ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
צמחי קנאביס, שדה

הבסיס לעצמאות – 5 סיבות לגדל קנאביס בבית

שתפו את החברים

לצד מדיניות המשטרה שהולכת ונעשית מקלה כלפי המגדלים הביתיים, יותר ויותר ישראלים מתחילים לגדל היום את הקנאביס שלהם בעצמם. גידול קנאביס הוא תחביב מהנה ופשוט יחסית ללמידה, שמאפשר להפיק תוצרת באיכות הגבוהה ביותר ולחסוך תוך כדי הרבה מאד כסף. הנה…

לצד מדיניות המשטרה שהולכת ונעשית מקלה כלפי המגדלים הביתיים, יותר ויותר ישראלים מתחילים לגדל היום את הקנאביס שלהם בעצמם. גידול קנאביס הוא תחביב מהנה ופשוט יחסית ללמידה, שמאפשר להפיק תוצרת באיכות הגבוהה ביותר ולחסוך תוך כדי הרבה מאד כסף. הנה 5 סיבות בגינן עוברים צרכנים לגדל קנאביס בבית:

מדיניות אי ההפללה עליה הכריז השר לביטחון פנים גלעד ארדן בשנה שעברה, שלפי הודעה נוספת שמסר לתקשורת ביום א’ האחרון (14.1) צפויה לעלות להצבעה בכנסת כבר בשבועות הקרובים, עדיין לא כאן.

בינתיים, ולמען האמת גם אם וכאשר יקבל אותו מודל חלקי שהציע ארדן אישור מחברי הכנסת בכדי להפוך לחוק מחייב, קנאביס היה ונותר חומר לא חוקי. כזה שבגין הסחר בו מטרידה המשטרה לא רק את הסוחרים אלא גם את הצרכנים, ואפילו את אלו הרוכשים כמויות זעירות של גרמים בודדים לעיתים רחוקות.

עיסוקה המתמשך של המשטרה ברדיפת העסקאות, בייחוד במרחב האינטרנטי מול סוחרי “טלגראס” ומסגרות דומות כמו ‘”ישראגראס” ו-“המחתרת”, גורם לצרכנים רבים לשקול שוב את האופציה העצמאית – גידול ביתי של קנאביס – שהפכה בשנה האחרונה לנפוצה עוד יותר בישראל.

מדוע יותר ויותר ישראלים עוברים לגינה ביתית? הנה 5 סיבות לגדל קנאביס בעצמכם:

1. תוצאה איכותית

גידול קנאביס ביתי המתבצע בתנאים אופטימליים ועל ידי מגדל מנוסה, יניב תמיד את התוצאה האיכותית ביותר, שבוודאי איכותית יותר מהחומר הממוצע הנסחר ברשת. חומר באיכות גבוהה במיוחד כמעט ולא ניתן למצוא אצל סוחרים, והכי טוב זה לדעת להפיק אותו לבד.

פרח קנאביס
פרחים איכותיים – גידול ביתי למען מצוינות

לא כל מגדל יוכל להגיע לאותם תנאים ותוצאה אופטימלית כבר בגידול הראשון או השני, שהרי שלמות יש להשיג דרך ניסיון רב ולמידה מטעויות, אך גידול קנאביס הוא במקביל גם תחביב פשוט יחסית שידידותי עבור חובבים מתחילים.

2. הנאה

בוטניקה היא תחביב מהנה שמכניס קצת אווירה של טבע הביתה, לגדל קנאביס בפרט (לפחות עבור חובבי הצמח המופלא), והחיבור לטבע מכניס אל בין כותלי הבית את הסוג הטוב ביותר של ירוק.

החשיבות הרבה שיש לגידול טוב ורווי באהבה בקביעתה של איכות התוצרת הסופית, מתווה כי ככל שתבלו יותר זמן בקרבת הצמח כך ייטב. מי מאיתנו שעמד ליד צמחי קנאביס צעירים שגדלים לאיטם בדרך להפוך לצנצנת ריחנית של פרחים, מכיר את ההרגשה המהנה והמספקת, שהופכת למנת חלקם הקבועה של המגדלים הביתיים.

3. ניתוק מהשוק השחור
חשוב לא פחות מההנאה האישית, הוא הניתוק הכללי ממערכת השוק השחור עליה מושתתים מרביתו של עולם הקנאביס בישראל וכל כולו של עולם השימוש בקנאביס לצרכי פנאי. למעשה, כל דבר רע שיכול להיות מקשור לקנאביס מלבד כמה תופעות לוואי קלילות, הוא פועל יוצא של מדיניות ההפללה וההשתייכות של הצרכנים לשוק השחור.

צמחי קנאביס גידול ביתי
להתראות לשוק לשחור – מתחילים לגדל קנאביס בבית

שלל מסגרות הסחר המקוון בקנאביס אמנם שיפרו את הגישה הציבורית לצמח, אך בסופו של דבר הן כלי נוסף איתו המשטרה מתמודדת כחלק מאותה תפיסה פלילית עתיקה. הדרך היחידה לצאת לגמרי מהשוק השחור, היא לא לרכוש קנאביס מאיש אלא להפיק אותו באופן עצמאי.

4. היכרות עם הצמח

כל צרכן קנאביס מכיר את הפרחים הריחניים, המשמשים לצריכה, אך מתי בפעם האחרונה יצא לכם לראות צמח קנאביס במלוא תפארתו והדרו, עמוס בטריכומות צבעוניות ושולח ענפים ארוכים ועלים רחבים לכל הכיוונים? מראה נדיר בישראל…

צפייה והכוונה של תהליך הגידול מתחילתו ועד סופו, מאפשרת לערוך היכרות מעמיקה יותר עם צמח הקנאביס בכל שלבי חייו השונים – מזרע או ייחור לצמח המוכן לקציר – וללמוד קצת על תהליך היצירה המדהים של אותם פרחים שהייתם רגילים לקבל מעוכים בתוך שקית.

5. חיסכון כספי
הסיבה המשמעותית והחשובה ביותר לכל צרכני הקנאביס באשר הם. ישראל היא אולי לא המדינה עם מחירי הקנאביס הגבוהים ביותר בעולם, אך עד היום עומד הסטנדרט על לא פחות מ-70 עד 80 שקל לגרם, וגם זה עבור רכישות של מעל 5 גרם. הסחר המקוון אמנם יצר תפנית חיובית לכל הדעות במחיר הישן, אבל הדרך לחיסכון אמיתי עוד רחוקה.

דולרים וקנאביס
מפסיקים לשלם – גרם קנאביס אמור לעלות לכם 14 שקלים בלבד

לגדל קנאביס בבית משמעו שגרם אחד של קנאביס אמור לעלות לכם כ-14 שקלים ואפילו פחות, או כך לפחות הוא עולה בתחשיב המתבסס על עלויות הגידול (חשמל, מים, שעות עבודה וכו’) לפי גידול בחלל ביתי קטן. אחרי הפעם הראשונה בה קוצרים יבול ראשון של תוצרת איכותית במחיר מגוחך שכזה, אי אפשר לחזור לדילר של פעם.

מתוך “מבוא לגידול קנאביס” – שיעור הפתיחה של הקורס לגידול וצריכה אחראית של ‘המרכז ללימודי קנאביס

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות