ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
ניו יורק: אין יותר בדיקות סמים לצרכני קנאביס בעבודה

ניו יורק: אין יותר בדיקות סמים לצרכני קנאביס בעבודה

שתפו את החברים

חוק חדש שעבר במועצת העיר ניו יורק וייכנס לתוקף בחודשים הקרובים כחלק מההתקדמות לעבר לגליזציה מלאה, מבטל לחלוטין את האינדיקציה של קנאביס בבדיקות הסמים שעוברים אנשים במקום עבודתם, ולא מאפשר יותר לאף בעל עסק או חברה להפלות עובד לרעה על…

חוק חדש שעבר במועצת העיר ניו יורק וייכנס לתוקף בחודשים הקרובים כחלק מההתקדמות לעבר לגליזציה מלאה, מבטל לחלוטין את האינדיקציה של קנאביס בבדיקות הסמים שעוברים אנשים במקום עבודתם, ולא מאפשר יותר לאף בעל עסק או חברה להפלות עובד לרעה על רקע היותו צרכן קנאביס. החוק החדש יהפוך את עישון הקנאביס לדבר “שבשגרה” עבור אנשים עובדים, וישבור עוד סטיגמה עתיקת יומין שקיימת סביב הצמח מאז שנות ה-70.

מדינת ניו יורק היא אחת המדינות הקרובות ביותר בארה”ב להצטרף למועדון הלגליזציה, לאחר שבשנה שעברה מושל המדינה הקים וועדה שבחנה את הנושא וקבעה כי זהו הפתרון האופטימלי שיש לשאוף אליו.

מאז אותה קביעה, הלגליזציה בניו יורק מתקרבת ומראה המון אותות של יישום בשטח, כמו למשל ההחלטה שלא לעצור יותר צרכני קנאביס במרחב הציבורי (שעובדת מצוין אגב) וההחלטה שלא להטיל ענישה פלילית גם על אלו שנעצרים בכל זאת. כעת, מועצת העיר ניו יורק, שמחוקקת חוקי עזר עבור מרבית ריכוזי האוכלוסייה במדינה, יוצאת בהחלטה חדשה: אין יותר בדיקות סמים בעבודה.

קנאביס בעבודה – שגרה ללא דופי, מקצועי או אישי

ההחלטה שקבעה המועצה, שתקפה גם כלפי אנשים שכבר מועסקים כיום במקום עבודה וגם כלפי מחפשי עבודה פוטנציאליים, התקבלה לאחר מספר דיונים שנערכו בנושא מאז תחילת חודש מרץ. בדיונים הללו שמו חברי המועצה דגש על הנושא של תעסוקה, ועל הקשר בינה לבין צריכת קנאביס באוכלוסיה הכללית.

מהדיונים הללו עלה כי העדיפות העליונה בסדר העדיפויות הרשמי של העיר ניו יורק וכלל המדינה, היא לאפשר לכמה שיותר אנשים למצוא מקום עבודה מסודר וקבוע ולהוריד את שיעור האבטלה. לכך, נוספה העובדה ששימוש בקנאביס כבר אינו נחשב לעבירה פלילית חמורה או להתנהגות בלתי נורמטיבית, ולכן יש לשנות את החוקים הקודמים שפוגעים בצרכניו שלא בצדק.

ניו יורe: ירידה של 97% במעצרי הקנאביס
ניו יורק – הולכת ומתקרבת ללגליזציה

החוק הנוכחי שעבר שינוי, ולמעשה באופן לא רשמי בוטל לחלוטין, קובע כי כל אדם החשוד בצריכת קנאביס (גם לפי מאפייני התנהגות) יהיה מחויב לעבור בהצלחה בדיקה לגילוי שרידי סמים במקום עבודתו – ללא תוצאה חיובית, או שיאבד מידית את עבודתו.

באופן האופן קובע החוק הישן כי כל אדם שמחפש עבודה אך אינו עובר בהצלחה בדיקת סמים שכזו, כלומר שהנו צורך קנאביס או סמים אחרים, לא יוכל להתקבל למקום העבודה ובמקום זאת יעמוד מול הליכים פליליים.

כעת, האינדיקציה של קנאביס בבדיקות הללו מבוטלת, משמע שתוצאה חיובית המעידה על צריכת קנאביס אינה פוסלת את העובד או מחפש העבודה מקבלת יחס תקין, ואינה מוגדרת עוד בתור צריכה של סם אסור ומסוכן. מה שנקרא יש שרידי קנאביס? סבבה, העיקר שאין סמים.

סעיף נוסף שקיים בגרסה המחודשת של החוק שהעבירה המועצה, נוגע לאיסור גורף על חברות שמבקשות לערוך בדיקות סמים לגילוי שרידי קנאביס לעובדים חדשים שמתקבלים לעבודה. אם סעיף זה יאושר באופן סופי, ייתכן כי כבר בשנה הבאה בדיקות סמים לגילוי קנאביס יהיה נחלת העבר בניו יורק באופן מוחלט.

ניו יורק: אין יותר בדיקות סמים לצרכני קנאביס בעבודה
בדיקות לגילוי קנאביס. בקרוב נחלת העבר?

חשוב לציין כי החוק החדש אינו תקף לאנשים שעובדים או מעוניינים לעבוד במגוון משרות “בעלות חשיבות גבוהה” כמו למשל משרות בשירות הציבורי, בתחום האבטחה ובעיקר אבטחת מוסדות ואישים, בתחום התעשייה הצבאית ובשאר תחומים המוגדרים “בסיכון גבוה” ואינם מאפשרים לאלו העובדים בהם לצרוך קנאביס כלל.

טיוטת החוק החדש שאושרה על ידי המועצה הועברה כעת לראש העיר ביל דל-בלאסיו (Bill de Blasio), שככל הנראה עומד לשתף פעולה עם מושל המדינה וגישת הלגליזציה, ולאשר אותה כבר בשבועיים הקרובים. אם אכן כך יהיה, החוק החדש ייכנס לתוקף בתוך שנה או פחות.

בנוסף להצעת החוק לגבי ביטול בדיקות הקנאביס במקומות העבודה עבור כלל האזרחים, מועצת העיר ניו יורק מתדיינת בימים אלו על הצעה נוספת הנוגעת לאסירים לשעבר ששוחררו מהכלא. אלו עדיין מחויבים בבדיקות סמים מכל הסוגים בכל מקום עבודה, אך ההצעה החדשה צפוי לבטל גם את זה, אם תעבור לבסוף.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות