ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
בשנה הבאה: ניו זילנד תאפשר לגליזציה מלאה של קנאביס

בשנה הבאה: ניו זילנד תאפשר לגליזציה מלאה של קנאביס

שתפו את החברים

ממשלת ניו זילנד הודיעה השבוע כי בשנה הבאה, במהלך הבחירות הכלליות למוסדות השלטון של המדינה, יעלה נושא הלגליזציה למשאל עם שיקבע האם הצמח יהפוך לחוקי באופן מיידי. האם ניו זילנד היא התחנה הבאה של רכבת הלגליזציה? הרוחות הירוקות מנשבות חזק…

ממשלת ניו זילנד הודיעה השבוע כי בשנה הבאה, במהלך הבחירות הכלליות למוסדות השלטון של המדינה, יעלה נושא הלגליזציה למשאל עם שיקבע האם הצמח יהפוך לחוקי באופן מיידי. האם ניו זילנד היא התחנה הבאה של רכבת הלגליזציה? הרוחות הירוקות מנשבות חזק מאי פעם.

הלגליזציה המלאה של צמח הקנאביס שהופכת אותו לעוד צמח מן המניין מתפשטת בשנים האחרונות בתוך ארה”ב וכעת גם מחוצה לה, אל מדינת ניו זילנד, שהולכת להיות כנראה הבאה בתור להפוך את הקנאביס לחוקי.

ממשלת ניו זילנד הודיעה השבוע כי בבחירות הכלליות הקרובות שייערכו בחודש נובמבר 2020, ייערך גם משאל עם מיוחד שיעסוק בשאלת הלגליזציה, בו האזרחים יקבעו באופן ישיר האם לבחור במהלך או לא. הצעת החוק שתעלה למשאל העם תנוסח בשיתוף פעולה של המפלגה הירוקה עם מפלגת הלייבור שמחזיקה במרבית תפקידי השלטון הבכירים.

בשנה הבאה: ניו זילנד תאפשר לגליזציה מלאה של קנאביס
לגליזציה בניו זילנד, כבר בשנה הבאה?

שר המשפטים של ניו זילנד, אנדרו ליטל (Andrew Little) הודיע כי תוצאתו של משאל העם המיוחד תהיה מחייבת ולא ניתנת לעוררין, כלומר שהממשלה החדשה תהיה מחויבת ליישם את החלטת העם בנושא הלגליזציה.

כלומר, אם הכל ילך כמו שצופים הסקרים שנערכו לאחרונה במחוזות ניו זילנד השונים ובחנו את דעתם של התושבים על הנושא, בשנה הבאה תחגוג המדינה הקטנטנה לגליזציה הלכה למעשה.

החוק החדש: כל אדם מעל גיל 20 יוכל לקנות, וגם תיירים

הטיוטה המלאה של הצעת החוק ללגליזציה, שעדיין לא פורסמה ותעלה בגרסה סופית לעיון האזרחים לפני ההצבעה רק בתחילת השנה הבאה, תכלול לפי הפרסומים כמה עקרונות מרכזיים:

– הגבלת גיל מכירה וקנייה – מעל גיל 20
– אישור גידול ביתי במסגרת מצומצמת
– רגולציה כבדה על ייצור ומכירה של קנאביס בכמות מסחרית
– איסור מוחלט על פרסום של מוצרי קנאביס ושירותים נלווים
– קיום סדנאות חינוך לאוכלוסיה הכללית ברמה הארצית

קנאביס חוקי בתוך ניו זילנד? קרוב מאי פעם
קנאביס חוקי בניו זילנד? קרוב מאי פעם

לדבריו של השר ליטל, העיקרון החשוב ביותר שאותו מנסה הממשלה הנוכחית ליישם במסגרת הלגליזציה הוא נקיטת גישה בריאותית ולא פלילית נגד שימוש בסמים, תוך כדי פירוק השוק השחור ונטילת הנושכות מידיי עבריינים.

עיקרון נוסף שעליו שמה הממשלה בניו זילנד דגש הוא גריפת הרווח הכלכלי האפשרי שטומנת הלגליזציה, מתוך כוונה “להבטיח את עתיד התושבים” ולמנוע מראש מצב של אי וודאות כלכלית בעתיד הקרוב או הרחוק.

העקרונות הללו התקבלו בהסכמה על ידי כל מפלגות השלטון הנוכחיות, מלבד המפלגה הימנית שטרם מסרה את תגובתה לנושא משאל העם והלגליזציה באופן כללי, אך גם בלעדיה מדובר כמעט בכל מי שיוכל להרכיב את הממשלה, וככל הנראה החלטה זה תכובד בעת הזמן.

לשמחת כולם, ככל הנראה, החוק החדש של ניו זילנד לגבי אחזקה של קנאביס אינו תקף רק לאזרחים, ולמעשה הוא מתיר לכל אדם מעל גיל 20 להחזיק בו באופן חוקי. טרם ידוע מה יהיה לגבי חנויות ועסקים שפונים לתיירים, אבל ניתן להניח שזה יקרה במוקדם או במאוחר בשל הרווח הכלכלי האדיר שגלום בכך.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות