ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
הלגליזציה מתקרבת לניו יורק

בניו יורק אי הפללה עובדת: ירידה של 97% במעצרי הקנאביס

שתפו את החברים

רפורמת אי ההפללה שהחלה לפעול בחודש שעבר במשטרת ניו יורק לגבי צרכני קנאביס מראה תוצאות מרשימות: בתוך 8 שנים ירד מספר המעצרים של צרכני קנאביס ב-97%, כשהירידה הדרמטית ביותר התרחשה בחודש האחרון לבדו, וכל המעצרים שכן התבצעו כללו עבירות נוספות…

רפורמת אי ההפללה שהחלה לפעול בחודש שעבר במשטרת ניו יורק לגבי צרכני קנאביס מראה תוצאות מרשימות: בתוך 8 שנים ירד מספר המעצרים של צרכני קנאביס ב-97%, כשהירידה הדרמטית ביותר התרחשה בחודש האחרון לבדו, וכל המעצרים שכן התבצעו כללו עבירות נוספות או מעורבות של קטינים. ככה נראית אי הפללה אמיתית, אפילו בלי שינוי רשמי בחוק.

מדיניות הקנאביס של מדינת ניו יורק, שאמנם עדיין אינה מדינת לגליזציה אך כבר שנה מתקרבת מאד אל עבר המטרה, לאחר שזו הוגדרה בעדיפות עליונה על ידי מושל המדינה והציבור הרחב.

כחלק מתהליכי ההתקדמות של ניו יורק אל עבר הלגליזציה המלאה, לפני חודשיים שינתה המשטרה את מדיניות המעצרים שלה נגד צרכני קנאביס וקבעה כי לא יהיו יותר מעצרים של צרכנים חפים מפשע המחזיקים בכמויות לשימוש עצמי, מה שקבע הלכה למעשה מדיניות של אי הפללה בפועל.

מדיניות המשטרה החדשה נכנסה לתוקף מיידי וכבר עתה מראה תוצאות מרשימות במיוחד, זאת לפי דו”ח חדש של הברית לשינוי מדיניות הסמים (Drug Policy Alliance) הכולל מספרים רשמיים של משטרת ניו יורק המראים את היקף השינוי.

ירידה של 97% בפחות מעשור

לפי הממצאים שמראה הדו”ח החדש מתוך רישומי המעצרים של משטרת ניו יורק, בחודש האחרון שנתוניו נמדדו ופורסמו באופן רשמי (ספטמבר 2018) נרשם שיא של כל הזמנים בכמות המעצרים הנמוכה של צרכני קנאביס – 151 בני אדם בלבד.

לשם השוואה, עשור אחד קודם לכן בספטמבר 2010 נרשמו קצת יותר מ-4,300 עצורים בגין עבירות של החזקת קנאביס לשימוש עצמי, כלומר שבתוך 8 שנים בודדות חלה ירידה של 97% בכמות המעצרים מסוג זה.

אי הפללה בעיר ניו יורק - לא צריך חוק כדי לקיים מציאות
אי הפללה בניו יורק – לא צריך חוק כדי לקיים מציאות

ירידה זו אמנם לא התרחשה כולה בשנה אחת, אך השנה האחרונה הייתה המשמעותית ביותר מבחינת קצב הצניחה של כמות המעצרים. בתחילת השנה הנוכחית עמד ממוצע העצורים החודשי בניו יורק על כ-1,300 בני אדם, ובתוך כמה חודשים, לאחר השינוי ראשוני במדיניות המשטרה הוא ירד בחודש בודד ל-500 עצורים.

השינוי האחרון שהתבצע במדיניות המשטרה לפני חודשיים וקבע כי כמות המעצרים צריכה לשאוף ל-0 כל עוד לא מדובר במקרים בהם מעורבים קטינים או מתבצעות עבירות נוספות, אכן נתן את אותותיו בשטח, ומיד לאחריו צנח מספר העצורים כאמור ל-151 בלבד, זאת עוד לפני שהנתונים לגבי אוקטובר 2018 כבר סוכמו.

השינוי הדרמטי בשטח מראה בצורה ברורה כי אי הפללה היא עניין של תפיסה ופעילות רשמית, וגם כאשר אין שינוי רשמי בחוק המשטרה לבדה יכולה לעשות שינוי מהותי מאד במציאות בשטח. ובמקרה הזה, המשטרה אפילו לא לבדה.

ירידה של 95% בכמות כתבי האישום והתביעות

בנוסף על השינוי לטובה שהתרחש במדיניות המשטרה ובכמות המעצרים של צרכני קנאביס חפים מפשע שמתבצעים מלכתחילה, מצטרף השינוי שנערך גם במערכת המשפט המדינית וביחסה אל צרכני הקנאביס ובעיקר אל עבירות השימוש העצמי.

בתחילת שנת 2018 עמד ממוצע התביעות (כתבי אישום) החודשי שהגישה פרקליטות המדינה נגד צרכני קנאביס על כ-350 תיקים חדשים פעילים, ואילו בחודש ספטמבר ירד המספר ל-18 בלבד, מה שמהווה ירידה של כ-95% גם בחזית המשפטית.

גזר דין - קנאביס
הפרקליטות תומכת – על קנאביס לא צריך לשפוט

הסיבה לירידה זו היא שינוי שהתבצע גם במדיניות הפרקליטות המדינית, שבהתאם למדיניות המשטרה החדשה התחילה גם היא להנחות את התובעים המחוזיים שלה שלא לעסוק בעבירות של שימוש עצמי בקנאביס שאינן מלוות בעבירות חמורות יותר.

השילוב המוצלח בין מדיניות מקלה מצד המשטרה שאינה מבצעת מעצרים ומעדיפה להסתפק בהזהרות או זימונים למשפט, לבין פרקליטות המדינה שמחליטה לפסול מראש את מרבית המקרים ולשחרר את הנאשמים באופן מיידי, יוצר בשנה האחרונה בניו יורק אווירה של כמעט לגליזציה.

מבחינת התקדמות במסלול הרשמי אל עבר ניסוח הצעת החוק ללגליזציה והעלאתה לאישור נציגי הציבור בבתי הנבחרים, נכון לכרגע לא פורסם תאריך יעד או לו”ז מפורט, אך כל הדיונים הציבוריים (12 במספר) שנערכו עד כה במטרה לגבש את הבסיס להצעה התקיימו כסדרם.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות