ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

סינאול (CINEOLE) – הטרפן שעוזר לאלצהיימר ולאסטמה

שתפו את החברים

טרפנים גם הם חלק מקבוצת החומרים הפעילים בקנאביס, והם אלו שנותנים לפרח את הריח הטעם והארומה שייחודיים לו. כמו ‘לימונן‘ או ‘מירסן‘, גם ‘סינאול’ הוא טרפן משמעותי מאד שקיים בפרחים שלנו וכדאי מאד שתכירו אותו.  צמח הקנאביס מכיל מאות חומרים פעילים…

טרפנים גם הם חלק מקבוצת החומרים הפעילים בקנאביס, והם אלו שנותנים לפרח את הריח הטעם והארומה שייחודיים לו. כמו ‘לימונן‘ או ‘מירסן‘, גם ‘סינאול’ הוא טרפן משמעותי מאד שקיים בפרחים שלנו וכדאי מאד שתכירו אותו. 

צמח הקנאביס מכיל מאות חומרים פעילים מסוגים שונים, כשכל אחד מהם מביא את היכולות שלו, העיקריים שבהם הם ה-THC הפסיכואקטיבי, וה-CBD עם היתרונות הרפואיים. אבל מעבר לקנבינואידים אלו יש עוד חומרים פעילים שביחד מהווים ‘פמליה‘ של חומרים, ודווקא השילוב יוצר את סוג ההשפעה על הגוף והמוח שלנו.

הארומה והריח של סינאול

‘סינאול’ ידוע גם בשמו ‘אקליפטול’, וחוץ מצמח הקנאביס הוא נפוץ בטבע גם באקליפטוס וברוזמרין. לסינאול יש פוטנציאל רפואי רחב מאד והוא משמש בין היתר גם לתכשירים שבאים במגע עם העור והחניכיים כמו מי פה, ומשחות שיניים.

מה שמאפיין את האקליפטול הוא ריח האקליפטוס המרענן, שמזכיר לפעמים גם מנטה, ועם טעם וארומה מעט חריפים. אקליפטול משמש גם כתבלין בישול, והוא דומיננטי מאד כשמופיע בפרחי הקנאביס.

שמן אקליפטוס, שמן רוזמרין, שמן עץ התה, עלי לענה, עלי דפנה, כל אלו מכילים כמות גבוהה מאד של אקליפטול והם משמשים כבר שנים רבות כצמחי מרפא וכשמנים אתריים.

  • מעניין לדעת: אחד מארבעת הרכיבים העיקריים במי הפה של ‘ליסטרין’ הוא אקליפטול, שמשמש כאנטי דלקתי יעיל מאד.

זני קנאביס שעשירים בסינאול (אקליפטול)

הסינאול יכול לשפר את חוויית עישון שלכם, כשהוא נקשר לקנבינואידים ומסייע להם להיספג טוב יותר בגוף. זנים שהוא מופיע בהם בריכוז גבוה נקשרים גם הם בעיקר לזני האינדיקה ממש כמו הטרפן מירסן, שמשויך בעיקר לזני האינדיקה, הנה כמה זנים עם פוטנציאל להכיל ריכוז גבוה של סינאול:

  • סופר סילבר הייז (Super Silver Haze)
  • סאואר דיזל (Sour Diesel)
  • או ג’י קוש (OG kush)
  • האדבנד (Headband)

ההשפעה הרפואית של הסינאול (אקליפטול)

חוץ מהריח הכל כך מרענן שהוא מביא איתו, לסינאול יש השפעה חיובית על הזיכרון האנושי ועל מגוון רחב של יתרונות רפואיים, ויכול להפחית גם את הסימפטומים של מחלת האלצהיימר.

מכון המחקר לבריאות טבע פרסם מחקר שגילה קשר חיובי בין כמות האקליפטול בדם של המשתתף ליכולות הלמידה הקוגניטיביות שלו. מהמחקר התברר כי שמן רוזמרין (שמכיל כמות גבוהה מאד של אקליפטול) משפר למידה וזיכרון – והמשתתפים היו מסוגלים לענות על שאלות מהר יותר כאשר אקליפטול הופיע מעל כמות מסוימת בדם שלהם.

מכיל כמות גבוהה של אקליפטול (סינאול) ומשפר למידה וזיכרון

מחקר נוסף גילה כי אקליפטול יכול להיות יעיל עבור ניהול אסטמה בשל תכונות אנטי דלקתיות נוגדות חמצון. וכאשר הוא בא במגע חיצוני עם העור הוא מגדיל את זרימת הדם ומפחית כאב ונפיחות. והוא יעיל במיוחד עבור קשישים ואלו שסובלים מדלקות פרקים. החוקרים גם מאמינים כי טרפן זה מסייע לקנבינואידים לחצות את מחסום הדם והמוח, הופך אותם לזמינים יותר, ומעצים את ההשפעה שלהם.

מחקר שפורסם ב-Respiratory Research מצא כי הטרפן יעיל גם בטיפול במחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD). ונמצא כבולם את ההתדרדרות, ומשפר את איכות חייהם של החולים ב-COPD.

האפקטים העיקריים של טרפן האקליפטול הם:

  • השפעה אנטי דלקתית חזקה
  • מסוגל להפחית את נפיחות וכאב
  • מגביר את ההשפעות של קנבינואידים ומסייע להם לעבור את מחסום הדם/מוח
  • מגביר יכולות של זיכרון וריכוז
  • מגביר אנרגיה נפשית ופיזית

טרפן זה הוכח כיעיל לטיפול בסרטן המעי הגס, ונקשר גם לטיפול בלוקמיה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות