ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

מקסיקו מאשרת שימוש גידול וייצור של קנאביס רפואי

שתפו את החברים

צו מיוחד שחתם נשיא מקסיקו ‘אנריקה פניה נייטו’ מכניס את מקסיקו לרשימת המדינות שמתירות שימוש, אחזקה, וגידול של קנאביס לצרכים רפואיים. הנשיא חתם אתמול על הצעת החוק שעברה בחודש אפריל האחרון את אישור הבית התחתון עם 374 קולות בעד 7 נגד…

צו מיוחד שחתם נשיא מקסיקו ‘אנריקה פניה נייטו’ מכניס את מקסיקו לרשימת המדינות שמתירות שימוש, אחזקה, וגידול של קנאביס לצרכים רפואיים.

הנשיא חתם אתמול על הצעת החוק שעברה בחודש אפריל האחרון את אישור הבית התחתון עם 374 קולות בעד 7 נגד ו-11 נמנעים. אנריקה פניה נייטו היה בעבר מתנגד נחרץ לכל נושא הקנאביס, אבל מאז כבר הספיק לשנות את דעתו והוא קורא לבדיקה מחודשת של מדיניות הסמים העולמית, לאחר דיון ציבורי מקיף בנושא הלגיטימציה בתחילת 2016 במקסיקו, אז אושר לילדה בת 8 טיפול בקנאביס, וגם בעקבות דיונים אחרים שהיו בתקשורת במקסיקו סביב הנושא.

נשיא מקסיקו ‘אנריקה פניה נייטו’

“עד כה, הפתרונות שיושמו על ידי הקהילה הבינלאומית לא היו מספקות, והמלחמה בסמים לא הוכיחה את עצמה, אנחנו צריכים לעבור למדיניות חדשה”. אמר פניה נייטו בעצרת הכללית של האו”ם ב-2016. בשנה שעברה כבר ניסה ניאטו להציג צעד שיאפשר לאזרחים מקסיקנים להחזיק עד 28 גרם של קנאביס ללא השלכות פליליות, אבל הצעת החוק נעצרה אז בקונגרס.

“פסק הדין מבטל את האיסור הפלילי של מעשים הקשורים לשימוש הרפואי של קנאביס ועל המחקר המדעי, ואת אלה הנוגעים לייצור וההפצה שלו למטרות אלה”, כך נכתב באתר של ממשלת מקסיקו.

הצעת החוק של קנאביס רפואי עברה דרך הסנאט בקלות בדצמבר 2016, והבית התחתון של מקסיקו בפרלמנט העביר את הצעת החוק בחודש אפריל השנה בהצבעה של 347-7 בעד אישור. כבר אז שר הבריאות של מקסיקו, ד”ר חוסה נרו רובלס, הביע את תמיכתו במהלך ואמר “אני מברך על אישור השימוש הטיפולי בקנאביס במקסיקו”.

הצו שיצא על ידי הנשיא היום קובע כי משרד הבריאות יוטל על ניסוח ויישום תקנות מדיניות ציבורית המסדירה את השימוש התרופתי בנגזרות של קנאביס סאטיבה, אינדיקה, כולל טטרהידרודקנבינול (THC), האיזומרים שלה ווריאציות טריכומיות, כמו כן גם כיצד לווסת את המחקר ואת הייצור הלאומי של אותם חומרים”.

הצו למעשה מבטל את יכולת ההפללה של השימוש הרפואי בקנאביס, THC, CBD, וכל נגזרותיו, ונותן תוקף חוקי לייצור והפצה לשימושים רפואיים ומחקריים. נכון לעכשיו, הקנאביס היחיד שיאושר יהיה חייב להכיל עד 1% של THC, ומשרד הבריאות יידרש לחקור את ההשפעות הרפואיות והטיפוליות שלו לפני יצירת המסגרת לתשתית תוכנית קנאביס רפואית.

ככל הנראה עוד יהיו שינויים ותיקונים לחוק – אבל ללא ספק זהו המכשול העיקרי של מקסיקו בדרך למדיניות אחראית יותר כלפי השימוש בקנאביס.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות