ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
גנן - עדיף מאשר סחר

נתפס על סחר 3 פעמים – ויבצע עבודות שירות בתור גנן

שתפו את החברים

צעיר תושב סילואן נעצר לאחר שמכר חשיש לשוטרים סמויים, בשלושה מקרים שונים, ונתפס כשברשותו גם כמה סמים אחרים. למרות בקשת הפרקליטות לעונש מאסר כבד, דן אותו בית המשפט לעונש קל של 6 חודשי עבודות שירות – בצוות גינון. “הנאשם הביע…

צעיר תושב סילואן נעצר לאחר שמכר חשיש לשוטרים סמויים, בשלושה מקרים שונים, ונתפס כשברשותו גם כמה סמים אחרים. למרות בקשת הפרקליטות לעונש מאסר כבד, דן אותו בית המשפט לעונש קל של 6 חודשי עבודות שירות – בצוות גינון. “הנאשם הביע חרטה מלאה במעשיו ומבקש לעלות לדרך הישר”, קבע השופט שפסק בתיק.

החוק הישראלי כלפי קנאביס, ובייחוד כלפי מקרים של סחר, עדיין מתייחס לכל הנושא בתור עבירה פלילית חמורה. עם זאת, ככל הנראה בעקבות הנחיית המשטרה להקל עם מגדלי קנאביס ביתיים בשילוב התקדמות רפורמת אי-ההפללה, בתי המשפט ממשיכים לפסוק במרבית המקרים לטובתם של הנאשמים, לא רק בעבירות גידול אלא גם בעבירות סחר.

ביש מזל: מכר חשיש 3 פעמים – רק לשוטרים סמויים

צעיר בן 21, תושב הכפר סילואן בירושלים, נעצר והובא לדין לאחר שנתפס מוכר חשיש לשוטר סמוי ב-3 מקרים נפרדים. למרות המלצתה של הפרקליטות להחמיר עם הנאשם, ולתת לו לרצות עונש של עד 24 חודשי מאסר, בחר בית משפט השלום בירושלים להטיל עליו עונש קל במיוחד.

מכירת סמים לשוטר
עסקאות סמים עם שוטרים – לא מומלץ במיוחד

במקרה הראשון, הצעיר נתפס כשהוא מכר לשוטרים חשיש במשקל של 2.36 גרם. במהלך מעצרו, השליך הנאשם על הרצפה ארנק ובתוכו כסף מזומן ו-3 שקיות שהכילו חשיש במשקל כולל של 44.21 גרם. לצד החשיש, נמצאו אצל הנאשם כדורים החשודים כסם מסוכן ו-3 חתיכות חומר נוסף החשוד כסם מסוכן. 

בתקופה של שנתיים וחצי מאז מעצרו הראשון, נעצר הצעיר פעמיים נוספות בגין מכירת חשיש לשוטרים סמויים. במקרה השני היה מדובר בכמות של 3.70 גרם, ובפעם השלישית ב-2 גרם.

הפרקליטות לחצה, אבל השופט חשב אחרת

המלצת הפרקליטות הייתה להחמיר בענישתו של הצעיר, מכיוון שמדובר לכאורה בעבירות חמורות מאוד שחוזרות ונשנות. לפי הדברים שמסרה נציגת הפרקליטות בבית המשפט, הנאשם הורשע בשלוש עבירות שונות של סחר בסם מסוכן, ועל כן “סיכן את עצמו ואת האוכלוסייה סביבו תוך שהוא מעודד התפשטות של סמים מסוכנים, במטרה להניב רווח כספי”. 

בתום הצגת הטיעונים לעונש, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט לגזור על הצעיר עונש מינימלי של 9 חודשי מאסר, עם רף מקסימלי של 24 חודשי מאסר. לפי הבקשה המקורית של הפרקליטות, עונשו של הצעיר היה צריך להיקבע בטווח זה, בהסתמך על תוצאות תסקיר שירותי המבחן אליו נשלח.

בתסקיר נקבע כי הנאשם הנו נער צעיר בן 21, ללא עבר פלילי, המגיע ממשפחה קשת יום וענייה מאוד. עוד עלה מהתסקיר כי מדובר בנער שלמד בעברו בבתי ספר לחינוך מיוחד, כיוון שתמיד התקשה להשתלב במסגרות והתקשה להבדיל בין הטוב לרע, וכעת מעוניין ומראה נכונות לחזור לדרך הישר, מודה בכל מעשיו ומקבל על עצמו את העונש.

בהמשך לקבלת תוצאות תסקיר המבחן, הציגה הפרקליטות את העובדה שהנאשם נעדר מספר פעמים ממפגשי שיקום, בלי להודיע מראש כפי שמחייב החוק, ויש לזקוף את זה לחובתו בעת שיקול העונש הסופי שייגזר עליו.

עבודות שירות - גן בוטני
במקום מאסר – תרפיה בטיפול צמחים

למרות המלצת הפרקליטות, השופט יצחק שמעוני שפסק בתיק, החליט להתייחס דווקא לנכונות של הצעיר להשתקם, לעובדה שאין לו שום עבר פלילי לפני המקרים הללו ולהתחשב בכך שהוא מגיע ממשפחה במצוקה, ועל כן הוא לא יודע לקבל את ההחלטות הנכונות. לפיכך, הוא מסר כי הוא סבור שיש מקום לסטות ממתחם העונש ההולם ולהימנע משליחתו של הצעיר למאסר.

עם זאת, הדגיש השופט את החשיבות שבענישה המרתיעה, ככזו שתזכיר לנאשם כי עשה דבר עבירה המנוגד לחוק, וכמו כן גם פגע בהליך השיקום שלו בכך שלא הגיע לכל הפגישות. בשקלול סופי, קבע השופט כי עונשו של הצעיר יהיה 6 חודשים של עבודות שירות – אותן ירצה כחבר בצוות גינון בגן הבוטני בירושלים.

“ראיתי לפני נאשם אשר שהה במעצר ממש (במקור) במשך 20 יום וכן בתנאי מעצר בית לזמן ממושך, ובמקביל השתתף בקבוצה המיועדת לעצורי בית דוברי השפה הערבית ואף יצא לעבוד כל יום במשך ארבע שעות בהיותו עצור בביתו”, סיכם השופט בעת מתן גזר הדין. “אני סבור שגם עובדה זו מלמדת על כוח רצונו של הנאשם לתקן אורחות חייו, ועל כך אני למד גם מטיעוני ב”כ הנאשם, לדבריו של הנאשם על כוונתו להעתיק מגוריו ולהשתלב בשוק התעסוקתי מהר ככל הניתן ועל הבעת חרטה מלאה על מעשיו”.

הכתבה נכתבה בשיתוף עם אתר ‘פסקדין‘.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. ליאת כהן |

    חחחח כתבה משעשעת במיוחד אני חייבת לציין.

  2. אורי |

    חחחחחחחחחחחחל

שינוי גודל גופנים
ניגודיות