ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

מחקר מראה: לגליזציה גורמת לצרכנים לוותר על העישון

שתפו את החברים

בשנים האחרונות צמחו ועלו שיטות רבות לצריכה בריאה ויעילה של קנאביס – כמו למשל אכילת מאכלים או שתיית שמן – וכתוצאה מכך צרכנים רבים מוותרים על העישון המסורתי. מחקרים שנערכו במדינות בהן קיימת לגליזציה מראים כי הירידה בפופולריות של העישון…

בשנים האחרונות צמחו ועלו שיטות רבות לצריכה בריאה ויעילה של קנאביס – כמו למשל אכילת מאכלים או שתיית שמן – וכתוצאה מכך צרכנים רבים מוותרים על העישון המסורתי. מחקרים שנערכו במדינות בהן קיימת לגליזציה מראים כי הירידה בפופולריות של העישון היא כה דרסטית עד שהוא הפך לשיטה הכי פחות פופולרית בקרב חתכי אוכלוסיה מסוימים.

האם לעשן קנאביס מתחיל להיות ‘אולד סקול’ בהתחשב בפופולריות הגוברת של אלטרנטיבות דיסקרטיות יותר כמו מאכלי קנאביס (Edibles) או אידוי? נתונים חדשים מראים שבהחלט קיימת מגמה כזו בשנה האחרונה.

מחקרים ממשלתיים שנערכו במדינות הלגליזציה בארה”ב ובדקו את הרגלי הצריכה של אלפי צרכני קנאביס המשתמשים בצמח למטרות פנאי ורפואה, מצאו כי עישון ג’וינטים, שהיה מאז ומתמיד שיטת הצריכה הפופולרית ביותר, הפך לאופן הצריכה הכי פחות מועדף על צרכני הקנאביס ברחבי העולם.

עישון קנאביס - השיטה הפופולרית ביותר מאז ומתמיד
עישון קנאביס – השיטה הפופולרית ביותר מאז ומתמיד

כדי שלא תתבלבלו, חשוב לציין כי המחקרים לא מראים אף ירידה בשיעורי השימוש בקנאביס, אלא רק בשיעורי העישון שלו, שכן מספר הצרכנים נשאר כשהיה ומשתנה בטווח מזערי משנה לשנה, אך מגמת המעבר מעישון לדרכי צריכה אחרות נמשכת באופן יציב.

מאמר שפורסם במגזין ‘USA Today’, סוקר את אחד המחקרים הללו, שנערך על ידי ממשלת קולורדו בשילוב עם מומחים מתעשיית הקנאביס, וגילה כי בעוד שמספר משתמשי הקנאביס במדינות בהן יש לגליזציה (וגם באלה שלא) הולך וגדל במקצת, שוק הקנאביס העולמי מעיד גם על שינוי באופן בו אנשים בוחרים לצרוך את הקנאביס שלהם.

בעקבות הלגליזציה – צניחה באחוז המעשנים

ממצאי המחקר מראים כי רבים מצרכני הקנאביס בוחרים להחליף את הג’וינט, המקטרת והבאנג הקבועים בוופורייזרים, מאכלי קנאביס, תמציות ומשקאות קנאביס, אשר השימוש בהם עלה בעשרות אחוזים בשנתיים החולפות.

עוד נמצא במחקר כי המכירות של תמציות הקנאביס הוכפלו, וכעת מהוות כ-31% ממכירות הקנאביס החוקי במדינה. לעומת זאת, מכירת פרחי קנאביס – אשר מיועדים בעיקר לעישון, ירדו ב-23% מאז שנת 2014 ועד היום.

שמן קנאביס מהווה שליש מהשוק בקולורדו

הנתונים הסטטיסטיים שנאספו במדינת אורגון דומים למדי למגמות ולשינויים שנצפו בשוק של קולורדו. מכירות הפרחים באורגון ירדו מ-51% ל-44% מהיקף המכירות הכללי. יתרה מזאת, גם בקליפורניה נרשמה ירידה של 3% במכירות הפרחים בתוך ארבעה חודשים מאז שהלגליזציה אושרה בחוק.

המסקנה של החוקרים הייתה כי מגוון החידושים בתעשייה הירוקה מאפשר למטופלים ולצרכני קנאביס לבחון אופציות נעימות ופרודוקטיביות יותר מעישון, שמלכתכילה אינו נחשב לבריא, ולכן המגמה רק צפויה להתחזק.

בעתיד הקרוב, כך צופים החוקרים, המגמה תתפשט גם לשאר המדינות שחוקקו חוקי לגליזציה, ותתחיל לפרוח גם באלו שמתכוננות ליישום חוקים אלה בבחירות הקרובות, זאת לאור העובדה שמדובר במגמה בריאותית שאינה תלויה בגורמים גיאוגרפיים.

אם כך אכן יהיה, נראה שהימים בהם עישון קנאביס הוא שיטת הצריכה הפופולרית ביותר מגיעים לקיצם, ונותר רק לחכות ולראות איזו שיטה תהיה הכוכבת החדשה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות