ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

רופאים מומחים טוענים: ניהול כאב בעישון/אידוי קנאביס טוב יותר מאשר גלולות THC

שתפו את החברים

כדורים הם תו התקן בכל הקשור לאופן בו רוב הרפואה מנוהלת. אבל במקרה של קנאביס רפואי, רוב המחקרים מוצאים כדורים כפחות יעילים. ניהול כאב – בעוד מחוקקים נלחמים בנושא של קנאביס לשימוש רפואי, חולים ברחבי קנדה וארצות הברית כבר מקבלים…

כדורים הם תו התקן בכל הקשור לאופן בו רוב הרפואה מנוהלת. אבל במקרה של קנאביס רפואי, רוב המחקרים מוצאים כדורים כפחות יעילים.

ניהול כאב – בעוד מחוקקים נלחמים בנושא של קנאביס לשימוש רפואי, חולים ברחבי קנדה וארצות הברית כבר מקבלים מרשמים של החומר הפסיכואקטיבי בקנאביס – THC , בגלולות כמו מרינול וססמאט לטיפול בתסמינים של בחילות והקאות בחולי סרטן.

עם זאת, חוקרים אומרים שלצרוך מריחואנה בצורת גלולה אינו יעיל בהתמודדות עם כאב כמו לעשן/לאדות אותו. למעשה, מחקר שנערך בשנה שעברה על ידי המכון הפסיכיאטרי של מדינת ניו יורק מצא כי מרינול פועל הרבה יותר לאט ולוקח בממוצע שעה עד שעה וחצי להגיע לשיאו. לעומת זאת, ההשפעות של עישון/אידוי קנאביס הורגשו תוך רבע שעה בלבד.

המחקר מצא כי בעת עישון/אידוי קנאביס, הקנאביס אפשר למטופלים הקלה כמעט מיידית בכאב, בעוד ההשפעות של מרינול נמשכו זמן רב יותר וגרמו לחולים להיות מסטולים בדיוק כמו המעשנים. חוקרים ממהרים לציין כי לעישון/אידוי המריחואנה יתרונות ברורים משלה, במיוחד, את היכולת לתת לחולים להתאים את המינון שלהם על ידי עישון מוגבר או פחות בהתאם לצורך ניהול הכאב – דבר שלא קל לעשות בעת שימוש בגלולות.

מומחים מסכימים כי מינון מותאם עצמית עם כדורי THC יכול להיות מסוכן ובעייתי. הם אומרים שלמרות שגלגול ג’ויינטים כל כמה שעות עשוי להוות בעיה  מסוימת או אי נוחות עבור חולים רבים, עישון/אידוי הוא עדיין הדרך הקלה והמהירה ביותר כדי לקצור את היתרונות שיש למריחואנה.

תרגום: רועי ג

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות