ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
סחר בחשיש

סחר בקנאביס 7 פעמים וקיבל עבודות שירות

שתפו את החברים

צעיר שהחזיק בביתו 44 גרם של חשיש וכמות מזערית של קוקאין, נעצר על ידי המשטרה בעקבות מידע מודיעיני לפיו הוא מחזיק בביתו סמים אסורים. לאחר מעצרו, גילו השוטרים כי הנאשם עסק גם בסחר בחשיש, ב-7 מקרים שונים לפחות. למרות המלצת…

צעיר שהחזיק בביתו 44 גרם של חשיש וכמות מזערית של קוקאין, נעצר על ידי המשטרה בעקבות מידע מודיעיני לפיו הוא מחזיק בביתו סמים אסורים. לאחר מעצרו, גילו השוטרים כי הנאשם עסק גם בסחר בחשיש, ב-7 מקרים שונים לפחות. למרות המלצת המדינה לגזור עליו עונש מאסר ממושך, למען יצירת הרתעה, החליט בית המשפט לגזור עליו עונש קל יחסית של 6 חודשי עבודות שירות.

צעיר בן 23, תושב העיר אילת, נעצר לאחר שהמשטרה קיבלה מידע מודיעיני לפיו הוא מחזיק בביתו חומרים אסורים, והגיעה לערוך חיפוש במקום.

בחיפוש בביתו, שלווה בצו בית משפט, נמצא חשיש במשקל כולל של 44.07 גרם, כמות שהוגדרה על ידי המשטרה שלא לשימוש עצמי, ובנוסף גם שקית קטנה שהכילה 0.18 גרם של קוקאין.

חשיש - גם זה אסור
חשיש – גם זה אסור

בתום החיפוש נעצר הנאשם לחקירה, והפלאפון הנייד שלו נלקח ממנו. בבדיקה מהירה של הנייד שביצעו השוטרים, נמצאו ראיות לכך שהצעיר עסק בסחר בחשיש באמצעות קבוצה באפליקציית ‘וואטסאפ’.

מהמידע שגילתה המשטרה, הצעיר השתמש באפליקציה כדי לאתר לקוחות פוטנציאליים, להיפגש איתם ולמכור להם חשיש וקנאביס בכמויות שונות, תמורת סכומי כסף שלא עלו על 1,000 ש”ח בכל עסקה. לפי האישומים שהוגשו נגדו, הצעיר היה מעורב לפחות ב-7 מקרים שונים של סחר.

הסיבה להקלה: “החיים לא קלים”

לאחר מעצרו של הנאשם, הוא נשלח לשירותי המבחן לעבור תסקיר. מן התסקיר עלה כי מדובר בבחור צעיר בעל בעיות של הפרעות קשב וריכוז, שעבר חיים לא קלים. אמו נפטרה בגיל צעיר, ויש לו 5 אחים משלוש נשים שונות של אביו שלהם הוא צריך לדאוג, ואלו, בין היתר, הן נסיבות שהובילו לבחירה השגויה שביצע.

עוד העלה תסקירי המבחן כי הנאשם שיתף פעולה לכל אורך התהליך, הודה במעשיו וחסך את זמנו של בית המשפט, ובנוסף מסר סדרה של בדיקות שתן שכולן הצביעו על היותו נקי מסמים. על כן, המליץ שירות המבחן לגזור על הנאשם עונש קל אותו ירצה בדרך של עבודות שירות.

סוחר סמים
סחר בקנאביס בכמויות קטנות – כבר לא עילה למאסר

סנגורו של הנאשם, עו”ד נדב גרינולד, ביקש מבית המשפט לאמץ את המלצת שירותי המבחן, ואמר כי הוא סבור כי ההסדר נכון, וראוי לבקש מבית המשפט לאשרו.

למרות התנגדותה של המדינה, שדרשה עונש חמור של מאסר ממושך (מינימום 10 חודשי מאסר) ומיידי, קיבל לבסוף השופט מרדכי (מוטי) לוי את המלצת שירותי המבחן להתחשב בנאשם ובחייו הלא קלים, וקבע כי הוא יירצה עונש קל של 6 חודשי עבודות שירות בלבד.

למרות בחירתו בענישה המקלה, ציין השופט כי יש להדגיש בכל זאת את חומרה של העבירה, בעיקר בשל הישנותה במקרים רבים, ולכן החליט לצרף לעונשו של הנאשם גם עונש מאסר על תנאי של 12 חודשים, וקנס כספי יוצא דופן בסך 20,000 ש”ח.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות