאד להיות מוכנים אליו מראש.

קציר נשמע כמו עבודה קלה, אבל זהו אולי השלב הקריטי ביותר בקביעת איכות היבול הסופית. קציר מוקדם או מאוחר יותר יפגע משמעותית באיכות, וכך גם ביצוע לא נכון של הקציר עצמו. במיוחד לשם כך הכנו את מדריך הקציר המלא שיעזור לכם לקבוע בדיוק מתי ואיך לקצור את פירות עמלכם.

שימו לב שבשלב זה אחד המאפיינים החשובים ביותר הוא צבען ומבנן של הטריכומות שעל הפרחים, וגם מגדלים מתחילים שלא ששים לרכוש ציוד מיותר כנראה ישמחו להצטייד בזכוכית מגדלת קטנה שתסייע להם להבחין בצבע המדויק שעוזר לקבוע את המועד האידיאלי לקציר מוצלח.

5. חותרים למקסימום – מפיקים את שיא התוצרת

הקריטריון החשוב ביותר כמעט עבור כל מגדל קנאביס ביתי, לפחות בשוק הלא חוקי והיקר יחסית בישראל, הוא כמות היבול שיוצאת בסוף מחזור הגידול. כמה פרחים או כמה גרמים יצאו מכל הסיפור הזה.

שקיות קנאביס, כמות גדולה של קנאביס
העיקר הכמות – ישנן שיטות רבות שיניבו תוצאות טובות ללא מאמץ רב

ככלל, כמות ואיכות התפרחת תלויה במשתנים רבים מאד, כולל סוג הזן שבחרתם לגדל, סוג ועצמת התאורה, סוג וכמות הדשנים בהם השתמשתם, גודל חלל הגידול וכן משתנים נוספים בעלי חשיבות פחותה אך קיימת. לא קיימת משוואה מדויקת וברורה שתפתור את הנושא בצורה חדה וחלקה, אך שנים רבות של תוצאות בשטח הניבו בכל זאת מספר שיטות יעילות שהפכו למסורת.

אם גם אתם חותרים למקסימום, כדאי שתכירו הטיפים להגדלת היבול שיעזרו לכם להגיע לתוצאות כבדות משקל.

ראו גם: 11 תוספי הגידול שיעזרו לכם להגדיל את היבול

6. זרעים אוטומטיים – מה זה ואיך מגדלים?

בשנים האחרונות חלה עלייה בשימוש של מגדלים ביתיים בזרעים אוטומטיים. קל לגדל אותם, הם אינם דורשים התאמה לזמני תאורה ספציפיים והם יניבו לכם פירות בחלק מהזנים בתוך 55 ימים מרגע ההנבטה.

צמחים מזרעים אוטומטיים קלים יותר לגידול מפני שהצמח נכנס למצב פריחה באופן אוטומטי, בדרך כלל כשבועיים עד 3 שבועות לאחר ההנבטה, ואין צורך להקפיד על משטר תאורה של 12/12 או 18/6. בחלק מהזנים הפרחים יהיו מוכנים בתוך 8 שבועות מרגע ההנבטה – זמן גידול קצר במיוחד.

אם יש לכם זרעים אוטומטיים או שאתם מתכננים לרכוש כאלו זה מה שאתם צריכים לדעת: ‘זרעים אוטומטיים – יתרונות וחסרונות’.

7. לחות גבוהה בחלל הגידול – פתרונות

מדינת ישראל שוכנת על חוף הים התיכון מה שהופך אותה ללחה במיוחד, בעיקר באזורי החוף. כתוצאה מכך, חלק גדול מהמגדלים הביתיים מתמודדים עם לחות גבוהה מדי בחלל הגידול, דבר שעלול ליצור מגוון של בעיות, החל ממזיקים שונים וכלה בעובש וריקבון של הפרחים עצמם.

חשוב במיוחד להקפיד על לחות מדויקת בחלל הגידול וליצור תנועה ותחלופה של אוויר סביב הצמחים. במדריך ‘לחות בחלל הגידול’ תוכלו לקרוא על הבעיות שיכולות לקרות כתוצאה מלחות גבוהה ועל הדרך להימנע ולטפל בהם.

8. השקיה נכונה – על מה להקפיד וממה להימנע

טעויות השקיה גם הן מהנפוצות בקרב מגדלים מתחילים ומנוסים, עודף של מים במצע הגידול יכול להוות כר פורה עבור פטריות, מזיקים וריקבון, והקפדה על מחזורי השקיה וייבוש של מצע הגידול חשובים במיוחד להצלחת מחזור הגידול.

במדריך  ‘השקיה נכונה – איך להימנע מטעויות השקיה נפוצות’ תוכלו להבין מהי השקיית יתר, למה חשוב להקפיד על גודל וסוג העציץ ואילו מזיקים עלולים להופיע במקרים של עודף השקיה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות