ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
לכבוד יום האמיצה - נשות הלגליזציה הישראליות

לכבוד יום האמיצה – נשות הלגליזציה הישראליות

שתפו את החברים

לכבוד יום האמיצה, כלומר האישה שחל ב-8 למרץ, קבלו את שמונת המופלאות של  המאבק לשינוי מדיניות קנאביס בישראל. נשים אמיצות שהפכו את החיים שלנו לטובים וירוקים יותר. מחלוצת הקנאביס הרפואי ד”ר ברקת שיף ועד מייסדת “חשיש לקשיש” סילביה שיינבאום – הנה…

לכבוד יום האמיצה, כלומר האישה שחל ב-8 למרץ, קבלו את שמונת המופלאות של  המאבק לשינוי מדיניות קנאביס בישראל. נשים אמיצות שהפכו את החיים שלנו לטובים וירוקים יותר. מחלוצת הקנאביס הרפואי ד”ר ברקת שיף ועד מייסדת “חשיש לקשיש” סילביה שיינבאום – הנה נשות הלגליזציה הישראליות שיהיו חתומות לבסוף על העתיד:

מאת: ג’ואל אברמוביץ

סצנת הקנאביס הישראלית, בדיוק כמו שווקים דומים מארה”ב ואירופה, כוללת בתוכה הרבה מאד נשים בתפקידי מפתח חשובים וחיוניים שמייצרות לנו את המציאות בה אנו חיים מדי יום. הנה כמה מהן שכדאי לכם מאד להכיר.

הראשונה, המלכה האם, ד”ר ברקת שיף. ד”ר שיף היא כל מה שרופאה אמורה להיות, מלאת חמלה, נדיבה ומתקדמת. כרופאת כאב היא חקרה, למדה והבינה את יתרונות ונפלאות הקאנביס. ד”ר שיף דואגת לחולות שלה בכל רגע ודקה. לא סתם היא רופאה כה מבוקשת, לפעמים צריך לחכות אצלה במרפאה גם שלוש שעות לפגישה כי שיף לא מחפפת וכל פגישה נמשכת עד שהיא בטוחה שהכאב ירגע.

לכבוד יום האמיצה - נשות הלגליזציה הישראליות
המלכה האם – ד”ר ברקת שיף

שיף הפכה כל שולחן על מנת שהממסד יכיר בנחיצות הקאנביס לחולות וחולים גם יחד. היא תומכת בלגליזציה מלאה ותמיד תתנדב להרצות, להסביר וללמד. ד”ר ברקת שיף, אנחנו כולנו על כתפייך הענקיות, מקוות שאת מחזיקה מעמד עם העומס הזה.

אחריה, ח”כ תמר זנדברג, נבחרת הציבור הראשונה שהודתה בפה מלא שעישנה קאנביס ולקחה לריאות, ולאחר מכן הכניסה את הנושא לכנסת על שטיח ירוק מבלי לחשוש לעתידה הפוליטי. היא סרבה שיתייחסו אליה כפושעת וטענה שאם החוק הופך אותה לכזו, זה החוק שצריך להשתנות.

לכבוד יום האמיצה - נשות הלגליזציה הישראליות
ח”כ תמר זנדברג – האמיצה שלנו בכנסת

ח”כ זנדברג היתה יו”ר ועדת הסמים הראשונה שתמכה בלגליזציה, הגישה ארבע הצעות חוק בנושא לגליזציה ואי הפללה. במצע המפלגה שהיא מובילה (מקום 1 ברשימה, לא יו”ר), הנושא תמיד על הפרק ואף פעם לא מוצנע. אין אף נציג ציבור שפעל כמוה לקידום הלגליזציה בישראל. ח”כ זנדברג אנחנו מצדיעות לך.

הבאה בתור היא שלומית שמש. אולי פחות מוכרת לציבור הרחבה, אבל כל פעילת לגליזציה מכירה אותה היטב, שלומית, תמיד בכל הפגנה, בכל עצרת, בכל אירוע תקשורתי מאחורי ההפקה, עם הבלוק והקשר ביד – ששלומית בשטח, כולן פחות במתח.

לכבוד יום האמיצה - נשות הלגליזציה הישראליות
שלומית שמש – הלב של פעילי הלגליזציה

בנוסף להיותה נכס, שלומית היא גם חברת הקהילה הגאה הראשונה שהתעקשה על חיבור המאבקים וביקשה להכניס משאית לגליזציה למצעד הגאווה, סורבה ולא שתקה. בינתיים הקהילה הגאה מאכזבת, טוב שיש את שמש להאיר קצת את העלבון שלנו. שמש, כולך אור.

אחריה, קארין ארד, מראשונת האמיצות בארץ, עוד בשנים שעישון נחשב כ”מוקצה” ולקאנביס קראו מריחואנה. ארד, סופרת, עיתונאית וטאלנט טלווזיוני, ניצלה את פרסומה ומעמדה התקשורתי על מנת לפתוח לבבות, לחבר בין שמחת חיים, מיניות בריאה וקאנביס.

לכבוד יום האמיצה - נשות הלגליזציה הישראליות
קרין – התחילה בתקופה של “המוקצה”

ארד שלא מפסיקה לכתוב לרגע, מחזיקה בלוג עצות טיפוח ואיפור משגשג, בו היא ממליצה גם על מוצרי קאנביס לטיפוח ושמירה על עור קורן. ארד תודה לך על המילים הטובות שלך ועל האומץ, גיבורת אמיצה, בהשראתך.

סופיה טרוטוש ארגמן, היא מעצבת אופנה שהנחילה לנו את המושג “לצאת מהארון הירוק”, לאחר שפירסמה בפייסבוק פוסט בו הודיעה כי נמאס לה והיא “יוצאת מהארון הירוק”, נמאסה עלי הצביעות, אמרה. הפוסט הגיע לסטטוסים מצייצים ומושג חדש נולד. דפי פייס וכתבות שהכותרת היא “לצאת מהארון הירוק” צצו כזרעים אחר השקיה, והשאר היסטוריה.

לכבוד יום האמיצה - נשות הלגליזציה הישראליות
סופיה – הראשונה לצאת מהארון הירוק

מאוחר יותר היא תעמוד מול שר בכיר מכחיש עישון ובו בזמן מעליב מעשנות, ותתעקש שזכור לה אחרת. עוד ועוד חברות כנסת ומפורסמות כמו שלי יחימוביץ ועדי קול יצאו מה”הארון הירוק”. טרוטוש ארגמן, את מותק אמיתית.

הבאה בתור היא קרנית ידיד, שפרצה לחיינו לפני כחמש שנים. ידיד חלתה בפיברומיאגליה וסבלה מכאבים איומים, להפתעתה הקאנביס הקל עליה מאד והיא חשבה שמדינת ישראל תשמח לסייע לה להתגבר על כאביה. ידיד, בחורה שכולה טוב, אמנית ויוצרת, מתנדבת עם ילדים חולים במחלקות הקשות ביותר, גילתה לתדהמתה, שלא רק שמדינת ישראל לא תומכת בה, אלא מערימה עליה קשיים.

לכבוד יום האמיצה - נשות הלגליזציה הישראליות
קרנית ידיד – הקול שלנו בכל מקום

בעקבות הגילוי יצאה ידיד למסע נגד משרד הבריאות והיק”ר, היא התראיינה בכל מקום בתקשורת, הופעותיה המרשימות, הלב הנקי שלה ומילותיה החכמות ושלוות הנפש שלה, נגעו בלב כולם ופתחו דלתות לחולות רבות אחריה. ידיד הסירה אלפי סטיגמות. איך אומר הפתגם הצרפתי? כשגדר מפרידה, הידידות פורחת. שתמיד תפרח לך האינדיקה, ידיד.

אחריה ברשימה, ליאורה גלבר, אף היא מחלוצות המאבק ואולי הנחושה ביותר, המתמידה והלוחמת. גלבר ביחסה הישיר ונטול פשרות לחיים לא תתן לשום אוואנטה לחמוק ממנה. ב-2010 תיכננה גלבר הפגנה צנועה בעד הלגליזציה בכיכר רבין, מטרה זניחה יחסית באותן השנים, סירוב העיריה בו הופיע המשפט המדהים הבא: עיריית תל אביב-יפו אינה רואה במטרת האירוע המבוקש משום תכלית ציבורית ראויה.

לכבוד יום האמיצה - נשות הלגליזציה הישראליות
ליאורה – מחלוצות המאבק

זה הספיק לעצבן את גלבר שלנו לערער על החלטה, להפוך אותה ובעשר השנים הבאות מספיק לארגן עוד ועוד הפגנות, להקים אתר אינטרנט בשם עצרת המונים  לגליזציה עכשיו ולא להסכים שהנושא ירד מסדר היום. גלבר יזמית, אשת עסקים ויבואנית של צבעי שיער מהפכנים, סבתא ופאנקסטית. גלבר, את מלכה.

סוגרת את הרשימה סילביה שיינבאום, האישה והאגדה, מי שהפכה את הביטוי “חשיש לקשיש” למטבע לשון כל כך מקובל שהיום כל קשישה מבטלת את הבושה ומבקשת שאיפה. שיינבאום אמריקאית שגדלה בשנות ההיפים הסוערות הכירה את יתרונות הקאנביס על האוכלוסיה הנשית המבוגרת ויצאה למסע הסברה מטעם עצמה, היא והדוכן הנודד שלה, עצרו בכל מקום שהיה מוכן לארח אותם ולהקשיב לה, היא החתימה עצומות וחילקה ברכות לקשישות ושיכנעה אותן ששימחת החיים מחכה להן ממש מעבר לענן העשן.

לכבוד יום האמיצה - נשות הלגליזציה הישראליות
סילביה – האמא של “חשיש לקשיש”

בזכותה עוד ועוד נשים ביקשו מרשם וחייהן השתפרו פלאים. שיינבאום לא עוצרת לרגע, מנהלת את דף הפייסבוק חשיש לקשיש, דף התומך ומסייע להתגבר על קשיי הגיל השלישי בעזרת הקאנביס, שיינבאום מפרסמת מאמרים באנגלית ומחכימה אותנו עד מאד. תודה לך שיינבאום

לסיכום של עוד שנה נפלאה ועמוסת התקדמות, תודה גדולה לכולכן מכל הלב, שלי ושל שאר האמיצות, ונתראה בשנה הבאה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. רונן |

    איפה חגית יגודה?
    מכל הרשימה שלך היא אמורה להיות ראשונה
    תודה

  2. ורדה גרין |

    כתבה יפה, לשמחתנו אפשר להרחיב את הרשימה וגם לעשות מצעד מכובד לנשות הקנאביס הרפואי:)

שינוי גודל גופנים
ניגודיות