ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
סקס וקנאביס

סקס וקנאביס – האם קנאביס יכול להיות הויאגרה החדשה?

שתפו את החברים

סקס וקנאביס – יחד עם פגיעה בחופש של כולנו והעשרה של חברות התרופות, האיסור על קנאביס מעכב גם את המחקר המדעי. אנחנו עדיין לא לגמרי בטוחים מה ההשפעות ארוכות הטווח של THC על הגוף ועל המוח, אין לנו עדיין מושג…

סקס וקנאביס – יחד עם פגיעה בחופש של כולנו והעשרה של חברות התרופות, האיסור על קנאביס מעכב גם את המחקר המדעי. אנחנו עדיין לא לגמרי בטוחים מה ההשפעות ארוכות הטווח של THC על הגוף ועל המוח, אין לנו עדיין מושג איך לבחון הרעלת קנאביס, והכי גרוע – ההפללה של הקנאביס קטעה מחקר חיוני משנות השבעים והשמונים, שבחן את הקנאביס כחומר מסייע בסקס.

למרבה המזל, חוקרים ממספר אוניברסיטאות באירופה המשיכו לאחרונה את המחקרים הללו, והם מצאו שקנאביס מסייע לתפקוד המיני הרבה יותר מהתרופות הסטנדרטיות. ב”פחות או יותר מחצית מהמקרים”. על פי המחקר, אנשים שצרכו בקנאביס לפני הסקס דיווחו על אפקטים דומים לאלו של חומרים מעוררים מינית, ועל גירוי חזק יותר. 70% מאלו שעישנו לפני הסקס דיווחו על “עונג וסיפוק מוגברים”. אבל האם חשוב להקפיד לא לעשן יותר מדי? מחקר מ -1974 מצא שעישון ג’וינט אחד מעורר מינית, אבל יותר מזה הופך את “הסיפוק המיני למאתגר יותר”. או שאולי הם לא עישנו מספיק? מחקר מ -1970 מצא שעישון 50 ג’וינטים לאורך 6 חודשים מביא להשפעות חיוביות על התפקוד המיני, אבל הרגל של ג’וינט אחד לשבוע גרם ל”ירידה משמעותית בהשפעות המעוררות מינית”.

כמה רלוונטיים המחקרים האלה כיום? התשובה הקצרה היא: לא מאוד. הקנאביס שיש ברשותנו היום חזק בהרבה מזה שהיה ברשות החוקרים בשנות השבעים, ולא לגמרי ברור לנו באיזה זנים השתמשו במחקרים ההם וכמה THC הנסיינים הכניסו לגופם. לא שהם ידעו, כי עדיין לא גילו את ה -THC. שווה לציין שהקנאביס בשנות השבעים היה לרוב סאטיבה די בינונית. במילים אחרות, הקנאביס מעורר היצרים של אז הוא לא מה שאנחנו מעשנים היום.

חוקרים מודרניים שעוברים על המחקרים מכירים מספיק את המדע מאחורי התופעות הללו כדי לטעון שקנאביס יכול לשמש כתרופה לבעיות מין. כיום, כשבודדנו כאן בישראל את ה -THC וזיהינו את המערכת האנדוקנבינואידית – המערכת במוח שקולטת את הקנבינואידים ויוצרת את התחושות המוכרות, אנחנו יכולים לומר איזה קנבינואידים מפעילים איזה סוג של פעילות במוח. לכן ניתן לטעון בביטחון מסוים: סקס וקנאביס הולכים יחד וקנאביס יכול להיות “תרופה פוטנציאלית לבעיות במין, בהתחשב בתועלת החלקית של הטיפול התרופתי כיום”,כמו שאמרו החוקרים.

כמה יזמי קנאביס כבר קפצו על הרעיון. זן מסוים של קנאביס משפר – סקס, שמותג כ”סקספוט” כבר נמכר בחנויות בקליפורניה מזה שנתיים. הוא מכוון לנשים, והוא דל-THC, כמו אותם זנים בדור הקודם. אנשי עסקים אחרים בתחום הקנאביס לא בטוחים אם הזן הספציפי הזה טוב יותר או פחות להגברת ההנאה המינית מכל זן אחר, אבל מסכימים שלקנאביס יש השפעות על הגוף גם מעבר להקלת כאבים והגברת תיאבון.

אנחנו לא בטוחים איפה הקו המחקרי הזה נמצא בסדר העדיפויות של המחקר המדעי של קנבאיס, אבל מה שכן בטוח – לא יהיה קשה להשיג נסיינים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות