ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
רונלד רייס (Ronald rice) - סנטור אמריקאי: "קנאביס יכול להרוב"

סנטור אמריקאי: “קנאביס יכול להרוג”

שתפו את החברים

רונלד רייס, סנטור אמריקאי ממדינת ניו ג’רזי, החליט להתעלם מכל המחקרים שמראים שלא ניתן למות מקנאביס, ויצא בטענה מגוחכת לפיה “קנאביס יכול להרוג אותנו במידה ונפלנו על פרח חזק מדי”. שטויות? גם אנחנו חושבים, אולם רייס, שוטר לשעבר בעיר ניוארק…

רונלד רייס, סנטור אמריקאי ממדינת ניו ג’רזי, החליט להתעלם מכל המחקרים שמראים שלא ניתן למות מקנאביס, ויצא בטענה מגוחכת לפיה “קנאביס יכול להרוג אותנו במידה ונפלנו על פרח חזק מדי”. שטויות? גם אנחנו חושבים, אולם רייס, שוטר לשעבר בעיר ניוארק ושונא קנאביס מושבע, כנראה פועל ממניעים אישיים. 

סנטור ממדינת ניו-ג’רזי בשם רונלד רייס (Ronald Rice) העלה לאחרונה טיעון כל כך מגוחך לגבי קנאביס, שנדמה כאילו חזרנו לרגע לשנות ה-30. לדבריו, מסתבר שקנאביס יכול להרוג את מי שצורך אותו, במידה והפרח חזק מדי. נשמע לכם מגוחך? האו”ם אומר אחרת? רייס עומד על שלו בביטחון מלא.

רייס העלה את הטיעון במסגרת דיונים על הלגליזציה של הצמח בבית הנבחרים של המדינה, שם מנסה המושל להוביל מהלך של לגליזציה. במהלך הדיונים הועלתה הטענה כי מרביתו של הציבור תומך בלגליזציה של קנאביס, ובתגובה אמר רייס כי הוא מתנגד למהלך, אותו כינה לא פחות מאשר “מסכן חיים”.

מנת יתר של קנאביס
מוות מיותר מדי קנאביס? בהחלט אתגר מעניין.

“אני אמנם תומך במהלך של לגליזציה כטקטיקה להפחתת מאסרים של צעירים אפרו-אמריקאים, אך בסופו של דבר אני מעדיף להרתיע אנשים משימוש בדבר שיכול לפגוע בהם,” הוא אמר בנאומו אל חברי בית הנבחרים. “אם אתה מתמסטל יותר מידי אתה מת מזה… זה הורג אותך באופן ישיר אם זה חזק מידי”.

הטיעון המרכזי שהציג רייס הוא שרמת ה-THC שקיימת בפרח היא זו הקובעת את פוטנציאל הסכנה הגלום בו, ואם פרח מסוים הוא “טוב ממש”, הוא יהרוג את מי שיעשן אותו. מעניין מה היה חושב הסנטור על קנאביס בתצורה מרוכזת יותר, כמו למשל שמן RSO שידוע בתור טיפול למחלת הסרטן.

מנת יתר של קנאביס – אין דבר כזה

הבדיחה הידועה אומרת שצריך לעשן מעל אלף קילוגרמים של מריחואנה כדי להגיע למצב של מנת יתר שיהיה “מסכן חיים”, וגם את זה צריך לעשות בפחות משעה, לשם שמירה על רמת פסיכואקטיביות שעלולה להיות אפילו מעט מסוכנת.

כלומר, זה בלתי אפשרי לצרוך מספיק קנאביס שיוביל למוות, וגם אם מדובר בשמן מרוכז עדיין דרושים ליטרים רבים כדי לחולל השפעה מסוכנת. לפיכך, אפילו האו”ם הגדיר לאחרונה את הקנאביס בתור “סם בטוח לשימוש” וקבע שהוא לא מסוכן בשום כמות ריאלית.

אז למה אנשים כמו הסנטור רייס אומרים דברים כאלה? הם כנראה יודעים שלא מדובר באמת, ולפיכך, האם יכול להיות שיש כאן מניע נסתר כלשהו? מסתבר שרייס היה בעברו שוטר בעיר ניוארק, לפני שהתמודד שם על ראשות העיר בשנת 2006 והפסיד בשלב מוקדם יחסית של המירוץ, למועמד תומך לגליזציה.

רונלד רייס - עדיין מפיץ שקרים ישנים | באדיבות: NJSenDems
הסנטור רונלד רייס – עדיין מפיץ שקרים ישנים | באדיבות: NJSenDems

מלבד עתידו במשטרה, גם כמחוקק יש לסנטור רייס עבר בעייתי עם קנאביס. בשנה שעברה הוא פעל לקידום הצעת חוק שהייתה מבטלת את האיסור הפדרלי על צריכת ומכירת קנאביס, ותמך בשינוי הגישה הפדרלית כלפי צרכני סמים בכלל וקנאביס בפרט.

כמעט תמיד ישנו מניע חלופי כשמדובר במפיצי השנאה לקנאביס, ובפרט כשמדובר בטיעונים שקריים באופן מובהק, אבל מה בדיוק המניע של הסנטור מניו ג’רזי? ניתן רק לשער כי מדובר בעיכוב וניסיון מניעה של הלגליזציה המתקרבת, אך ספק סביר אם יצליח לפעול נגד הגל הירוק ששוטף את ארה”ב כולה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות