ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
סלבס וקנאביס

סלבס וקנאביס – המעצרים המתוקשרים

שתפו את החברים

הצלחה ופרסום באים, כידוע, עם תג מחיר. בפרצוף מוכר, לעולם כבר לא תוכל לשבת בנחת בבית קפה, לא לשנות סטאטוס זוגי או לגלות נטייה מינית חדשה ובוודאי שלא להיתפס עם קצת גראס, בלי שכולם יידעו וידברו. הידוענים שנתפסו, סלבס וקנאביס…

הצלחה ופרסום באים, כידוע, עם תג מחיר. בפרצוף מוכר, לעולם כבר לא תוכל לשבת בנחת בבית קפה, לא לשנות סטאטוס זוגי או לגלות נטייה מינית חדשה ובוודאי שלא להיתפס עם קצת גראס, בלי שכולם יידעו וידברו. הידוענים שנתפסו, סלבס וקנאביס

עד לפני כמה שנים, נהגה משטרת ישראל לדווח לתקשורת על כל פירור חשיש שהתגלה אצל אדם מוכר, כדי לגזור על גבו קופון של פרסום. כיום פחות סביר שנשמע סיפורים כאלה, גם מכיוון שהסמים הקלים הפכו לגיטימיים ומיין סטרימיים לחלוטין וגם מכיוון שמדיניות “אי ההפללה”, המקוממת בפני עצמה, חוסכת לפחות (ברוב המקרים, ראה מקרה הלני דגן שנעצרה בחוף הילטון), את המעצר על שימוש עצמי, את התיק הפלילי ובעיקר את השיימינג הפומבי. 

לאחרונה לא חסרים אמנם ידוענים ישראלים, שמצהירים בגלוי שהם מעשנים קנאביס, אבל אאוטינג באדיבות המשטרה, זה סיפור אחר. כאן אתה מוצא את השם שלך בתקשורת בנישת העבריין הנלכד, אחרי שעברת מסלול בלתי נעים בעליל, של חיפוש בבית, מעצר וחקירה ולפעמים גם פתיחת תיק פלילי. זה קרה לאורך השנים לרבים וטובים, ועדיין, למרבה השמחה ובאופן לא מפתיע, הקריירה של איש מהם לא נפגעה.

 

נאפאס בתנור הנפט

לצד כמה תפיסות של סלבס ישראלים עם קוק, הפיקו הרבה נחת במשטרת ישראל גם מפרסום מעצרים של דמויות ידועות שהשתמשו או החזיקו בחשיש או גראס, כי סם זה סם, לא?

זה החל כבר בשנות ה-70 של המאה הקודמת, עם מעצרים של אריק איינשטיין, אורי זוהר ומונה זילברשטיין על עישון חשיש. הימים היו ימי חבורת “לול” העליזים והשוטרים שפשטו יום אחד על הצריף המיתולוגי של אביגדור, איתרו על השולחן כמה פירורי חשיש, כלי עישון וחתיכה נוספת של נאפאס, כמו שקראו לו אז, שהוטמנה בקרביו של תנור נפט.

בשנות ה-90 זכו לחוויה גם דודו טופז, הזמר אדם, מאיר אריאל, מיכה שטרית, שלמה גרוניך, מוקי ואביתר בנאי. גם אריק איינשטיין המנוח נתפס שוב באותה תקופה, הפעם עם 30 גרם של גראס.

 בשנת 2003 התגאו במשטרה בתפיסתה של אלונה דניאל, עם חצי קילו וויד בדירה. חברי ה”דג נחש”, נעצרו שנה אחר כך במחסום משטרתי בדרך להופעה, עם חשיש בתיקים. גיל קופטש, שלימים ניסה קריירה פוליטית במפלגת “עלה ירוק”, נתפס עם 10 גרם פרחים בבית.

 

 

פאנץ’ ליין גרוע לסטנד-אפ

שלושה שמות עסיסיים נוספים, נפלו לידי המשטרה עם מעצרו של מי שהוגדר “איש חיי הלילה”, אייל פלג, ב-2014. קרן מור, מוטי רייף ויהודה לוי, שהופיעו ברשימת הלקוחות שלו, זומנו לחקירה. רייף בחר בעקבות המקרה, להתוודות בגלוי בפייסבוק על הרגלי העישון שלו, לוי הסביר את הרכישות שביצע אצל פלג, בצורך להתגבר על הפרידה מנינט.

הקומיקאית עדי אשכנזי, זכתה גם היא לפרסום בעוון חיבתה לסם הקל. בשנת 2010, בתום הופעת סטנד אפ, חיכו לאשכנזי שני שוטרים, שבעקבות דיווח על הימצאות חשיש בביתה, ביקשו לערוך חיפוש. כשאכן מצאו אצלה חתיכה, היא נלקחה לתשאול בתחנת המשטרה.

אורי גוטליב, אורי בנאי וגלית גוטמן, הזדכו על חוויית התפיסה והמעצר, כבר בזמן שירותם הצבאי, טרום ימי הפרסום. גוטמן ישבה בשל כך שבוע בכלא הצבאי, גוטליב ובנאי, שנלכדו בפשיטת מצ”ח על חברי להקת פיקוד מרכז, בילו מאחורי הסורגים 15 יום. 

גם כדורסלן העבר גילי מוסנזון, אירח שוטרים, כשהגיעו לבית אמו לפני חמש שנים, בשעה שש בבוקר. בחקירתו במשטרה, הודה בנו של כותב חסמב”ה, שהוא אכן מעשן, בשל כאבי ברכיים.

 סלבס וקנאביס

פבלו אסקובר מפתח תקווה

הצצה אל נבכי ההליך המשפיל, שוודאי קשה יותר לאדם מוכר, סיפק העיתונאי דרור פויר, שנעצר לפני חמש שנים על אחזקה ושימוש בקנאביס. במאמר ב”גלובס”, תיאר פויר כיצד תפס אותו שוטר כשהוא מעשן ג’וינט במושב אחורי של רכב ביפו, איך חיפש בתיקו ומצא עוד 2-3 גרם ואיך עצר אותו במקום והוביל אותו לתחנת המשטרה.

“אין לי טענות לשוטרים”, כתב, “הם ואני רק חלק מהמכונה, פיונים במשחק. אני עברתי על החוק, הם אכפו אותו, לא היה מחדל, לא הייתה אלימות או שום דבר לא בסדר. רק כרונולוגיה משעשעת למדי”.

בהמשך מתאר פויר, כיצד ליווה שוטר את “פבלו אסקובר מפתח תקווה” לשירותים, כשנזקק ללכת לשם ואף פקד עליו לשטוף ידיים לאחר מעשה. להשתחרר משם הוא הצליח לבסוף, רק לאחר שחבר הפקיד ערבות של 5,000 שקל ולמחרת חויב להגיע לחקירה נוספת.

הסאגה, אגב, הסתיימה כעבור כמה חודשים, כשפויר קיבל מכתב בו נאמר שלא יועמד לדין, כי נסיבות העניין אינן מצדיקות זאת. “אני שומר את המכתב הזה על המקרר”, סיכם את המקרה. “פרטיי עדיין נמצאים ב’רישומים הפנימיים של המשטרה’. אני רק מקווה שזה לא בתיקיית ‘טמבלים'”.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות