ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס ססגוני

קנאביס ססגוני – סגול חלש או ירוק חזק?

שתפו את החברים

אם יצא לכם לעבור לאחרונה באחד משוקי האיכרים המציפים את ארצנו, בוודאי נתקלתם בלהיטים החדשים בדוכני הירקות: ירקות בצבעים שלא מוכרים לנו: תפוחי אדמה סגולים, גזרים אדומים (הצבע המקורי של הגזר, אגב) וצהובים וסגולים, כרובית בצבע ירקרק בהיר, קישואים לבנים…

אם יצא לכם לעבור לאחרונה באחד משוקי האיכרים המציפים את ארצנו, בוודאי נתקלתם בלהיטים החדשים בדוכני הירקות: ירקות בצבעים שלא מוכרים לנו: תפוחי אדמה סגולים, גזרים אדומים (הצבע המקורי של הגזר, אגב) וצהובים וסגולים, כרובית בצבע ירקרק בהיר, קישואים לבנים לגמרי, ועוד.

בחלקם השונות מתבטאת רק בצבע, באחרים גם בטעם ובצורה – גזר סגול, למשל, מלכלך כל מה שהוא נוגע עוד יותר מסלק. בכל מקרה הייחודיות של הצבע החדש מאפשרת לחקלאי ולסוחר לבקש – ולקבל – מחיר גבוה הרבה יותר בעד הסחורה שלו.

image

ואם הכלל הזה של “יואו, איזה מגניב זה צבעוני” עובד בירקות, על אחת כמה וכמה שהוא יעבוד גם בקנאביס. בשנים האחרונות רואים יותר ויותר זנים של קנאביס שהפרחים שלהם צבעוניים ממש, ונראים כאילו הצמח עצמו עישן לפני שהחליט לפרוח. יש זנים כמו Purple Kush ואחרים שעיקר תהילתם היא על צבעיהם החריגים.

 

הספר “המדריך הישראלי לגידול קנאביס” מתייחס גם לשאלת קנאביס ססגוני שמבוקש יותר ויותר בעולם. מסתבר שזני הקנאביס הצבעוניים עשירים בפיגמנט שנקרא אנתוציאנין, המופיע בצמחים רבים בעלי צבע אדום/סגול. אנתוציאנין מגן על צמחים מפני קרינת UV מזיקה, והצבע שלו משתנה בהתאם לחומציות שהוא נחשף אליה. מתוך הספר: “זנים עתירי אנתוציאנין כוללים את משפחת ה”ברי” למיניהם: Blueberry, Haze Berry, Purple berry, וכמובן Purple Kush . לגדל זן עשיר באנתוניאצין לא מספיק כדי לקצור יבול של פרחים סגולים, גם הטמפרטורה צריכה להיות מתאימה. אנתוניאצין לרוב מוסתר על ידי כלורופיל, הפיגמנט הירוק שאחראי לפוטוסינתזה.

image (1)

 

“אנתוניאצין הוא נוגד חימצון, לכן פירות וירקות עשירים באנתוניאצין נחשבים בריאים מאוד וייתכן שבעתיד נגלה שגם צריכת קנאביס עתיר אנתוניאצין הוא בריא במיוחד. עם זאת אנתוניאצין הרבה פחות יעיל מכלורופיל בפוטוסינתזה, מה שאומר שצמח קנאביס שנסמך על אנתוניאצין לייצור אנרגיה, בהכרח יהיה חלש יותר מצמח קנאביס שמייצר אנרגיה בעזרת כלורופיל. מזה אפשר להבין שצמחי קנאביס “ירוקים” יניבו יותר יבול ויכילו

כמות גדולה יותר של חומרים פעילים, בעיקר .THC”.
כלומר, אם הבנתי נכון, את הפרחים הסגולים תראו לחבר’ה, לשאכטה עדיף ירוקים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות