ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
סחר בקנאביס בכמויות קטנות

נתפס על 7 מקרי סחר וקיבל עבודות שירות

שתפו את החברים

צעיר תושב ירושלים הורשע בבית המשפט לאחר שהודה כי מכר קנאביס ב-7 מקרים שונים, ובנוסף החזיק בביתו קנאביס וסם מסוג ‘Ethylpentylone’ בכמות המיועדת לשימוש עצמי. שירותי המבחן המליצו להימנע מעונש מאסר על מנת לא לפגוע בתהליך השיקום של הצעיר, שמנסה…

צעיר תושב ירושלים הורשע בבית המשפט לאחר שהודה כי מכר קנאביס ב-7 מקרים שונים, ובנוסף החזיק בביתו קנאביס וסם מסוג ‘Ethylpentylone’ בכמות המיועדת לשימוש עצמי. שירותי המבחן המליצו להימנע מעונש מאסר על מנת לא לפגוע בתהליך השיקום של הצעיר, שמנסה לחזור למוטב ולהתגייס לצה”ל, והשופט קבע כי עונשו יכלול רק עבודות שירות.

צעיר בן 19, תושב ירושלים, הורשע בבית המשפט לאחר שהודה ב-7 עבירות של סחר בקנאביס מול אנשים שונים, ועבירה אחת של החזקת סמים שלא לצריכה עצמית, זאת לאחר שבמהלך חיפוש משטרתי בביתו נתפסו 30.29 גרם של קנאביס ו-8.09 גרם של סם מסוג ‘Ethylpentylone’.

החיפוש נערך בביתו של הצעיר ככל הנראה בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לידי המשטרה, לפיו הוא סחר בקנאביס במקרים רבים והתכוון לסחור גם בסמים מסוגים אחרים, דוגמת אלו שנתפסו בביתו.

סחר בקנאביס
ההקלה מצד בתי המשפט ממשיכה: מכירת קנאביס – כבר לא עילה למאסר

במהלך חקירתו הראשונה הודה הצעיר בעבירות שמיוחסות לו, וטען כי אכן סחר בקנאביס ב-7 מקרים שונים, אך דחה את ההאשמות לפיהן עמד לסחור גם בסמים אחרים בטענה כי הם היו אמורים להיות לשימושו האישי בלבד.

בעקבות נכונותו להודות בעבירות, הגיע עורך דינו של הצעיר לעסקה של הסדר טיעון עם הפרקליטות, בה נקבע כי הצעיר יישלח לתסקיר שירותי המבחן ובתמורה יתוקן כתב האישום נגדו כך שיכיל רק 4 אישומים שונים – שלושה בעבירות של סחר בסמים ואחד בעבירת החזקת סמים שלא לצריכה עצמית.

ההמלצה: להתחשב בצעיר שמנסה להתגייס

מתסקיר שירות המבחן עולה כי מדובר בצעיר נורמטיבי בן 19, הסובל מהפרעות קשב וריכוז. בגיל 17 לערך, פרש הצעיר מקבוצת הכדורגל בה לקח חלק, עקב קונפליקט מול המאמן, ובאותה תקופה הוא חווה תהליך של חיפוש אחר תחושת זהות ושייכות, שהוביל אותו להידרדר בלימודים ולהתחיל להשתמש בסמים.

עוד עולה מתסקיר שירותי המבחן כי הנאשם לא גויס לצה”ל עקב אי התאמה, אך הוא מנסה לשנות זאת ועושה את מרב מאמציו על מנת להתגייס בכל זאת.

בעת סקירתו מסר הצעיר כי מאז מעצרו הוא הפסיק לחלוטין להשתמש בסמים, ואכן כל בדיקות השתן שמסר נמצאו נקיות מסמים. כמו כן לקח הצעיר אחריות מלאה על מעשיו וטען כי לא הייתה לו שום כוונה לעשות רווח כספי מעסקאות הסמים, וכל שרצה היה רק לארגן סמים לחבריו הקרובים על מנת לחוש “מקובל” בחברה.

המדינה: להכריז על הנאשם כ”סוחר סמים”

למרות המלצת שירותי המבחן שלא לגזור על הנאשם עונש מאסר בפועל, טענה המדינה מנגד שיש ליטול על הנאשם עונש של 20 חודשי מאסר בפועל, וזאת בנוסף למאסר על תנאי וקנס כספי גבוה, שיהוו גורם מרתיע. בנוסף, ביקשה המדינה להכריז על הנאשם כסוחר סמים ולהורות על חילוט כל רכושו.

מאסר בפועל
מדינת ישראל מסרבת להקל עם הנאשם ודורשת מאסר בפועל

למרות המלצת המדינה, השופט יצחק שמעוני מבית משפט השלום בירושלים קבע כי למרות חומרת העבירות שביצע הנאשם, אין מקום לגזור עליו עונש כבד ולא מידתי.

“התרשמתי מההליך הטיפולי והשיקומי שעבר הנאשם במסגרת שירות המבחן, שם השתתף במספר לא מבוטל של פגישות ושיתף פעולה באופן מלא כפי שעולה מהתסקיר”, סיכם השופט שמעוני בעת פסיקת הדין. “עוד נתתי את דעתי לכך שהנאשם נבדק במסגרת התוכנית הטיפולית ונמצא נקי מסמים, טעובדה זו מצביעה על כך שהנאשם אכן התמיד בתהליך השיקום שהחל בו”.

בסיכומו של דבר קבע השופט כי יש מקום לחרוג ממתחם העונש ההולם ולהסתפק בעונש מתון יותר, שיעודד את הצעיר להשתקם. הוא החליט לגזור עליו עונש של 6 חודשי עבודות שירות שיתבצעו ב”חברת קדישא” בירושלים, ובנוסף גם מאסר על תנאי לתקופה של 6 חודשים וקנס כספי על סך 2,000 ש”ח, ללא מאסר בפועל.

הכתבה נכתבה בשיתוף עם אתר ‘פסקדין‘.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות