ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

נשים וקנאביס – מחקר: נשים מעשנות פחות סיגריות, אבל יותר קנאביס

שתפו את החברים

מחקר שנערך בקרב נשים בארה”ב גילה כי מרבית הנשים בחרו לזנוח את הניקוטין והסיגריות לטובת ג’ויטים ובלאנטים של קנאביס. המחקר מראה כי בקרב נשים אלו ישנן גם נשים הרות, שנראה כי עקב מודעות והתפתחות נושא הקנאביס בעולם, חוששות פחות מצריכת…

מחקר שנערך בקרב נשים בארה”ב גילה כי מרבית הנשים בחרו לזנוח את הניקוטין והסיגריות לטובת ג’ויטים ובלאנטים של קנאביס. המחקר מראה כי בקרב נשים אלו ישנן גם נשים הרות, שנראה כי עקב מודעות והתפתחות נושא הקנאביס בעולם, חוששות פחות מצריכת קנאביס במהלך ההריון.

יותר ויותר נשים אמריקאיות, ביניהן גם נשים בהריון ואמהות, בוחרות לצרוך יותר קנאביס ופחות סיגריות, כך מצא מחקר שנערך לאחרונה.

המחקר, שפורסם בעיתון האמריקני לבריאות הציבור, גילה כי השימוש בסיגריות בקרב נשים קטן באופן משמעותי בשנים האחרונות, בעוד שצריכת הקנאביס עלתה וצוברת פופולריות.

מסתבר שהנשים הן הסטלניות האמיתיות

אחת הסיבות לכך, היא שהקנאביס מסייע לנשים במגוון רחב של בעיות רפואיות, כמו למשל כאבי מחזור, תסמונת קדם וסתית או בחילות בהריון.

למה דווקא בלאנטים?

חשוב לציין, כי באופן מפתיע המין היפה בוחר לצרוך דווקא בלאנטים. בלאנט הוא בעצם סיגר שעשוי מקנאביס. בכדי להכין אותו יש לרוקן את הטבק שיש בסיגר ולהחליפו בפרחי קנאביס מקוססים. ניתן גם לרכוש עטיפות בלאנט בחנויות נוחות וחנויות טבק, ולהכין סיגר קנאביס חדש ונקי.

החוקרים שערכו את המחקר הנוכחי השתמשו בממצאי הסקר הלאומי האמריקני על שימוש בסמים ובריאות שנערך בעשור בין השנים 2006-2016 על מנת לבחון את מגמת השימוש בסיגריות, בסיגרים ובבלאנטים בקרב נשים בגילאי הפריון.

המחקר כלל כ-170,000 נשים בגילאי 18 עד 44 שנים. כ-8,600 מתוכן היו בהריון.

בקרב מרבית הנשים (אלה שבהריון ואלה שלא), הסיגריות עדיין נחשבות לסם הנפוץ ביותר. עם זאת, ממצאים אלה מעידים על מגמת ירידה, עם צפי שהנשים יקטינו את צריכת הסיגריות שלהן בחצי, לאחר שהצליחו לרדת מ-20% ל-10% במהלך העשור האחרון.

בלאנט – סיגר ממולא קנאביס

צריכת הבלאנטים, לעומת זאת, הראתה גידול משמעותי בקרב נשים במהלך אותה תקופה. בעוד שהסבירות לצריכת סיגריות הצטמצמה כמעט בחצי, קצב הצריכה של בלאנטים בקרב נשים עלה ביותר מכפליים במהלך אותן שנים.

סיבה אפשרית נוספת לתוצאות אלו היא הנורמה החברתית שהשתנתה במהלך אותו עשור, והסטיגמה שלאט לאט הוסרה מצרכני הקנאביס שנרדפו במשך שנים בגלל תעמולות פוליטיות וגזעניות.

מדוע נשים בהריון בוחרות לצרוך קנאביס?

“סביר להניח שנשים בהריון ולא בהריון כאחד, הפכו להיות יותר מודעות לנושא ורואות כעת בקנאביס איום קטן יותר על בריאותן מאשר סיגריות”. מסבירה כותבת המאמר של המחקר, ויקטוריה קולמן-קאוגר, חברת סגל באוניברסיטת מרילנד שבבולטימור.

קנאביס הפך להיות הסם הנפוץ ביותר בקרב נשים בהריון. הסוגיה האם בטוח לצרוך קנאביס במהלך ההריון זוהי שאלה שנויה במחלוקת והופכת לרלוונטית יותר ויותר, במיוחד עכשיו כשמדינות רבות בארה”ב מחוקקות לגליזציה והשימוש בקנאביס במהלך ההריון רק הולך וגובר באותן מדינות.

עם זאת, מחקר שנערך לאחרונה מצא כי נשים המשתמשות בקנאביס במהלך ההריון יולדות תינוקות עם משקל לידה נמוך יותר, דבר שעשוי להוביל לסיכון מוגבר למחלות ומצבים רפואיים רבים.

כמו כן, חשוב לציין כי המחקר שקיים כעת על שימוש בקנאביס במהלך ההריון הינו מוגבל ולא מהימן, כיוון שהוא מושפע בין השאר גם מגורמים נוספים כמו צריכת טבק ושימוש בסמים אחרים.

כך או כך, קולמן-קאוגר מאמינה שחשוב לבחון את הנושא יותר לעומק ולנסות להבין מדוע נשים הרות בוחרות לעשן יותר בלאנטים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות